Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettnaturlig-hudvård
Läst 2649 ggr
[GunillaR]
0

Inköpsställen, tips

Någon som vet var man kan få tag på borax och vitt bivax?

Tänkte göra en hudlotion och sitter här med en massa lavendelolja.

Tuva-Lena
0

Apoteket kanske..? Obestämd beställa där för det är inte säkert att dom har hemma.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[GunillaR]
0

Jag kan ju kolla på deras hemsida juuee!

Tride
0

Sökte på Örtagubbens hemsida. Tungan uteNgt som kallas kvittencreme kom upp där. 190 kr. Är det samma sak som vitt bivax, tro? Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[GunillaR]
0

Har inte den blekaste aning!Förvånad

Men jag kan ge er receptet, så här står det.

Hudlotion med lavendel (120 ml)

• 1/4 tsk borax
  • 1 tsk vitt bivax
  • 1 tsk lanolin
  • 2 msk vaselin
  • 5 tsk aprikoskärnolja
  • 4 tsk kallpressad solrosolja
  • 20 droppar lavendelolja

(den lavendelolja som åsyftas här är ett koncentrat, men det har jag inte så jag tänkte slå ihop alla oljerna till lavendelolja)

Tuva-Lena
0

Men du Gilla, du kan köpa eterisk olja av lavendel, den är den mest koncentrerade du kan få tag i - lite enklare tänkte jag. Flört Hur tänker du när du skriver "så jag slår ihop alla oljorna till lavendelolja"..?) INte får du lavendelolja av att blanda ihop de andra. Eller förstår jag fel?Foten i munnen

Förresten Borax är väl nåt som är desinfiscerande? Då kan du säkert byta ut det mot nåt som är lättare att få tag i, men har samma effekt. DEt borde i vilket fall finnas på apoteket. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[GunillaR]
0

# 5 - Jag ska villigt erkänna att jag inte är någon kemist. Eftersom jag har ungefär en liter olja som jag lagt lavendel i, så tänkte jag att jag tar 5+4 tsk av min olja. Fast jag får kanske köpa eterisk olja också……….Obestämd

Borax är det som gör blandningen tjock och vit, en konsistensgivare.

Doftliljan
0

#4 Hua Gunilla. Låt bli det receptet. Vaselin gör att jag ryser…Man tror det ska vara bra, men det är samma hemska ingredienser som i Bilvax. Vitt bivax är blekt och innehåller mindre pollen, så är man allergisk mot det naturliga bivaxet så kan man använda vitt. annars finns det ingen anledning tycker jag