Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 8055 ggr
kewell
0

Tillskott gurkmeja

Någon som vet något billigt tillskott av aktiva ämnet i Gurkmeja, curcumin? Dom jag sett ligger på ca 275:- för 100 tabletter (2st/dag) detta blir över 2000:- per år. Jag är inte särskilt förtjust i Gurkmeja och det behövs ju en hel del för dom doserna som finns i tillskotten.

[Jeremina]
0

Gurkmeja finns ju som krydda och ska fungera lika bra att äta i matlagning utan att behöva stoppa i sig dyra kosttillskott!

kewell
0

Hur mycket måste man trycka i sig när man har inflammationer då?

chik
0

kewell…Vet inte hur mycket.Det får du känna av själv.

själv har jag köpt Gurkmeja som krydda jag gör Te o har i där o ingefära.

Du!!Det tar en tid innan det har letat sig till rätt ställeInte som en Tablett som tar några minuter så är du bättre.

Det tar sin tid…

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Jeremina]
0

Sägr som chik..använd den i maten varje dag om du kan då!

MaMaMade
0

Gurkmeja har en speciell smak men tack o lov är den ganska diskret. Jag använder den ofta i kycklingrätter då det ger en lite asiatisk touch. Helt OK på lax också. Sist jag gjorde fläskfärslåda hällde jag i en försvarlig dos o det smakade jättegott!

Elpida
0

Jag använder oxå Gurkmeja så ofta jag bara kan i matlagning för att "säkra" dosen =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

korseett
0

det finns en artikel här om gurkmeja. En bit ner finns recept

kewell
0

Tackar! Har läst en del studier om Gurkmeja och framtiden för curcumin vid cancerbehandlingar. Men ville väl mest veta om någon hade tips på billigt tillskott. Fast som ni säger är det ju billigare med Gurkmeja. Börjar dock tröttna på smaken..

I te? är det hemligheten? :)

chik
0

Korset!!Hejjj.

Kewell!!!Te. Det är grejen…Ta lite o öka på….Ner skall det…

Lena.P är jag i verkliga livet.

MaMaMade
0

#7 Har saknat dig korseett!

#8 Alla tillskott är väl dyra, några ska ju tjäna på det.

korseett
0

(#9,10  har haft jättemycket runt mig så jag haft knappt med tid med min egen sajt)

MaMaMade
0

Bra saker hoppas jag! Hos oss har det varit mkt upp o ner men nu verkar det mest gå uppåt; jag har (till 99,9% säkerhet) fått fast anställning! Heltid, dagtid + helger…är så *glad*! Skrattande

Lena1971
0

Kewell, tycker du inte om curry då? Med curry får du i dig andra nyttiga kryddor, förutom Gurkmeja!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Magi-cat
0

Har läst att 1 tsk Gurkmeja om dagen är tillräcklig dos för att få ner inflammationer och få del av liknande goda effekter. Jag tar det i all mat praktiskt taget. Det blir läckert gult och smakar just inget. I gröt, fil, mat, musli……Ett av de billigaste och bästa kosttillskotten!

Samt riven ingefära då, i mat eller uppfriskande te….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

kewell
0

En tesked ska jag nog klara av..

Pagan
0

Letade info om Gurkmeja här på sajten och det fanns ju en del att läsa. Mycket bra dessutom - såklart.Skrattande

Har haft smärta i mina knän sedan många år. Nu i vinter har det varit riktigt besvärligt. Blev då mycket sur på mig själv eftersom jag "glömt" ta Gurkmejan då jag haft en ganska lång smärtfri period. Har själv svårt för smaken, blev värre efter ett tag. Köpte därför tomma kapslar som jag fyller med Gurkmeja och tar en kapsel om dagen. Är så gott som smärtfri just nu.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
0

Var får man tag i kapslar? Kan ju vara bra att ha med sig på jobbet o resor…o fam slår bakut om *all* mat plötsligt blir gul! Skrattande

Har ni sett programmet "Trädgårdsapoteket"? Där gjorde (*ursöte*) James Wong en dryck mot ledvärk som innehåller Gurkmeja. Han gjorde en populär malaysisk dryck, "the halia tarik" o blandade Gurkmeja i den, tänkt mot ledvärk. Han använde färsk gurkmeja-rot men det borde gå att använda pulvret också, tycker jag. Tror att det var i avsnitt tre, går fortfarande att se på SVT Play.

Pagan
0

Jag köpte mina kapslar på gymgrossisten. Nu är det ju ett tag sedan och jag letade priser mm, de var då billigast i frakt också. Ska kolla in James Wong, tcka MaMa.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot