Måndagsbubbel 14/3
Gomorron alla!
Dagens bästa tidpunkt är nu…. Bara jag o kissen vaken, kaffebryggaren puttrar på i köket, tänt en ljus - njuter!
Ute blåser det lite, har inte kollat hur många grader, för det struntar jag i just nu.
Bara 4 dagar kvar innan jag åker ner till Stockholm och dopet…. Längtar efter att få träffa mitt älskade barnbarn igen. Kan tänka att det hänt massor med hans utveckling…..snart 4 månader gammal
.
Idag ska jag tova några tossor, virka klart amigurumi-figurerna, börja packa så smått….åsså blir det naturligtvis ut på isen o sola igen!!!!
Önskar alla en härlig dag! kramar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon shigne o efterföljare! Förstår att du längtar, vem skulle inte det! Jättesöta gurumisar, man borde försöka sig på men jag får hiskeligt ont av att virka o man måste dra åt ganska hårt el hur? Sitter med frukostmackan o en balja te. Om 40 min går bilen till bussen…himmel vad konstigt det låter, ta bilen till bussen! :o Ska ju jobba igen fredagen + 2½ h = 7 h så jag kommer kanske hem sent både idag, på onsdag o på fredag. Fördelen är att jag slipper (förhoppningsvis) stressa med tvätt o städ den här veckan. Är så nöjd med min insats i sovrummet (se gårdagens bubbla) o skulle helst stanna hemma o göra klart därinne o sedan fortsätta med hela huset! Det är bara en sak som jag gruvar mig för o det är fönsterputsningen framåt våren (särskilt på jobbet). Vi har 17 st fönster o de behöver tas både på in-, utsida o mittemellan nu. *ISCH*! Önskar er en fin start på veckan!
#1 lite i pillrigaste laget för min del med amigurumi - men inte alls att man behöver dra åt så hårt etc. Ett bra tips ifall man har garnrester som man inte vill slänga o inte vet vad man ska göra av!
PM:a mej ifall nån vill ha lite mönster…..
#0…Gu va söta de där små amigurumin-figurerna
Kul grej att ge bort!
God morron på Er som redan varit inne och till er som kikar in under dagen.
Här är det mulet dimmigt och en sådan där dag som det känns som klockan är halv sex hela dagen 
Skall iväg till sjukgymnasten..försäkerhet skull har de gett den..motspänstiga kärringen en man som skall se till att jag får krökt på knät!!
hehehehe
Nja kanske inte riktigt de föll väll på hans lott att tahand om mig…hoppas vi båda får en trevlig dag
jag har rätt ont i knät just nu så här Böjs inte något oförhappandes bara…vi får väll se hur det går!
Ha en underbar dag…ni som lagt beslag på solen och våren…o alla andra!

Det är nog jag som lagt beslag på våren kanske
. Vi har haft 17 grader i helgen, violerna har slagit ut, ja ni hör ju….underbart är det.
Jag skickar gärna sol och värme till alla som behöver 
Gud så sööta ,shigne..men vilket pill..
Inatt har jag drömt att jag städat hotellrummet frenetiskt och jag har haft god tid på mig inför"hemresa".Inget stress alltså..Vaknade rätt nöjd därav
'
Dagen innebär lagning av ugnen om det finns någon elektriker ledig..
Samt en del tuffa telefon samtal !
kram kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
….gör gärna det Vi behöver det! kram Sz

God morgon!
Åh vad fina de är Shigne - och vilken söt bild på Signe igår!!!
Det är iaf inte jag som stulit solen, det är ganska grått ute - men det luktar ändå vår
. Jag såg att krokusarna kommit upp en bit mellan snöfläckarna, det är ett gott tecken
.
Maken fyller år idag, han blev firad med sång och paket imorse, mycket mer lär det inte bli. Han har fotbollsträning och jag har Zumba ikväll.
Pyss på knät Ians och hoppas han inte är allt för våldsam mot dig… fast det tror jag inte någon vågar vara mot dig…
.
kram på er!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Go'morron shigne och alla ni andra! Vilka sötisar som möter mig när ja tittar in - vad du är händig shigne, och att du har tålamodet! Jag skulle aldrig orka med att sitta och knåpa med sånt som jag inte har någon "praktiskt" nytta av, så därför beundrar jag alla som kan göra det! Blåser rejält idag men är på plussidan, säkert vårvindar eller vad tror ni? Igår tog jag en skidtur som sagt, en härlig en med apelsin och rast i solen vid skogsbrynet, på eftermiddan tog jag en långprommis och på kvällen yogade jag - gissa vem som sov gott inatt? ;) Härliga dagar nu.. Hoppas att du kommer överens med sjukgymnasten Ians men dom brukar vara ganska tuffa dom med, så se upp! :)) Violerna Szirius, vilken del av världen bor du i..? Det är ju otroligt och tänk så fina dom är! Blyga och blåa och doftar så "snällt", elle rhur? Håller tummarna för att du fixar ugnen abbi, förstår att du är frustrerad över allt klater. Hipp hipp hurra för maken idag Elpida! Jag blir väldigt imponerad av dig Mama, som hinner med där hemma! Tänk va gott man mår sedan man har fått undan allting och man kan börja med småfixet, det där lilla extra du vet. Ni kommer att få det jättefint ska du se! :) Hoppas ni får en fin och väldigt givande dag allihop! PoK från Tuvan! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God middag! jag är fortfarande jättetrött och sover helst dygnet om. Men hostan är borta, och förkylningen, eller vad det var, verkar ha lagt sig.Helst skulle jag vilja åka in till tangon i kväll. Får se om energin håller. Vilka härliga figurer, Shigne! Och jag förstår att du längtar efter barnbarnet. 4 mån - oj, då hinner det hända mycket! Hoppas på det bästa för ditt knä, Ians,även om det måste krökas för en karl! ;-) Ändamålet helgar medlen, heter det ju. Grattis till din make, Elpida. Bra och praktiskt att städa i drömmen, abbi. Skall se om jag kan tillämpa detta. Glad måndag!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
God mitt i dagen!
Jobbat en stund till idag, sedan i väg till stada. Ska till tandläkaren och fixa en tand jag haft sönder ordentligt!
1/3 borta! Tur att jag inte behöver bekymra mig om vart jag ska spendera mina pengar.
Ha en fortsatt bra dag!
Dubbelt inlägg 

# 8 Jag har försökt lägga ut bilder på min trädgård inne på feng shui, men det funkar inte….har kort på mina violer

Godeftermiddagpåeriburken
Jobbig dag Abbi? Samtal av den vidriga sorten förstår jag.
Hoppas det gått bra hos farbror doktorn Ians.
Jäkla osis Gunilla. Tandvården är ju rena rama maffian.
Hoppas er dag varit bra. Känns så förfärligt i världen just nu. Vi får sända healing till moder jord och till de drabbade. Saknar ord.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Det gick toppen hos Sjukgymnasten…en sån trevlig människa!!!
Lyckades på ett listigt sätt kröka knät i 45 grader iaf
så jag har full förhoppning….om att detta blir bra så småning om!
#14 det ordnar sig till det bästa ska du se
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
"AB I´m hoooome"! Om ni nu minns "Lucy Show"… En rätt så skön dag, jobbade över för att ta igen sjuktid så jag kunde ta det rätt så lugnt. Måndagar är bra för då försöker jag laga upp lite extra mat att ha i frysen, idag bidde det både en kålsallad, en fluffgratäng o en förberedd pytt-i-panna till middagen. Pissed på Sonen men Guben har redan tagit honom en sväng så…men det innebär övertrasserat konto o mindre när BB kommer in vilket kanske ger lite o ingenting till matkontot nästa v. Tappade sugen där lite men jag kommer igen! Konstaterade igår att di där svängen som Tassa gjort på åkern mellan oss o grannen inte alls var hon…det är lodjursspår. De har gått på vägen förbi vårt hus o sedan tagit åkern upp mot skogen…10 och 25 m från vårt hus. Nu ser jag till att kisse kommer in innan mörkret faller o är tacksam för att Tassa inte går utanför ljuset på kvällen. Tack o lov kan man räkna med att de följer med renarna norrut snart. Nu blir det TV-soffan för mig…ska fortsätta att städa imorgon. Vi skulle åka till våra vänner som vi missade i torsdags pga min förkylning men…nu har vi ju inga bensinpengar så det blir till att stanna hemma istället…jäkla skit också!!! PoK på er go´vänner!

God kväll!
Här har vi haft ett riktigt vårväder idag.
Så söta figurer shigne, vet inte om jag skulle ha tålamod att göra såna, förstår att du ser fram emot att träffa barnbarnet
Många fönster att putsa MaMa, jobbigt att städa både borta och hemma.
Hoppas du hittade en ledig elektriker Abbis och att telefonsamtalen gick bra.
Skönt att du fick ett bra bemötande hos sjukgymnasten Ians.
Ha det gott allihopa!