Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1038 ggr
Ians
0

Sju av tio....

Vill förbjuda minkfarmer……

En liten länk ang djurs lidande för vår fåfänga. Som går till Djurensrätts sida med undersökning ang  vad folk egentligen tycker om denna typ av uppfödning…..varsågod

http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/djurens_ratt/sidor/sju-av-tio

Magi-cat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

det konstiga är att "pälseriet" verkar öka igen. Efter att ha varit närmast omöjligt att visa sig ute i päls börjar bruket komma tillbaka igen. Kanske för att diverse kändisar uppträder i päls och ger ett slags legitimitet till pälsbärandet. Alla vill tydligen likna kändisar!

Mössan med pälstofs är ett exempel….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
0

Absolut…håller med dig…men kanske inte gemeneman är klar över hur de djur som släpper till sin päls föds upp.

Däremot vet man numer att Mink har det inte så trevligt i sina burar…och så blundar man för räv, bisam ochvad de nu kan heta de djur man klär sig i …..uppfödningar.

Att det ser lika illa ut där

MaMaMade
0

Läste just om uppsvinget av päls inom modevärlden i en tidning på bussen till jobbet. Där sades det att folk börjat se päls som ett naturligare val, delvis baserat på att många konstgjorda material är miljöfientliga. Det kan ju iofs vara en bra tanke men då ska inte djuren vara uppfödda i bur heller! Ut o jaga själva, flå o bered skinnet o ta helst vara på köttet också!

Ians
0

#3 Absolut MaMa

Tuva-Lena
0

Jag har läst och blir frustrarad som vanligt. Om majoriteten är emot uppfödning av pälsdjur, varför fortgår den då.??? Annars håller jag med dig MaMa, jagar man så skall man ta tillvara allt på djuret. Tack Ians!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."