Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketter: akupressurakupunktur
Läst 3733 ggr
Tuva-Lena
0

Uppfräschande ansiktsmassage

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ge ansiktet ett lyft genom en skön ansiktsmassage: 1. Lägg händerna med handfaltorna mot pannan, och stryk försiktigt upp mot hårfästet. Gör så 5-10 ggr. Långsamt och metodiskt. 2. Lägg tummarna mellan ögonbrynen och stryk omväxlande med höger/vänster tumme upp mot pannan, ca 10 ggr även det. 3. Lägg handflatorna över pannan, och stryk ut mot tinningarna - inte för hårt tryck. 4. Noppa i ögonbrynen inifrån och ut mot tinningarna, med ett lätt grepp om själva ögonbrynskanten. 5. Lägg händerna på kindbenen nedanför ögonen, och stryk med ett lätt tryck ut mot tinningarna. 6. Lägg händerna under hakan och stryk upp mot tinningarna - upprepa ett tiotal ggr. 7. Noppa sedan i käkbenskanten med tumme och pekfinger, på samma sätt som du gjorde på ögonbrynen, inifrån och utåt mot käkleden. Sedan kan du avsluta med att göra akupressur på följande punkter: Mitt på pannan och mitt ovanför ögonbrynen, punkten mitt emellan ögonen, punkterna på var sida om näsan och rakt ner ifrån regnbågshinnan på kindbenet, punkten mitt emellan hakan och underläppen, punkten mitt emellan näsan och överläppen. Den här massagen börjar jag alltid med innan jag sätter nålarna för att ge estetisk akupunktur. En jätteskön ansiktsmassage, och helst om någon annan utför den på dig. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Det där lät himmelskt skönt o kändes bra bara av att läsa om! Har kopierat o sparat, så i helgen ska vårt hem förvandlas till spa. :)

Tuva-Lena
0

Vet du, jag tänkte på din snälla "gube" när jag skrev sista meningen. Sedan får du ge honom då.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elpida
0

Brukar göra en liknande ansiktsmassage på mina barn, ska lägga till akupressurpunkterna!! Min äldsta dotter fick detta varje kväll när hon skulle sova när hon var mindre - och hon älskade det!!! Det enda som hjälpte henne att komma till ro…Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
0

Nja Tuvan, jag brukar vara den som börjar…för då kan man somna sedan när det är ens egen tur! ;)

Mamma strök mig alltid över ryggen när jag skulle sova när jag var liten. Ofta sjuk, kvällspigg + hade svårt att somna. Fattar inte att hon pallade!