Fruktsallad - god vitaminbomb
Har ni tänkt på det? Hur god en fruktsallad kan vara? Själv har jag haft svårt för att äta frukt, nåt äpple då o då, eller en mandarin, ja bananer förstås. Men så förra veckan kom jag på det enklaste sättet att få i sig av alla dessa nyttigheter! En fruktsallad förstås! En härlig blandning av alla smaker som bara förhöjer smaken på de enskilda frukterna dessutom! 
Jag har använt mandariner, äpplen, bananer, kiwi och vindruvor. SEdan toppar jag med cashewnötter och en liiiten skvätt grädde. Tröttnar aldrig på smaken och nu har jag ätit den här salladen varje dag i över en vecka. Tänk så enkelt det kan vara?
men gudars så gott!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

precis såhär gör jag med sonen. Han gillar inte att tugga på ett äpple eller en banan, men om jag tärnar dem , plus päron. apelsin ( och vindruvor om vi lyxar) så mumsar han glatt i sig. Detta är standardkvällen: ett varmt bad med en bunke fruktsallad, sedan godnattläsning o mys.
OBS: banan har också en lugnande effekt så det är en perfekt kvällsfrukt. + några droppar lavendelolja i badet, och sonen snusar gott hela natten.
Jag gör gärna likadant med frukt, jag äter hellre och bättre om jag skivar upp frukten o lägger på fat.
Jag har fastnat för de här påsarna med torkad frukt och nötter
Jag har alltid gillat frukt i alla former. ibland som sallad, men också gärna precis som den är.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Frukt är gott, frukt är godis…min dam äter *alltid* fruktsallad till frukosten. Detta har medfört att jag stoppat i mig frukt under snart 2 mån också. Detta tillsammans med både lite extra mjöl o socker har ställt till det - nu ståtar jag med ett par rejäla eksem på låren som håller på att driva mig till *vansinne*…det svider o bränner. Såg nyss i duschen att jag fått ett i armvecket också…
Jag ska inte äta frukt… 
#3 Är det frukten då MaMa? Inte värmeeksem? 
Efter flera års "forskande" så har jag kommit fram till att eksemen kommer lättare vintertid då jag har mkt kläder på mig = fukt o värme. Dock med väldigt stor påverkan från vad jag äter. En kombo alltså, det är inte heller alltid att de sitter där det "klämmer åt".
Eller varför inte göra en smooooothiiii så gott när sambon överraskar
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Recept abbi..?
(Jag blir förbluffad varje gång du berättar om din omtänksamma sambo..) 
Fruktsallad är bland det godaste jag kan äta, snacka om vitaminbomb "yes" 
Tuvan,Ska fråga honom om han kan rita ner nått..han kör för det mesta på fri hand så a tt säga
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

När jag vill locka bort barnen från godisskålen gör jag fruktsallad och så får de glass till istället. Själv har jag ju lite svårt med att äta frukt pga min IBS men visst slinker det ner på lördagskvällen med lite Tofuglass eller helst en god sorbet till
. Äääälskar frukt och skulle kunna äta massor om jag bara kunde!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

bananmilkshake är givet inslag här hemma: skiva bananer och mixa med mjölk och några skedar vaniljglass. Mums!
På somrarna mixar vi med egna jordgubbar
Jag gör milkshake med frysta bär och Alpro soja mjölk….blir minst lika gott!
Den smakar vanilj redan och de frysta bären gör att det blir glassigt mmmmm gott!