God morgon Pagan och alla andra.
Fortfarande trött efter flygresan och tidsomställningen men har inget speciellt att göra idag så det blir en dag i vilans tecken.
Ha en underbar söndag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Gomorron! Nyss uppstigen…..jättetrött!!
Vaknade vid 4-snåret och mådde pyton, men nu känns det rel. bra, bara trött.
-17 grader ute och strålande sol…så gissa vad jag ska göra
. Ta sparken och vovven och ut på isen!!!!
Idag är "göra-vad-jag-vill-dag"…..så ta´t lungt där ute! Hoppas alla får en fin dag.
kram

God morgon!
Hej Clary, vad härligt att du är tillbaka! Har du haft det skönt?? Ska in i trådarna och läsa
.
Här lyser solen, ca -11 ute och det singlar ner lite snö. Blir nog en fin dag idag! Jag har sovit så himla gott, värktabletter och min egen olja gjorde susen så ryggen fick lite vila!
Vet ni? Igår köpte vi en ny bil. En liten Suzuki Alto. Det är en miljöbil som drar ca 0.44l/mil blandad körning. Jag kör ju till jobbet nästan varje dag, ibland samåkning, och vi kommer ha hälften av bensinkostnaden. Det känns tryggt att det är viltstängsel nästan hela resan, och att bilen är 4-sitsig gör ingenting. Vi är ju bara två som åker till jobbet … Vi har ju dessutom vår stora bil kvar för långresor
. Tog en premiärtur till Nybro igiår och den gick så fint så!
Önskar er en skön söndag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Go'morron Pagan och alla ni andra! 
Och välkommen hem Clary! Roligt att se din söta nurna bland oss igen!
Kan säga att du åkte vid rätt tidpunkt, ja du ser själv kanske hur vintern har farit fram med oss under tiden. 
Idag är det varmt ute, förhållandevis i alla fall, bara 15 minus. Tänk att det kan växla så snabbt? 30 igår och nu bara hälften.. märkligt det där..
Vad jag minns från barndomen så var vädret stabilare, det var kallt men inga såna här hemska toppar som vi har nu - mer kring 10-20 hela vintern.. och tödagar av o till då man gjorde snögubbar-och lyktor.
Skall åka in en sväng till stan idag och hälsa på mor. Hon "langleés" säger hon. Inte konstigt alls med den här vintern, ändå är hon ute o promenerar varje dag i kylan - stavgång förstås. Mamma är en riktig krutkärring, ja många skulle nog säga att hon är ett fysiologiskt stryrkefenomen med sina 84 år, fast hon ser ut som 70 ca… 
Ha finaste dagen allihop!
Ni hälsade väl på månen härom kvällen..?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God fm!
Har sovit hyfsat inatt. Det började snöa igårkväll o tempen ligger nu på endast -10 grader. Kunde således öppna vädringsfönstret i sovrummet på efternatten, skönt med fräsch luft därinne!
Frukosten är intagen o saften är upphälld för silning. Har slutgiltigt bestämt kvällens middag. Älgfilén står kvar naturligtvis men till den tänker jag göra en blandgratäng bestående av lite potatis, squash, rödlök, lite finhackade torkade tomater samt gräddädelost. River ner lite vitlök i grädden som jag häller över. Till efterrätt blir det strimlad färsk ananas som fått marinera i lite rom o farinsocker, serveras med "Fluff" fast jag tänker ta After Eight istället för Dumle. Mynta är ju så gott till ananas så jag tror att det kommer att bli bra.
Nu ska jag röja lite i köket samt fylla några blomkrukor med jord åt töserna, medan de badar. Sedan ska de få stoppa ner några frön så att de har "egna" blommor att ta hand om framöver. Efter det är det väl bara att ställa sig vid spis o ugn.
Ha en fin söndag! 

God förmiddag!
Åter en kall solig dag som ska ägnas åt det som inte blev gjort igår när jag jobbade.
Grattis till bilen Elpida, bra med miljöbil
Önskar dig och mamma en fin dag Tuvan, härligt att hon är så pigg.
Ha en jättefin dag allihopa!
Ja just det ja Elpida, grattis till nya bilen - miljöbil och allt..
Fick lite dåligt samvete när jag läste se, själv kör jag en bil som drar över litern..
Får väl kompensera med körglädje istället jag..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godmorgon alla goingar ….och grattis Elpida till den nya familjemedlemmen 
Önskar Tuvan en fin dag med sin mor och er andra en jätte fin söndag…MaMa kan du inte lite tyst leda in trädgårdsmästaren i garaget o lite fint peta ner henne i boxen för flera goda middagar
Så där så det varken stör grannar eller någon annan…..
Vem kommer o letar efter en svartjobbande Trädgårdsmästare?
Själv skall jag linka i väg o hälsa på ena sonen…med sambo….. idag!
Ett fantastiskt gulligt o rart par om jag får säga det 
Kram till Er…..
Go kväller..
Härligt med ny bil,Elpida!
välkommen hem ,clary!
Här har det varit en lugn dag.Sambon har tandvärk så han trampar runt som en osalig ande.Diklofenaken tar inte och vi har inga pengar till akutbesök hos tandis.Han har redan en provisorikst lagad tand som dom ska slutföra och det har vi fått flytta fram.Nu är det nästa tand..Har ni tips om hur man dämpar smärtan så mottages det tacksamt!
Var och hälsade på min dementa mamma igår..Hon blev glad men undrade varför jag pratade om keramik för det kan väl inte jag! Tog med mig lite muffins och korsord till henne för det klarar hon
.
Nu ska jag virka vidare på min medeltida mössa..
kram på er
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag hade gärna stannat ett par veckor till i värmen, så less på snö och kyla nu men det är väl bara att bita ihop kan jag tänka 
Abbis, lite healing kanske kan hjälpa din man, provar att skicka till honom efter 20.30.
Vad ska han göra ? Bara slappna av?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ja en stund på soffan kan väl vara bra i ca 10 min
mald nejlika på en blöt bommulls tuss vid tanden….det gör susen också! Förr använde man nejliko olja men de hinner han väll inte med att tillverka så det går lika bra med mald nejlika på en tuss.