Pratbubbla 23/2

God morgon Toyan och alla andra.
Satte dit datumet på rubriken Toyan 
Här är det kallt men solen tittar fram över hustaken så det blir väl en fin dag. Bäst att passa på att ladda in sollljuset för att fylla på energin.
Ska passa på att tvätta fönstren på insidan idag tror att det behövs.
Önskar er alla en bra dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien

God morgon!
Här övar det -19 när jag steg upp, det var kallt om fingrarna att köra bil! Det verkar bli en sådan där blanddag igen, lite snö och lite sol
.
Idag är minstan med mig på jobbet en stund. Hon vägrade gå till fritids som skulle ha utedag idag. Hon får vara med storasyster som är hos sin pappa här i stan, sedan ska vi gå på bio och se på Hotell Gyllene Knorren ikväll! Zumba på lunchen!
Önskar er en fin onsdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God morgon!
Trött, trött trött efter en mkt trevlig men sen kväll med besök långväga ifrån ( Kina och Holland). De stannar två dagar till men jag blir nog tvungen att välja kudden lite tidigare ikväll, även om det är trevligt att prata
. Jag är tyvärr ingen sån som kan slarva med mat och sömn nån dag utan att det märks - det märks direkt!
Blir lättiriiterad, gnällig, ofokuserad, tja, ut g'ngorna helt enkelt. Och det tar längre tid att komma i balans än ur balans, visst är väl det typiskt
Ikväll blir det dessutom två dubbelpass dans i källaren ( har danslokal där). Jag tänker INTE berätta för dem att två ödlor har smitit och finns där nere nånstans
( de har vaknat ur sitt vinteride och krypit iväg, så antagligen ligger de bara och sussar bakom några kartonger, men ändå….)
Ha en bra dag! Gäsp. Snart kaffedags…

Även här är det kallt, kallt, kallt! -18…nu får våren ta i ordentligt så den kommer hit!
Hoppas att bilen startar idag, måste ha den…
Önskar alla en fin dag i kylan//Kram
Gomorron!
Kallt här med, -34,7…. Just nu känner jag mej ordentligt trött på denna kyla, även om dagarna bjuder på lite mildare temp. och solen skiner från en klarblå himmel.
Igår var jag så euforisk och kände mej så ödmjuk inför livet - idag är en liten down-känsla…. tänk så olikt det kan vara ibland.
Lilla tiken vill inte ut och kissa ens, vänder direkt i ytterdörren, hon vill bara kura ner sej i mattes säng…
Några bilder bilder från gårdagens promenad kan jag bjuda på iallafall, det kanske livar upp humöret lite.
Ha en underbar dag alla! kram
Ja, här har vi oxå kallt, -14, något av en chock här i trakten. Det skall bli mildare till helgen, säger prognosen, och jag hoppas den har rätt så att det inte går åt andra hållet. Jag ser ju att det är ännu kallare längre norrut, knappast någon tröst. 
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Tack för fina vinterbilder 
Vilka Underbara bilder Shigne!!!!!! Helt fantastiskt!
Szirius….du bjöd på dagens första skratt……tänker på reaktionerna Om ödlorna plötsligt får för sig att byta gömställe….hehehehehehe
Elpida…viken logistik och planerings förmåga….Hinner du gå på toa och andas under dagen oxå? Tänk vad vi kvinnor får gjort oftast……nu kör det ihop sig om jag har 3 saker bokade samma vecka….pga att jag blir så trött av mina smärtstillande så jag fixar en sak per dag ungefär
.
Goddagens på Er alla……
Här har vi minus 8.9, och full sol idag!
I kväll skall jag iväg till personalmöte för natt personalen…vi håller det på kvälls tid för att de som jobbade natten innan skall kunna vara med oxå….
Idag blir det smörgås tårta …en av kollegorna har fyllt jämt! Så vi passar på att ha det som ursäkt till att trycka i oss godsaker! 
Ha det gott stor kram på Er alla!
Hej på er
Här är det minst -20 ..golven är svinkalla och jag har satt på dom små elfläktarna (elen ingår ha ha ).Ska sätta en i rumpan i verkstan sedan!Solen skiner i alla fall och det ser rätt fint ut ute
Har en ugn stå och svalnar så jag stänger nog av utsuget och tar vara på den värmen i butiken..Va snäll jag är mot hyresvärden 
Drejade lite igår så det ska beskickas idag och göras klart.
Sömnen har varit dålig inatt då sambon sprungit upp och ner ur sängen med sin onda tand..
ha de gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morron Toyan och morrn morrn på er allihop! 
Kyla ja visst, och här är inget undantag heller - 27 hade vi på morgonen men nu börjar solen värma lite ändå.
Szirius, snacka om dans, om ödlorna kommer fram mitt under passet!
fast då blir det väl mer åt stepphållet istället för magdans antar jag.. ha ha.. Håll dom varma bara.. 
Vilka härliga bilder shigne! Fast det ser likadant ut här. Snö snö och snö så långt ögat når. Jag var ofta uppe i Tärnafjällen förr och skidade, fast Hemavan när jag åkte utför, hyrde stuga i Joesjö..
Bilderna ser så inbjudande ut..
Ahhh smörgåstårta, låter helt rätt Ians! Smyg med dig en bit hem också.. 
Hotell Gyllene Knorren, va kul Elpida! Jag såg några avsnitt av kalendern och tyckte den var småmysig, men jag fattar inte hur "mamman" står ut med ett sånt pucko till karl - om jag skall vara ärlig..
Själv inväntar jag Åsa-Nisse - härligt orealistisk och glada pensionärer som alltid hittar på nånting, i en miljö som jag själv bor i. Därför förstår jag inte varför alla pensionärer här omkring verkar så uttråkade..?
Släpp loss vet ja! 
Finfinaste dagen till er alla! Clary, ta en prommis istället i det fina vädret, fönstren kan vänta
Du måste värma upp lite innan du drar på för fullt efter semstern, luuugn o fiiin du vet. 
Kram kram till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God förmiddag!
Kallt som tusan (-30 i morse) men solen skiner så det blir behagligare fram på dagen!
Ha den dag ni önskar och behöver.
Godkväll!
Det började redan imorse. Dåligt med nattsömn, torr luft = hostig, öm i nacken, tinnitus samt en make som började snarka framemot morgonkvisten. Däckade lagom till töserna skulle upp. Snäll Guben lät mig ta sovmorgon…o glömde tiden! Så jag hann bara klä på mig, koka te, hacka upp lite frukt, packa väskan och sedan var det bara att åka.
Full rulle på jobbet, tvätt, handla, mangla, stryka, laga mat. Väl hemma hjälpa till med middagen som Guben glömt bort att planera o göra. Förberedde sedan kött till ett rilettekok. Gick in i rummet för att kolla receptet o fick lov att hjälpa gnällig Mellis (inskolning hos dagmamma idag) att rulla upp ett felnystat nystan o göra om. Lägga upp på stickor o sticka de två första varven åt henne. Då kommer Guben in o undrar om det är bra att Tassa äter upp köttet som ligger på köksbänken. En *SUPERFIN* bit älgkalvkött + en jättefet o *SUPERMUMSIG* bit sidfläsk! Det blir ingen rilette…men katterna o Stuffen kommer att njuta av lyxmiddag imorgonafton! 
Annars så är det väl…som det är. Blev hämtad i grannens bil idag…inget allvarligt, ena motorfästet var inte åtskruvat riktigt men jisses vad jag fick skrämselhicka! Sedan vill utlånaren av lånebilen ha tillbaka den så Guben får åka ner enkom till stan för att skaffa ngt grejs till kylaren som läcker, vi vågar inte köra den annars. Tänk om det inte funkar så att vi måste betala…nej, inte tänka så.
Känner av den spräckta framtanden…o de andra två halva spökar också lite ibland. Ländryggen är ngn cm från ryggskott om jag inte passar mig o jag har storstädning av lägenheten samt bilkörning att se fram emot på fredag.
Förutom det är det bara bra! 
Ha en fin kväll hörrni! 
hehehehehe…förlåt MaMa!….men de är luriga di där pälsklädda som vi bor hos! Ligger nått framme så är det till moi!
Varför skulle det annars ligga framme?
Blev de någon mat till "tjänstefolket" alls?
Har börjat anamma utrycket "bara att gilla läget"
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/