9 mars - energihöjning....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag är det den 9 mars. Ett viktigt datum anligt Calleman och Mayakalendern. Nu inleds den sista cykeln, ett språng till högre medvetenhet. Denna cykel avslutas den 28 oktober 2011. Alltså inte 2012 som det sagts tidigare. Och enligt Calleman inte heller att världen "går under" eller någonting sådant.
Ett citat från boken "Mayakalender"
"Jag är övertygad om att den kommande universella undervärlden kommer att medföra en ny medvetenhet som bär med sig en glädje i att "bara vara här och nu" och kärlek och medkänsla för attll precis som det är. Således blir det inte bättre i den mening som det talas om i gamla ekonomiska termer, men livet blir mer glädjefullt beroende på ett skifte i hur vi upplever det."
Något omedelbart lyckorike blir det inte heller (om nu någon trodde det) och inte heller en undergång av världen. Men kanske en förändrad kommunikation och - förhoppningsvis - början på en utveckling till en värld där det inte ingår i människans strävan att förgöra varandra och världen-.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaaa Mag-cat…jag tror Calleman har rätt! Jag känner på mig att det kommer att förändras på det sättet du beskriver…kanske kommer det kännas tungt ibland när de gamla lagrerna ska smältas undan…det verkar accellerera nu - så känner jag det i alla fall. Jag tror inte heller på någon undergång 2012. Nu är det läge att vara i nuet, acceptera de undertrycta känslorna som kommer till ytan och vara en visionär…
Håller med Er båda! En spännande tid som ligger framför oss….