Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: recept
Läst 5886 ggr
Ians
0

Kolesterolsänkande frukost!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns många produkter som sägs vara kolesterolsänkande på marknaden. endel snor dyra andra mindre dyra….Själv har jag en egen frukost välling som jag gillar skarpt! Inte så dyr och både värmande och mättande.

Innehåller 3g Betaglucaner/portion…vilket enl expertisen bör sänka kolesterol värdet med 10% i det långa loppet.

Sojamjölken är kolesterolfritt, tillför protein och sänker oxå kolesterolvärdet…samt är klimatsmart mat. För dem som är i klimakteriet så har den också en stödjande funktion för hormonbortfallet. Japanska kvinnor som äter mkt sojaprodukter har inte alls samma problem med klimateriet som vi här i Väst. Här är mitt recept om någon vill prova Flört Calorier: 286.75

1 dl havre kli

2.5 dl vatten

salt

Kokas till gröt…sen blandar jag gröten med

2.5 dl sojamjölk light (Alpro)

Till en välling som jag dricker ur en STOR mugg!

Jätte gott!

shigne
0

Intressant det där med Sojamjölken….

Tack Ians!

Tuva-Lena
0

Ingenting annat..? Obestämd Nog vill jag ha en macka och en kopp kaffe också.Tyst Annars äter jag youghurt blandad med A-fil, plus blåbärssylt förstås. En macka och avslutningsvis en kopp java. Men sojamjölken har jag blvit nyfiken på genom reklamen på TV. Brukar blanda fullkornsflingor med havredryck ibland och det smakar också väldigt gott. Tungan ute Mjölk har jag aldrig varit förtjust i så den undviker jag och jag har haft turen att aldrig ha nåt förhöjt kolesterolvärde.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0

#2 Flört när du druckit denne vällingen är du ganska så mätt…det lovar jag!

Sojamjölk är gott…som de flesta förstår så är jag vegan…..nästan på heltid….. fuskar någon gång ibland…

Men jag älskar min sojamjölk…även havremjölken är jätte god…Den gör jag själv så blir den ännu godare!

Då tar jag…..

3dl havregryn utan fibrer tillsatta…

9 dl vatten

lite salt och sirap

Mixa havregrynen och sila blandningen i en silduk…smaka av med salt och sirap…..förvaras i kylskåpet.

Både billigare och godare än köpt havremjölk….vill man ha en tunnare variant tar man mer vatten bara…Flört

Detta är lilla dotterns favorit..hon är laktos intolerant…

[asamaria]
0

Snälla! Blir galen av särskrivningar. Du menar väl kolesterolsänkande?! Annars står det ju att kolesterol är sänkande på marknaden. Bostadsmarknaden kanske? Vad vet jag. Kan ju i och för sig bli väldigt roliga meningar av särskrivningarGlad

Kram

Ians
0

#4 Skäms…okej då,då!….har fixat det så nu står det kolesterolsänkande! Flört kram

[asamaria]
0

Du tog det på rätt sätt i alla fall. Kram på digFlört

Ians
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Absolut Flört