STÖD mitt upprop!
Vi vill ha ett Holistiskt Veterinärförbund i Sverige! Tillåt Svenska Veterinärer att arbeta med alternativ-medicinska metoder!
http://www.causes.com/causes/588871
Gå in på länken och gå med i uppropet! :)
Här kommer min tanke, men om du gillar idéen så gå in på länken och bli medlem för att visa att du stödjer detta!
"Vi vill ha ett Holistiskt Veterinärförbund i Sverige! Tillåt Svenska veterinärer att arbeta med alternativ-medicinska metoder!
Det är nu dags att Sverige tar efter andra länder som har kommit längre i sitt medicinska helhetstänkande än oss!
I ett flertal länder, till exempel Storbritannien, Tyskland, USA och Australien, så finns det Holistiska Veterinärförbund och veterinärer som aktivt arbetar för att främja våra djurs (både husdjur och djur inom lantbruket) välbefinnande och goda hälsa.
I dagsläget är det i Sverige förbjudet att som praktiserande veterinär, använda sig av komplementära vårdmetoder. Om veterinären trotsar detta förbud, så riskerar denne avstängning och att bli av med sin veterinärlicens. Detta vill vi ändra på!
Vad är då Holistisk Veterinärvård, undrar kanske du? Det handlar om ett helhetstänkande, som går ut på att man i t.ex. ett sjukdomsläge, går in och botar ORSAKEN till sjukdomen, och inte bara symptombehandlar som dagens konventionella veterinär-sjukvård gör!
Det finns otaliga fall som alternativmedicinska hälsoexperter har kunnat lösa, där veterinärerna har stått handfallna och oförmögna att hjälpa till.
Därför är det nu dags att även vi i Sverige, som vi ju påstår är ett välutvecklat land, tar efter de goda exempel som finns runt om i världen gällande detta.
Djur svarar ofta mycket bra på behandlingar som inte är lika "aggressiva" i sin form som konventionell vård ofta är. Vi djurägare vill kunna gå till en KUNNIG veterinär, som avgör huruvida det behövs sättas in konventionell behandling, eller om man kanske även behöver använda sig av komplementär-medicinska behandlingar för att nå det önskade resultatet. Till exempel akupunktur, örtmedicin, homeopati.
OBSERVERA att en Holistisk veterinär integrerar både konventionell (traditionell) veterinärvård med andra behandlingsformer som anses lämpliga, så detta innebär inte ett uteslutande av modern diagnostik och moderna mediciner, tvärt om!
Här är en länk till det Amerikanska Holistiska Veterinärförbundet, som har mycket bra information på sin sida om man vill veta mer om Holistisk Veterinärvård.
http://www.ahvma.org/index.php?option…
Tack för att du stödjer vår kamp för ett friare och friskare Sverige för Alla, inklusive våra vänner Djuren!
HJÄLP TILL ATT SPRIDA BUDSKAPET TILL ALLA DU KÄNNER! Tack igen!" <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Klart att jag stöder ditt upprop EB! Har för mig att det skall finnas en sajt där man kan starta sin egen namninsamling.. kanske det vore nåt för dig? ;) Isåfall får du gärna lägga in den här på AB! ;) Aha, nu såg jag att det var ett upprop på den där sidan, men lite krångligt för den som inte är med i FB - som jag då t ex.. :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jaa, jag får väl göra ett upprop på Namninsamling.se också kanske! Börjar med detta idag, men absolut en bra idé att ha det på fler ställen! :)
Ska stötta såklart

Men självklart! Varför skulle inte djuren ha samma rättighet till alternativ vård som vi själva!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag stöttar och den ligger på min Fb sida nu!
Jag tänker också stötta. Självklart 
Jag också.