Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4903 ggr
shigne
0

Pratbubbla 11 januari

Gomorron!

Kallt som tusan på morgonen, -33,4 just nu…. Men det är nog precis som det ska vara, kalla nätter och helt underbara dagar.

Eld i pannan nu, så det dröjer inte länge förrän värmen börjar sprida sej i huset. Sitter med laptopen i knäet i soffan, tänt ett ljus på bordet, kaffe klart….

Övriga familjemedlemmar sover i vanlig ordning - det här är liksom "min" tid på dygnet….njuter!

Önskar alla en härlig dag! kram

Ians
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbart Shigne…så brukar jag också göra för att få lite egentid…..om jag inte är ledig en vardag då de andra är iväg på skola och jobb…

God morgon! förresten Shigne o alla andra goingar!

Här går det framåt…igår använde jag bara 2 smärtstillare! Och har sovit hela natten utan….

Kliar gör det som bara den under ortosen…kan man tro att det är läkningen?..skall heala mer på det idag…för att snabba på läknings processen….

Nej nu blir det kaffe o lite surf på nätet …..kram på ER Alla!

[GunillaF]
0

God morgon på er!

Jobbar idag, sedan bär det iväg på min efterlängtade kurshelg.

Ha det gott i helgen!Glad

MaMaMade
0

Godmorgon!

Bara -23 här o blåser lite, klarblå himmel. Sitter o försöker fatta mod inför att åka iväg till jobbet. Jag är så j*a less på att ta hand om andra! Och så får jag dåligt samvete för att jag tänker så för jag har ju faktiskt världens bästa jobb inom branschen! Det är fritt, min dam är världens snällaste o vi kommer bra överens.

Är bara så less på att passa upp om ni fattar vad jag menar! Serverar mat, diskar o städar åt andra, tvättar o stryker åt andra o sist men inte minst; tvättar hår, skrubbar rygg, fötter, rakar armhålor o smörjer sedan in kropp o fot…bäddar säng…bär alla saker vid utgång. Blir rent av avundsjuk…jag vill också bli uppassad ju! Skäms (Dåligt betalt är det dessutom!)

Det finns många andra jobb som är fysiskt tunga o där man blir svettig o smutsig, jag vet. Men jobbar man med en maskin kan man iaf sparka lite lätt på den o svära när man blir less. Oskyldig

Sådärja, nu känns det lite bättre o idag ska vi åka på en föreläsning. Hon frågade om jag kunde köra, kan lika gärna betala dig som färdtjänst sa hon, hoppas hon har växel så det blir av för annars åker mjölkpengarna till inträdet. Ngt om en resa till Pakistan tror jag att det var, kan bli intressant! Synd att man måste svetta upp sig med att städa innan man åker dit, känner mig alltid som en blobb när vi är ute ngnstans.

Längtar till ikväll; *TGIF*! Ska väl sitta utslagen i soffan som vanligt, ska försöka planera in matlagning för kommande dagar fram till BB. Kul i vanliga fall o just nu en stor utmaning. Flört

Önskar er en fin dag (o Elpida en mkt trevlig kväll)!  Kyss

Himmel vad jag skäms över mitt gnäll när jag tänker på dig, Ians!

Ha en mysig helg, Gunilla!

Såhär såg min kväll ut igår (Guben fick sitta i fåtöljen han! Skrattande)

soulwings
0

Flörtdet är mänskligt ,att gnälla,vi behöver alla vara drottningar om så bara för en dag,kram liv

Elpida
0

God morgon!

Är hemma med lilla prinsessan idag. Hon sitter just nu och plinkar på gitarren och tittar på tv. Ingen feber precis men rejält svullen i halsen. Har hunnit skura badrummet och fixa frukost, sedan landade jag här… och blir nog sittandes ett tag om jag får!

Ikväll ska vi som sagt fira av kollega med lasergame och lite mat - ska bli jättekul!

Hoppas ni får en underbar fredag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0

Go'morron allihop!Glad

#3 Inte ska du skämmas MaMa! Att du har orkat sen förra sommaren är ett mirakel i sig med motgångar och elände som har ramlat över dig, det ena efter det andra.  Att få gnälla av sig kan ibland vara det enda "priviligeum" som återstår.Kyss*kram på dig* och dina skyddslingar i soffan..

#1 Det är gott gry i dig Ians och fantastiskt att du kan heala dig själv. Jag har testat också några gånger när jag haft ischias och inte idats använda lasern. Det fungerar ju! Kyss Jag skickar lite extra goda energier jag också!

Gunilla, ha en underbar helg och ta ett par extra mamelucker på dig för säkerhets skull - kallt som attan igen nu och bilarna är alltid kalla. Glad

Va myspysigt det låter shigne, med laptopen i knät och kaffet bredvid dig - ljuset tänt till o med! Du kan verkligen konsten att njuta av det lilla! Till veckan får jag också njuta av ensamheten.. Tungan ute

Go'morron på dig Soulwings, roligt att du ansluter dig till morgonpratet i vår lilla hörna! Glad

Åker in till stan idag och handlar, jobb ett par timmar också annars är det tunnsått nu för tiden. Rynkar på näsan Apropå tråden  "Din plats i tillvaron" så kan man undra ibland om man har valt rätt, och då kommer dom funderingarna efter 30 år i branschen.. Tyst

Nu dag sför prommis, sen järnet i till stan alltså.

Ha en fin dag allihop och extra kram till dig MaMa!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
0

God morgon!

Vaknade med "lingonveckan" så nu har jag värmedyna på magen och måste sitta ner för att inte svimma, första dagen har jag alltid sån kramp….jag är iaf glad att den börjar ordna upp sig, har nu 26-27 dagar mellan, förut låg den på 22-24. Är säker på att det är zonterapin för hon har tryckt bort många onda knölar som har just med denna del att göra Glad

Jag är såååå glad att det är fredag!!! Vi ska bara vara hemma hela helgen, det var väldigt länge sedan. Vi lär ju förståss ha fulla huset med lekkompisar till sonen, men det är bara kul. De sköter ju sig själva nu ( läs: grisar ner i köket när de får för sig att äta nåt, springer in o ut , spelar hög musik o leker ninjor etc etc Flört)

Just det - lönen kommer idag för mig, så det blir godmat i helgenTungan uteHa en bra fredag!Kyss

Tride
0

Hejsan. Så bra att du klagar, mama, det visar att du är människa! Och vilken människa sen! Cool

Ja, här snöar det, folk skottar runt och på sina bilar, busstrafiken i länet är inställd, så det är riktigt spännande. Skall det gå att komma sta under dagen eller inte? Obestämd

Jag har just lagt ut "Äventyr på Teneriffa" som artikel, dvs om mötet med min narcissistiska väninna. Hon heter ju nåt annat, förstås. Detta är hälften av vad som jag hunnit med att författa. Det är bra om ni läser o tycker till. Berättelsen är inte klar ännu, och jag vet inte om eller när den blir det. Men jag tänker att det kan vara intressant med era synpunkter. Tungan ute

Tuvan förseslog en skrivcirkel här på forumet. Ja, det vore spännande. Så vi kan läsa o reagera på varandras texter och gör nåt trevligt i snömosetFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

abbis
0

Härligt ..då kan jag gnälla lite Glad

En kund fram till nu på 30:-..blir man inte fet påSkrikandes

Det vräker ner snö (dag2) och här plogar man inte förrens det slutat..Hur i helvete ska folk överhuvutaget kunna komma ut och göra sina behov..Ja jag kan inte vänta om jag säger så..Blir nog en fortsatt tyst dag..Ska tröstäta till fikat det blir jag kanske fetare på!

Ha de gott idag flickor..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
0

Gnäll i lagom mängder är bra för hälsanFlört

Tride.

Ians
0

MaMa ……Det finns ingen som mår bättre för någon annan har det värre!

Det vi står i är mest kännbart för oss själva! Så gnäll på när det kokar över…. skit i om någon annan har det värre! ….för det är inte poängen! Poängen är att man måste ha en ventil så inte allt exploderar till slut!

Och ust nu har jag det riktigt bra….vilar o sover….jag lider inte precis…det gjorde jag precis när jag ramla och Innan ambulansen kom….sen har det varit rätt ok Flört

kram! på dig MaMa Kyss

szirius
0

# 3 är det en norsk skogskatt du har i famnen månntro? Är så sugen på en sån, de ääär ju ( ofta) så kelvänliga, Och pratiga, det har iaf de vi haft varit. Glad

# 11 jag har missat vad som hänt dig egentligenRynkar på näsan. Skönt att höra att du inte lider iaf.Kyss

Tride
0

Jag har haft flera skogs-kattsblandingar. De är mycket sällskapliga och imponerar på mina gäster genom alltid komma fram och vilja småprata. Andra katter, däremot, går gärna o gömmer sig. Jag har en korthårig oxå, och hon är mkt hemlig av sig.Men så fin!

Tride.

Pagan
0

Hejsan på er

Full rulle i tråden som vanligt. Här fortsätter det snöa oxå. De kör samma variant här  Abbi, skottar då det snöat klart. Här har det vräkt ner i 2 dagar o nätter nu. Kom knappt från gården i morse.

Äntligen fredag och så extra välkommen den är. Ha det så gott.

Hoppas din kurshelg blir lyckad Gunilla

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
0

Godafton töser!

Hemma, duschad, äten o ska strax se James Bond. Inte min favvo men ngn kanal ska ju vara på. Inte fick jag mig några bensinpengar inte, dock fika men det mättar inte till veckan…tur att frysen är full med kött (men att få i ungarna utan ngt roligt till, det blir värre)! 50 kr i pluskan o jag *kanske* måste tanka några liter om jag ska ta mig till stan sista dagen…nåja, det känns inte lika hopplöst som när jag åkte från jobbet.

Findus är en blandning…av ngt…mor var också en blandning, semilånghåriga av sådant slag som inte tovar, otroligt kelsjuka (mormor med) o "pratiga". Nu ropar han på mig så nu blir det te, TV o kisse i knät! Ha en fin kväll godingar!

Kramar till alla, ung som gammal, fattig som rik, värkbruten som piggelin!

Kyss

signemo
0

Gokväll på Er. Är behagligt lat ikväll efter en stressig dag. Borde göra mycket. Men det tar jag imorron. Här var det snöslabb igår. Idag är det bara 0 gradigt.

Önskar er en fin och riktigt skön helg

Var rädda om varandra

Toyan
0

God kväll!Glad

Hela dagen igår och hela natten och en bit in på dagen vräkte det ner blötsnö här.

Nu är det minus 9 och blåser en del..brrr.

Var till centrum idag och handlade och så var jag till biblioteket och hämtade en bok.

Lämnade ett inköpsförslag för ca 14 dgr sedan och yesGlad boken köptes in och efter maten så var jag ju tvungen att börja läsa i den, blev sittande i 2 timmarSkrattande

Gnälla lite måste man få göra i bland, lätta på trycket.

Önskar er en trevlig mysig kväll, kram på er allihopaKyss