Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 2889 ggr
Magi-cat
0

Doktorn ser dig....."smart piller" på g

Läste detta i Dagens Apotek:

http://www.dagensmedicin.se/dagensapotek/nyheter/2010/11/09/smart-piller-haller-koll-p/

Medicinen ska innehålla ett chip som aktiveras av magsyran. Chipet sänder information till en lapp på patientens hud. Sedan går info via internet till doktorn som därmed kan kolla om patienten tar sin medicin och hur den verkar. Om ca 18 mån skulle detta koncept vara klart. Vissa integritetsproblem återstår enl artikeln…

För egen den föredrar jag att vara ochippad och okollad.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tuva-Lena
0

Åh fy farao säger jag bara! Inte vill då jag bli chippad heller! Men ajg förstår inte tanken riktigt: Om de handlar om äldre senila personer kan förstå det, men annars söker väl folk hjälp hos läkare för att bli friska? Och då borde man ju ta sin medicin också, om man vill bli hjälpt..? ObestämdFoten i munnen

Sedan undrar man förstår vilka ämnen som finns i det chippet.. om det kan vara nåt som är skadligt för kroppen..? Får läsa artikeln, kankse står det där.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Magi-cat
0

Behandlingsmässigt ett steg tillbaka. Doktorn, sjukvården, blir ännu mer opersonligt. Tjoff i med ett piller och sedan kolla på internet hur det och patienten uppför sig.

Men ett steg framåt för pillerindustrin och ett samhälle som vill ha kontroll.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tride
0

Hu då! Snart kan vi bli kollade fram o baklänges i alla möjliga sammanhang. Känns otäckt. Sjukt.Skrikandes

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen