Reikimassage
Hej, jag erbjuder en behandlingsform där jag ger massage baksida kropp + reiki framsida kroppen. Är det fler än jag som gör så här? det är välidgt uppskattat kan jag säga. /miramis2
hej och välkommen miramis2! Den kombinationen har jag inte hört om förut men va kul att få nya grepp! Ja jag undra om det är fler som gör så?
Hej miramis! Välkommen in till oss här på Alternativbehandlingar! Som jag berättade för dig tidigare så använder jag samma tekniker när jag behandlar mina klienter. Massage kombinerat med reiki och lite akupressur. Väldigt uppskattat! Dessutom använder jag också min medicinska laser, som i princip ger samma effekt som akupunktur, men resultatet kommer direkt. Beror förstås lite på vad personen söker för..Vid smärtbehandling finns det inget som överträffar lasern, så den är ändå min trogna följeslagare här i terapeutlivet! Vid avslappning finns det däremot inget som överträffar massage/reiki! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

men så spännande det lät! Skulle väl gå att kombinera med Taktil Massage oxå?? har ju en reiki -kurs med mej, och känner att jag skulle vilja använda det nu.
jag kör visserligen healing före annan terapiform med min aklienter där det passar men jag hade inte hört om kombinationen massage på baksidan och reiki på framsidan förut
#3 Absolut copia! Det tror jag är en suverän variant! :)
#4 Hur man varierar behandlingarna är nog individuellt. Ibland behöver man massera framsidan också, men det var nog ett sätt att skilja behandlingarna åt för oftast masserar man baksidan av kroppen mer än framsidan. Och chakrana som man "reikar" ligger på framsidan av kroppen - så där ger man reiki. (Även om man kan ge reiki även på baksidan av kroppen.) Var det inte så du menade miramis? ;)

Det var några år sen jag gick kursen, men fick i veckan erbjudande av min lärare att gå den igen, för halva priset!! Det vore ett ypperligt tillälle att uppdatera mej, känner jag.
#6 Absolut copia! Vore jag du skulle jag hoppa på direkt! Till helgen skall jag gå en kurs i tuina massage, så då får jag ytterligare en terapi att välja bland. Behandlingarna lägger men ju ofta upp efter personlighet också, så det är en fördel att kunna välja. Fast märker man att en behandlingsform ger goda resultat så kan det vara onödigt att kursa enbart för kursandets skull - men man är ju vetgirig oxå! 
åh och ack! alla dessa kurser man vill gå!
Hej alla.
Min behandlingsform som jag kört i tre år har påverkat mina klienter både fysiskt som psykiskt. Många får andliga upplevelser, ett slags möte med sig själv på ett inre plan. Många blir välidgt fascinerade av sin nyfunna inre värld. Det är roligt att se. En del upplever ljuset o får ro av det. Jag är väldigt noga med att skapa en varm o stämningsfull miljö med andliga toner o varma ljus o färger. En bra bänk att ligga på bekvämt.
I helgen "föddes" "Susanne's Friskvård" som jag kallar min lilla hobbyverksamhet. Ett rum för bara detta med vackra bilder, runt bord o två små fåtöljer för samtal o konsultation. En elstyrd med vackra filtar som gör att bänken ser lika mjuk o go ut som den är. Jag vill med filtarna dölja det kliniska i agregaten på bänken o sladdarna.
Ett "altare" med ljus o skåp under med filtar, handdukar o annat i för verksamheten. Ljushållare på väggarna, diplomen o en gameldags bokhylla fullt med facklitteratur i ämnet, även för det spirituella. Jag vill med böckerna signalera det egna ansvaret om att vidareutveckla sig, ta eget ansvar för sin hälsa, o att finna o agera utifrån sin egen sanning o inre kraft.
Vidare så vittnar många om djupare sömn om nätterna, mer avslappnad i vardagen o intuitiva förmågor verkar vakna för en del. Många somnar under reikin o andra blir "bara" djupt avslappnade o har en liten snopen min när det är över. Vi sitter alltid ca 30 ibland mer ibland mindre o talar om behandlingen o vad de själv tar upp. ibland kommenterar jag med de bilder jag själ ser, tips mm.
Reikimassagen ger en fysisk genomgång av rygg, nacke, axlar o huvud via massagen. Ibland ser jag bilder ur deras liv o det uppskattas. Ibland känner jag bara att jag ska vara tyst, alla är inte mottagliga för det andliga pratet. Det är en konst att veta när man ska tala o när man ska tiga, men ack så värdefullt.
Igår vart jag iväg på min första behandling av mig själv på evigheter, en mjuk bindvävsmassage. Jag kände mig så ovant sårbar för jag brukar ju vara den som ger! Insåg att för att jag ska optimera min behandling så måste jag fylla på mig själv. Tack för den insikten! Sov bättre än på länge o känslor som legat o tryckt länge kom upp o resulterade i flera aha tankar.
Anågende andra behandlingsformer kombinerat med reiki el annan healing - följ er inre inspiration - det gjorde jag o det blev lyckat. Jag tror vi behöver lyssna o följa vår intuitiva vägledning o med det menar jag att våga gå ur regelrätta behandlingsformer o forma behandling såväl som bemötande av klienterna på unika sätt för varje klient.
Tack för att den här sidan kom till o tack för alla svar på denna tråd, jättespännande att få feedback på det man frågar om! Så nu vet ni lite mer om det jag gör o lite hur det ser ut.
Ta hand om er! /miramis2
Detta låter som en spännande variant som jag inte stött på tidigare! Själv kör jag med traditionell Reiki både "fram och bak"…
Tycker det låter mycket sympatiskt att du anstränger dig med att lägga den tid på rummet och omgivningen som du gör då helheten är viktig för en positiv upplevelse!
Det är flera år sedan jag gick Reiki steg 1 och jag längtar till att lämpligt tillfälle ska ges så jag kan fortsätta min utbildning…
Tillsvidare får jag njuta av min lilla hundvalp som jag döpt till Reiki
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
#10 Näää, vilken liten sötnos! Vad är det för ras? Själv har jag precis hämtat hem en kattunge så det är full fart i huset. Och fräser gör han också, åt hundarna. Och dom blir förstås jätterädda!
Hi, hi Vilket jättefint namn du gav honom/henne!

Å vad mysigt det lät hos dig Miramis! Jag har också ett healingrum. Ljusgula, varma väggar. Soffa, bord med jättefint grön duk på. Massagebänk med filtar i varma färger.
Jag har endast gått reiki 1, men även en annan healingkurs "hjärtats väg", där healar man i auran. Jag brukar kombinera lite. Har lärt mig mycket av Betty Shine också.
Jag tycker det är kul att läsa hur ni andra har era behandlingar. Alla gör så olika.
Jag tänder många ljus, spelar avslappnade musik. Först brukar jag heala en halvtimme på framsidan ungefär, i de olika positionerna, sen baksidan en halvtimme ungefär. Efter det gör jag lite massage en stund, o slutligen fyller jag på chakrana (hjärtats väg)
Jag ser bilder ibland, men endast då jag skickar på distans.
Då är det alltid symboliska bilder. Annars när jag healar känner jag symptom i min egen kropp, men det kanske alla gör?
Healing är fantastiskt!
Kära Citronmeliss och Solkraft o alla andra…. Så intressanta inlägg! Kul med er feedback o beskrivning av er egen verksamhet. Så lustigt med en hund som heter Reiki, coolt!
Kan ju vara nice och vända på steken annars;-)
Nån som känner till Anna-Lenas distanskurs i Reiki? Har både ringt och mejlat henne men får inte tag på henne. Undrar bara om hennes internetsida fortfarande är aktuell.
#15 Vilken Anna-Lena menar du då? Jag gick min kurs hos SolKarina Hammare, på distans och det fungerade jättebra. Kika in hos henne om du inte hittar Anna-Lena! www.sinnligkunskap.se
jag hade en fd kollega som gick den hos henne, men det är tyvärr flera år sedan så om den fortfarande är aktuell kan jag dessvärre inte svara på…
Nu ska jag titta in på länken som Inga-Lena tipsar om
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Jag vet att Anna-Lena kan vara fruktansvärt svår att få tag i då hon då och då jobbar utomlands eller på annan ort. Men ge inte upp. Även om det kan ta tid brukar hon höra av sig om man har lämnat namn, email och/eller telefonnummer.
Uppdatering: Läste precis nyhetsbrevet på Anna-Lenas sida från november 2007 där hon skriver att hon och hennes man köpt ett stort hus och dessutom väntar barn i december (2007)! :)
Jaha oj då! Tack så mycket för hjälpen! Hoppas hon får tid över att hålla kurser bara. Nån som gått hos henne och vill berätta? Jag kan knappt bärga mig att börja hennes distanskurs, jag är så otålig, därför frustrerande när jag inte får tag på henne, men jag får väl skriva och ringa igen.
Tack för tipset Inga-Lena!

Reikimassage 
Jag trodde jag var ensam *ler*
Jag har erbjudit detta sedan december och gör precis som du, beröring på rygg/nacke och Reiki framsidan.
Mycket uppskattat kan jag säga 
Gör även detta på häst och hund.
Fast då ger jag Reiki samtidigt som jag masserar.
Det här var en väldigt intressant tråd! Tack för att du tog upp den igen Megin! kanske skulle vi kunna skapa en särskild tråd för dom erfarenheter vi har som terapeuter, där vi också kan få tips och råd om hur vi kan bemöta lite svårare fall..? Vad tror i om det? :)

Tycker det låter som en utmärkt idé!
Ny tråd här? 
Ser framemot det.

jag har precis gått en reikikurs nu i helgen^^, och de senaste nätterna har jag drömt mycket klarare drömmar.
Mycket händer, rekomenderar reiki.
Blesses!

Det låter härligt med den behandlingskombinatinen
Här är Anna-Lena Vikströms hemsida för de som inte hittar den, man kan både gå kurser personligen och på distans:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Solkarina är väldigt seriös och duktig har jag hört. Hon håller också distansutbildningar:
http://www.sinnligkunskap.se/index.htmhttp://www.sinnligkunskap.se/index.htm
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen