Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 34359 ggr
[GunillaR]
20

Sinova

Är här någon som har erfarenhet av Sinova, ett naturläkemedel som ska hjälpa mot näs- och bihåleproblem?

Jag brukar få utskrivet Rinexin men tänkte denna gången att testa med Sinova. Började igår eftermiddag men vet inte om det har blivit någon skillnad. Kanske ska det "sätta" sig i kroppen först.

Clary
1

Jag hör till dem som ofta drabbats av bihåleinflammation och fått Rinexin utskrivet. Numera är jag mer återhållsam med de tabletterna och kör med nässköljning istället. Ljummen saltlösning i plastpåse och spola igenom flera gånger om dag, enkelt, billigt och effektivt

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Soffe
0

Ja men det är några år sedan.
Minns inte ens om det hjälpte eller inte :-/

Det kan nog ta några dagar innan du märker av något. Hoppas att det hjälper!

chik
0

Det är inget som jag känner till.

Håller med Clary..

Själv så har jag en sprayflaska med eget koksaltvatten som jag använder o det fungerar för mig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

mayolica
0

Ja Jag tycker att dom är jättebra  Glad  Jag blev verkligen förvånad över hur bra dom är mot täta biholor mm, när jag provade dom första gången för många år sen.

Den har funnits i två olika styrkor dom senaste åren.Tycker att den starkaste ger bäst effekt ,man behöver då inte ta så många.

~ mayolica ~

janing
1

Jag funderar också på att prova sinova, då jag har mycket problem med bihålorna. Har även jag fått utskrivet rinexin eftersom jag inte kan spraya i näsan utan att blöda näsblod. Men vad jag förstod på läkaren sist så är de inte så bra, man kan få hjärnblödning sa han (han var på rätt dåligt humör den dan).

Finns det annat så är det ju ändå bättre.

Clary
0

Rinexin är inte så bra att äta nej. Vad jag märkt är att om man spolar näsan dagligen slipper man problemen med bihålorna, tro mig jag har haft de problemen i mer än 30 år.

Det finns en ayur veda behandling för det här också som är väldigt bra, tänker skriva en artikel om det när temadagen är över. Vet inte om preparatet finns att köpa ute i handeln men kanske på nätet.

[GunillaR]
0

# 5 - Menade han att man kunde få hjärnblödning av Sinova???

Jag har också lätt att få näsblod, vilket jag fick nu när jag tog nässpray, eller så snöt jag sönder ett blodkärl. Men idag så vaknade jag faktiskt och kunde andas, så det verkar som de hjälpt. Men det klarnar inte så som det gör med Rinexin.

janing
0

Nej, av rinexin

Tiana
0

Sinova fungerar bra, men jag som laktosintolerant blev prickig i ansiktet av dem. Förutom det var de super när jag provade!

[GunillaR]
0

# 9 - Jag fick också en reaktion igår då jag blev rödflammig i ansiktet. Jag fick nässelutslag en gång och är allergisk av peniccilin, så jag blev lite misstänksam. Men detta  har försvunnit nu. Däremot så är jag helt täppt i näsan och det spränger i bihålorna, så jag upplever dem inte ha hjälpt någonting. Rynkar på näsan

mayolica
0

#9 Ja man kan ju tyvärr aldrig garrantera att alla tål alla mediciner,varken dom kemiska eller naturliga.

Själv har jag aldrig råkat ut för några biverkningar av Sinova,det är ett medel som jag verkligen med gott samvete kan rekomendera då jag själv får så bra hjälp av dom. Jag har haft mycket problem med bihålorna och Sinova är faktiskt det bästa jag provat mot dom problemen.Glad

Det är ju även godkänt som naturläkemedel och säljs både innom hälsokosten och på apoteket.

~ mayolica ~

[GunillaR]
0

# 6 - Hur gör man när man spolar näsan?

Jag har gjort det där på sjukhuset ett antal gånger och då blir man ju bedövad och sedan tar de hål på något brosk uppe i näsan, stoppar in en slag i ena näsborren och spolar och så kommer det ut skrövs i från andra.

Men hur gör man själv? Skulle gärna vilja ha en beskrivning eftersom jag väldigt ofta får besvär med nästäppa. Har haft detta elände sedan 1968.

Ja, inte hela tiden förståss……….. Glad

Clary
0

Häll saltvattnet i en stadig plastpåse, klipp ett litet hål i hörnet och häll i ena näsborren, lutad åt sidan över handfatet.

Du kan ju också köpa en näskanna om du vill men den här varianten fungerar alldeles utmärkt för min del och ett stort plus inga som helst biverkningar Flört

MaMaMade
0

Måste testa nässköljning…ska försöka komma över min fobi mot att få vatten i näsan…!

Åt Rinexin som godis i yngre dagar, slutade med att jag blev "resisten" mot dem, de slutade att verka. Nu är det ångbad, varm riskudde o dricka mkt som gäller.

Liiiisa89
1

nässköjning är bäst :) köpte en sån där kanna på hälsokost affären. det känns knappt i näsan om man ser till att vattnet inte är för varmt bara, det börjar bara rinna utan att man märker av det

[Jeremina]
0

Just det Morgaine! Man kan få allergiska utslag av Sinova om man är allergiker. Där är vi lika för jag får utslag och hetta i ansiktet av en del pencillin.

Jag använder koksaltlösning och sesamolja men det öppnar ju inte upp. Läs min artikel om Kamomill för där står om hur du kan inandas det under en handduk.

Du kan också prova homeopatiska medlet Kalium Bicrom D30 i kombination med Silicea D30!

[GunillaR]
0

Nu är det kört igen! Dunderförkylning och nästäppa. men jag använder näsdroppar nu så länge förkylningen håller på.

Sedan får jag väl försöka mig på den där nässköjningen.

Jeremina, jag kommer ihåg när vi var barn och blev stoppa i näsan hemma, fick vi sitta i kamomillånga. Det hjälpte faktiskt. Kanske läge att prova detta igen. Om inget annat så är det ju en jättebra rengöring för ansiktet!

[Jeremina]
0

#17 Då vet du ju vad Kamomill kan göra Skrattande Krya på dig!

[GunillaR]
0

# 18 - Tack Kyss

Jag ska till köpcentret i morgon, där finns en hälsokostaffär och de bör ju ha kammomill, tycker man.

[Jeremina]
0

#19 VarsågodGlad Det borde det väl där nere där du bor Jag har tydligen fått ett Dercumskov. Vet du vad som kan framkalla det? Obestämd

Det finns det minsann inget alternativmedel för Gråter

[Jeremina]
0

Idag är jag glad för jag kom på vad som framkallade min extra jobbiga smärta. Varje gång jag går och tar detta förbannade "Men ändå bra att göra" cellprov hos Kvinnoläkaren så blir jag invalid efteråt. Sjukdomen Dercum är konstig Skrattande

Förlåt Morgaine att jag skrev om det här nu i din tråd men eftersom jag skrev i inlägget innan här och var deppad så vill jag skriva att jag är gladare idag Flört

Elpida
0

Här är en till med knasiga bihålor. Ska oxå köpa en kanna så fort jag har cash för det är så många som är så nöjda!

Hemma kör vi emellanåt med Vita blomman i ett ångbad för ansiktet - det brukar snörvla till =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

SaJo123
1

För mig funkar Sinova jättebra!

[Jeremina]
0

#23 Det är ju det som är grejen med oss människor att vi är olika. En del mediciner och örter passar för en person men kanske inte passar för en annan Tungan ute

Clary
0

Elpida, plastpåse av den stadigare sorten går jättebra att använda som näskanna tills du kan köpa en Flört

[Jeremina]
0

Plastpåse det låter svårt, eller?

Elpida
0

#25 Vad bra, nu kommer vi bara till blandningen jag ska skölja snoken med. Är det vatten och salt eller? Mängd?

Gud vad härligt det är att vara här på AB med så många kloka människorKyss

"Du har alltid två val"

SaJo123
0

Jag brukar ta 1 dl kroppsvarmt vatten och 1 krm salt - fördubblas eller tredubblas om man vill ha mer vätsla(dvs 3 dl  + 3 krm).

Elpida
0

Tackar, ska prova det idag! Snörvel…

"Du har alltid två val"

Clary
0

Bra att du fick svar om blandningen Flört

De plastpåsar jag använder är kraftiga med "dragkedja" fungerar hur bra som helst. Ett litet klipp i ena hörnet och sen är det bara att köra. De räddade min semester senast eftersom jag hade en bihåleinflammation på G och just de plastpåsarna har jag med till allt möjligt Glad

Tuva-Lena
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*putt till MaMa..*

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
2

Tack Tuvan! Får väl försöka våga mig på…vatten i näsan du vet…måste ha drunknat i ngt tidigare liv.

Magi-cat
0

Jag har en mycket god erfarenhet av Sinova! Brukar aldrig ha bihåleinfl och är sällan förkyld. Men förra våren blev jag det när vi flög till England, blev rejält täppt i bihålorna, kunde knappt andas. (skyller på AC:n på flyget)

Den kväll när det var som värst fick jag två Sinova av en annan resenär. Vilken förvandling, plötsligt kunde jag andas! Phu, det kändes bra kan jag säga, räddade semestertrippen!Skrattande

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen