Dagens Pratbubbla 3/3
Gomorron goa vänner!
Här är det storm och bara +1 ute…
Ska skjutsa syrran in till stan idag, hon ska till läkar´n - sen ska vi shoppa loss lite
. Just nu går min skalle på högvarv, har massor av kreativa ideér som jag bara måste få utlopp för - annars blir det kortslutning tror jag!
Hoppas ni alla får en härlig dag! kram
Morrn!
2-3 plusgrader, blåser rejält men det värsta gjorde vi nog bort inatt, solen lyser från en klarblå himmel iaf. Kom mig upp tidigt idag, töserna har friluftsdag så jag fixade extra fika medan Guben ordnade frukost o kläder åt dem. Skolan bjuder på så lite till lunch sådana här dagar att mina barn kommer hem utsvultna. Sonen var upp till slalombacken igår o de hade fått grilla falukorv…korv alltså, ingenting till.
Slut på bröd så jag måste baka mina grönsaksfranskor, måste bara köpa jäst först, typiskt att vara utan när man behöver! Hade varit bra att få göra det på fm men nu får det bli kvällstjänstgöring istället. Åker nog en sväng förbi Kusin Bonden, har lite socialt behov o så tänker jag tigga blomskott av Fru Bonde.
Önskar er en underbar dag! 

God morgon!
Skrattar åt Shignes bild, det är nog så jag känner mig just nu
. Du skjutsar och ställer upp för din syster, men jag tror ni har ett gemensamt utbyte av resorna
, lite sällskap och prat är aldrig fel.
#1 Fasen vad du står i MaMa, bakar och planterar, fixar och donar!
Själv gör jag ingenting just nu, går bara in i mig själv. Mediterar och healar…pussar på mina barn. Fick ändå lusten tillbaka nu när jag såg Tuvans tråd om ansiktsmasker. Vi har pratat så många gånger om att samla tjejgänget och ha en spa-eftermiddag - det ska jag ta tag i!
Det var utlovat +6 och sol idag, vaknade upp till -3 och lätt snöfall, mulet
. Nåja, dagen är ju inte slut än - den som väntar på ngt gott…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Baka lite bröd är väl inte att "stå i"!? Frukost måste de ju ha o jag bakar hellre än köper, billigare samt nyttigare…dessutom är pengarna slut efter månadens räkningsinbetalningar. Guben har tjänat ngn tusenlapp men det tar till efter helgen innan det kommer in på kontot, överförs från en utländsk bank nämligen.
Ha en fin dag E! 

Go morgon
Solen och jag är uppe. Ska passa på att laga till maten jag inhandlade igår så kan jag vara lat sen och njuta av solen. Är så skönt att ha färdiga rätter i frysen så slipper jag fundera varje dag.
Drar lite i odlartarmen nu och saknar min vinterträdgård men lite ska jag nog få plats med här också.
Ha en bra dag vad än ni hittar på
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Go'morron shigne o alla ni andra! 
Ha ha jag skrattade också gott när jag såg bilden. Jag känner samma sak shigne, idéerna har blivit *för många* så det pockar på uppifrån minsann! Och vi har haft plusgrader hela natten!
Första gången sen i oktober tror jag, och det har rasat ifrån taket inatt - det dååånar så härligt när snösjoket åker i backen. 
Baka bröd låter mysigt Mama, men då skall man förstås ha tid också. Förr bakade jag allt bröd, men nu vet jag banne mig inte var tiden tar vägen till sånt. Absolut myckte godare och nyttigare sen! … Nybakat bröd, perlagonier i fönstren och ljusa skira gardiner som får solstrålarna att sila in genom tyget.. 
Nä tillbaka till verkligheten; Stada idag igen och jag tror banne mig att jag tar en sväng in på loppisarna då jag ändå är där.. 
Pidan, du gör helt rätt. Att ta sig några funderardagar och låta anden hinna ikapp är inte helt fel- Väldigt många bitar brukar falla på plats såna gånger. Ha det så gott med barnen och dig själv! 
Ha det gott allesammans! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God morgon! Jaha, så vaknade jag 4 inatt och kunde inte sova.Andra natten i rad, hoppas att jag kan bryta kedjan snabbt denna gång. Jag är helt enkelt känslig när det blir för mkt att göra på jobbet coh allt är bråttom, och sen alla chefer som ska trilskas och inte vilja samarbeta
. Idag är jag ARG, så ingen oro biter på mig iaf - nu ska jag banne mig få dem att ordna upp vad de trasslat till!
Och ute singlar snön ner…..igen…..så även vi har drabbats av denna ovanligt kalla, långa vinter…förra året hade vi skilla nu
Nä hur var det nu då: sol i hjärta o i sinne i stället
Maken ser jag knappt till, han kom hem 22 igår och 21 idag…och i helgen åker han iväg med sitt knattelag på basketmatch…saknar honom faktiskt
Ikväll ska jag göra en tomat o purjopaj, mmm så gott. Med rivna morötter till.
Godmorgon på Er….
Pelargonier….mmmm de måste jag bara ha! Har funderat på det länge….
Älskar även Fuchsia…så det får bli lite sånt på balkongen och tomater tror jag 
Här skiner solen o snö o is smälter.
Skall ut o pröva isbanan på vägen till soprummet med kartonger o tidingar o annat. Hur halt kan det vara i dag, månntro? När kommer våren på sånt allvar att vi inte behöver tänka på hur vi sätter fötterna, men visslande o trallande kan gå framåt med näsan mot skyn utan risk att plötsligt sagda näsan vänds mot marken . . . .
Nöjd med mig själv, efter det jag har sänt iväg en artikel om tibetanska lamors sex-missbruk till nättidninen Tidningen Tulturen. Jag lägger ut en länk på sajten när den är publicerad. Artikeln är inte bara negativ o kritisk. Jag har ju haft en underbar tid i Himalaya, så jag klagar inte för egen del Men jag har sett o hört en del som gjort mig betänksam.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Ser fram emot den artikeln…för nu blir jag ju nyfiken 
Jag hoppas att Kulturen vill ta emot den o inte finner den för provocerande. vi kan ju aldrig veta hur känsligt ett ämne av det här slaget kan uppfattas. Men jag har hitintills haft god kontakt med Kulturens red, så jag har gott hopp. Annars kan jag alltid lägga ut artikeln både på min egen hemsida och, möjligtvis, här på sajten. Redaktören skall läsa i kväll, har han skrivit, när han kommit hem från bröd-jobbet.
Ock så var jag ju ute ett par vändor.
Jo, det är ett härligt vår-vinter-väder i dag. Men - - - - det gäller att se upp för hala fläckar. Tänker inte ligga o kravla på marken som en patetisk tant o inte kan komma upp. 
Tride.
#10…"Bröd-jobbet!" 
Håller tummarna för dig när du är ute o halkar runt! Samt för din artikel!

+15 hade vi i solen 
Lagat en jättelasange och gjort i ordning två stora kycklingar så nu kan jag mata frysen
Nu är det bara städning av köket kvar men det går snabbt.
Ska du till loppisen och sälja av lite Tuvan

Ser fram emot din artikel Tride, alltid lika spännande att läsa 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Ja, människan lever ju inte av bröd allenast, men en o annan bulle skall ju till för att också den mest själfulla skall ha ett drägligt liv.
Apropå sh:s bild i #0, så kommer jag o tänka på B Sjöbergs dikt: "Släpp fångarna loss det är vår," alltså fångarna i huvvet menar jag. Låt dem tumla om o ha kul.
Tack Ians, för att du håller tummarna! Jag avstår t.v från längre promenader. Men ser fram emot en helg med en massa tango, så då blir det liv o rörelse på, förhoppningsvis, inte alltför hala golv. Det kommer en lärare från Argentina, tror jag det var. Skall bli spännande.
Och hoppas på att du får bra besked i morgon, Ians. Förstår att du är orolig.
Ja, Clary, det är lite indiska bilder där i artikeln. Himalaya.
Tride.

#12 Fy vad avis jag blir nu!!! Här har det varit ruggigt och kallt hela dagen och jag har frusit som en tok. Nu hoppas jag solen kommer hit i helgen istället
.
#13 Det lät något det, argentinsk lärare och tango hela helgen. Jösses vad du ska träna i helgen! Kul!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vad spännande Tride den vill vi läsa
Här är det på nollan och det rinner efter gatorna..
Har ökat på min lunch så nu har jag 1 timme .Idag gick jag ut en sväng för att köpa sidenband.Men det roliga är att alla har samma luchtider ha ha ha så jag blev utan men fick lite sol istället.
Idag fick jag besked från banken..läs i låsta tråden
Haft lite kul kunder inne idag ..Det blev lite politiksnack och det är roligt..Bara kvinnor så vi gaddade ihop oss..
kram kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag fick mail från red. av Kulturen som vill publicera artikeln, för han tycker den är bra, trots att han inte håller med mig om allt. Jag tar fram ett speciellt fall, en västerländsk kvinna som blev övertygad av sin tibetanska mästare att ingå i en sexuell rituell hemlig förbindelse med honom. Hon skrev en bok om detta. Många anser att hon ljuger eller är knäpp. Själv kan jag tro på henne, dock gör inte han det.
Som du skriver, abbis, vi kvinnor gaddar ju gärna ihop oss, så jag väljer alltså att tro på kvinnan i det här fallet.
Tride.
Så det finns Rövlappar i orangemunk svepning oxå ….
!
Dom finns nog lite här o där Ians, i katolska kyrkan lär dom vara rätt vanliga.. 
Spännande Tide! Grattis! Och klart jag också vill läsa artikeln!
Clary!! Ho hooooo! Här är jag! Nä, inte sälja av, köpa mer..
Ingår i min nya approach du vet. Har fastnat för en ny inredningsstil, med feng shui:iga inslag förstås. 
Rödbruna yllemantlar, eftersom det handlar om tibetanska munkar. 
Apropå katolska kyrkan så lär vissa "celibatärer" ha ihop det med folk i polisen, fick jag höra när jag bodde i Rom. De brukade flirta med varandra när det var officiella processioner genom stan. Sex är kanske inte mänsklighetens bästa ämne? 
Tride.
Självklart vill vi alla läsa, Tride!
Men sanningen å säga sitter jag just nu o funderar över hur jag ska kunna möblera om här i vardagsrummet, så jag slipper gå o känna mig spyless på hus o möblemang nästa vinter. Mer eller mindre samma möbler på samma ställen i över 20 års tid. Det känns lite materiellt men usch så less jag är! 
Börja med att fundera om det finns nåt du kan undvara - då blir det mer plats för ommöbleringar, eller om du kan byta ut nånting mot nåt i ett annat rum.. Sedan brukar då jag vara igång.
Byta gardiner kanske, flytta på tavlor, byta mattor.. det finns mycket man kan göra för att få ett nytt utseende på rummet. 
#19 Det var då verkligen motsatserna som sökte sig till varandra Tride!