Dagens tråd 10 mars
God morgon!
idag börjar jag med att be om goda tankar till min man som fick åka på akuten och röntga foten igår efter en basketmatch. Inget brutet, men en rejäl stukning och han har fruktansvärt ont - ondare än när han slet av hälsenan säger han….
Annars har vi en solig dag här, ingen frost inatt.
Jag önskar alla en fin torsdag!
Gomorron!
Visst får han goda tankar härifrån…..hoppas det onda går över snabbt.
Strålande sol från en klarblå himmel och bara -3 - så nu ska jag och vovven ta sparken över isen och åka till syrran för liten pysselstund.
Massor av stickat som ska tovas i maskinen idag och fortsätter med mina amigurumi-djur som ska till barnbarnet! Bara en vecka kvar innan jag åker ner till Sthlm för dop och träffa mina nära och kära…
Önskar alla en härlig dag! kramar i massor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj oj då Szirius! Skickar honom läkande tankar med hopp om snabb läkning förstås! Här har vi lite dis i luften och solen orkar inte riktigt fram men vårluften finns där, var så säker! ;) Själv sitter jag med ett smärre ryggskott just nu, inte så att det hindrar mig från morgonprommisen, neeej då skulle det nog vara benen som va lealös först, men det påminner mig om min dödlighet i alla fall. Får ta lite laser på sedan jag varit ute, sen skull jag behöva hjälp med att dra på mig kalsingarna… nån frivillig..? ;) Nu vill ja att mina inlägg skall bli som jag vill ha dem snart, kan fortfarande inte göra radbrytningar, och inga smileys, och inga bilder kan jag lägga in heller. Trååååkigt! Det verkar ju fungera för en del av er..? Måste åka in till stan idag, mammas bil är död, verkar vara tändningslåset.. så jag får väl passa på att insupa lite finkultur samtidigt då.. :) Ha en finfin dag allihop! *kram kram på er alla*
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God morgon…..
Trodde jag hade skrivit i denna tråden…….
Skickar tankar till din make Szirius!
Jag är så Avundsjuk på er som har fint väder…här snöblaskar det för andra dagen i rad!
trist!
Just nu tränar jag på som attan för att få igång rörligheten i knät efter min olycka för en månad sedan…och jag kan böja det 40 grader nu om jag töjer på rejält!
Det räcker snart till en artig nigning iaf!
Så det går framåt! Snart är jag tillbaka på jobbet och i sadeln! Då skall den bruna få en räffs o rättnings omgång så hon blir from som ett lamm
Här skall inte skadas mer!!

God förmidda'!
Här vräker det oxå ner någon förskräcklig blandning av snö och regn…just nu mest snö tyvärr
. Jaja, det var tur jag lagrade lite sol i förrgår!
Blåser lite energier på din mans onda fot Szirius. Blåser även lite till Ians knä!
Jaså du Tuvan, finkultur idag. Det är till att slå på stort!
Har haft telefonmöte på morgonen med anledning av att vårat företags försäljning äntligen är genomförd.. nu återstår bara att se vad vi ska byta till för namn framöver.. och lite annat smått och gott. Ikväll har vi jobbtjejer symöte (läs mat- och prat) efter jobbet. Sedan ska jag gå på ett Zumbapass. En tjej som ska börja köra egna pass vill ha min kritik så då ställer jag ju upp
. Det blir 4 pass denna veckan, snacka om att boosta sig själv med skön energi
.
Imorgon ska jag på rättegång på förmiddagen - tittar in någongång på eftermiddagen!
Kram och köss på er!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Fasen också! Ett lång inlägg som bara försvann när jag gjorde en radbrytning! *Aaargh*! Iaf; har varit o handlat, urseg, bättre i bihålorna men helseg i kroppen. Får "gorilla-armar" så snart jag bär på ngt o benen kroknar efter 25 m. Stel i höger sida o nacke, spände mig så väldigt när det gjorde som mest ont i huvudet o så har jag legat konstigt de senaste nätterna. Har sjukanmält mig o sitter nu o hoppas på att ngn av de andra tjejerna har möjlighet att byta pass så jag slipper karensdag. Töserna hostar o står i, halsont o Minstan hade världens feberattack igårkväll/natt. Hon somnade i Guben knä redan kl 18 igår, inte riktigt likt henne nej! Mellis har mest besvär med hosta o ont i halsen. Känner mig inte riktigt nöjd med handelsresan, hade gott kunnat plocka på mig lite mer men pengarna ska räcka i 10 dagar till, om inte Guben kan dra in lite mer…men jag tror att det är alla hans "trading-pengar" som vi rör oss med nu. Stackars Herr szirius! Klart att vi tänker på honom…det är det jag alltid har sagt; motion är farligt! ;) Stukade själv vristen när jag var i Kina o hämtade Minstan. Får fortfarande besvär från ledbanden när jag gått o stått mkt. Mkt krya-energi till din man således! Plusgrader här o solen har försvunnit bakom det grå igen. Hoppas vi får fint till helgen då vi kanske har hunnit piggna till litegrann. Nu ska jag lägga mig o halvsova framför TV:n ett tag, det är sällan jag har tillgång/tid till det så nu tänker jag passa på! Önskar er en fin dag! PoK!
Här är det visserligen +3 grader, men regn och underkylt regn och en himla stormande ute! Inget man ger sig ut i frivilligt. Särskillt inte när man är så förkyld som jag… Som tur är, så behöver man inte använda sin röst här på nätet, för min röst har nog tagit semester. Har inte kunnat säga ett pip på 3 dagar nu! Familjen tycker det är tyst här hemma… Det är bara mina hostningar och snytningar av näsan som låter då och då. Vill jag säga någonting, så får jag viska eller skriva på papper. Min dotter har börjat viska hon med, men inte för att hennes röst är borta. Hon är inte ens förkyld, men det är väl kul att viska som omväxling.
Försöker sitta och nåltova små kycklingar. Det börjar ju närma sig påsk! Visserligen är det några veckor kvar, men tiden går snabbt dit. Ska även försöka göra några påskkärringar med tovade huvuden, händer och fötter, och kroppen i ståltråd och tyg.

# 6 åh, nåltuvning är så roligt - och ganska enkelt att få dem fina. Jag ska också ha några på påskbordet.
Tittar bara in och säger hej..
Hjärnan kokar just nu ..ugnen har pajat igen!"
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#8 Naaaw!
Abbis…..är det så m de där ugnarna att de dels är dyra och dels svåra att få tag i så man tillslut nästan lagar med …"toy och säkerhetsnål" för att få det att fungera tillfälligt iaf?
Stor kram till dig och en rövspark till ugnen!

#8 Ibland undrar jag om det är någon som försöker säga dig någonting Abbis…
Sänder massa krya-på-dig-bubblor till Mammorna!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God middag!
Ingen sol, några plus och regn. Jättehalt i morse efter det kom snöblandat runt 4-5-tiden.
Ledig i morgon, såå skönt, ska göra tårtor till lördag när vi ska fira yngste sonen som fyllt år i veckan.
Krya-på-er-kramar till alla som känner sig krassliga.
Ha en fin kväll!
Ja snart tar jag fanimej fram toyen…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hur gick det med gubbe Sz?
Min yngsta fick åka till akuten igår - efter ett fall och snedtramp på gympan. Spricka vid fotknölen och avslitet ledband. Jätteont! Men det ska inte ens lindas. Smärtstillande och mindre aktivitet och sedan stå på balansplatta.
vad tröttsamt det är när iFokus strular hela tiden. Massa konstigheter som uppstår och jobbigt att inte veta när det ska bli klart. Denna pyttetext är ju skitansträngande.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot