Dagens bubbla 5 april
Gomorron alla!!
Här lyser solen efter en blöt och regnig natt…. Nu kommer verkligen våren med stormsteg!
Har varit offline ett tag, ligger inne i en återhämtningsfas när min sjukdom har slagit ner med bulleroch bång.
Idag blir det promenad och bokläsning ….kanske, kanske snabeldraken ska få göra sitt i några rum, får se vad orken klarar.
Önskar alla en härlig dag - är rädd om Er!! kramiz
Godmorgon…
Upptäcker en ny kommentar på min blogg…som finns en medföljande länk till. Och så fort jag öppnar den för att kolla vad det är så känner jag att detta måste jag bara visa Mamamade
Kopierar länkadressen och skall bara godkänna kommentaren och gå in på iFokus för att skriva in länken åt Mama…….
DÅ upptäcker jag att det Är mama som postat kommentaren på min blogg….inte konstigt att den länken kändes som den var till henne …hehehehehehehehehe
Tänkte på dig iaf Mama…räknas det?
Kram!
En stor kram till Er andra oxå från ett lite regn tungt Gbg! 4.8 plus men grått och mycket fukt i luften som sagt!
Idag är det S-gymnasten som gäller!

God morgon!
En strålande vacker morgon med sol och vindstilla, perfekt väder att inta morgonfikat ute.
Grannkissen har varit på sin vanliga morgonrunda och sagt god morgon, kurrrrr kurr.
Canadagässen flög också förbi så här händer det saker 
Hoppas ni får en fin dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Go'morron alla pigga o glada! 
Du har haft regn shigne och här har vi haft 10 minus nu på morgonen! Tänk att det kan bli sån väderskillnad så nära varandra ändå.. Annars lyser solen och det kommer nog att bli en kanondag när värmen tar sig.
Jag går omkring o snörvlar och hostar just nu. Trodde att jag skulle klara mig från förkylningen men så blev inte fallet alltså. Den har ökat i intensitet för varje dag istället. Tur att man inte är den som lägger sig ner raklång på sängen, nej ut i friska luften och affirmera att basseluskerna åker all världens väg med utandningsluften!
Fick ett återbud imorgon och kanske lika bra det när hostan låter som en gammal traktor man startar, så där gnissligt tungt ni vet. 
Som sagt, ut i friska luften och hämta andan är vad som står på programmet. Känns alltid bättre sedan. 
Ha en fin dag allihop! 
Snart tittar dom fram..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God förmiddag! Vilken ursöt bild Shigne!
Ville absolut inte vakna idag, jag var så himla trött. Ändå drömde jag konstigt, jag var knivskuren och blödde hela tiden. Blev jagad tillsammans med en annan tjej, inte så konstigt kanske att jag var trött efter att ha varit på flykt halva natten..
Shigne - tar absolut med dig imorgon kväll i mina "tankar"
.
Clary - morgonfika ute - det låter ljuvligt!!!
Idag ska jag ringa runt till en massa kunder och bjuda in till event. Har fått detta eminenta uppdrag pga min trevliga telefonröst -det ni!
. Ikväll blir det mys med barnen, lääängtar!
Ha en härlig dag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Shigne den bilden lånar jag ..sååå söt!
Godmorgon tjejer!
Idag måste jag ringa elektrikern och se om vi kan slå våra kloka huvuden ihop om ugnen..Kollade av den 1 gång i timmen igår och den slutar öka i temp när den kommer över 1000 grader så nått fel är det!
Dagen är grå och trister..vädermässigt..
Har annons idag igen på lokalen/lgh..ringde en hel del igår på gårdagens..men inget riktigt hugg.
kram kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God morgon!
Jag drömde också om blod inatt! Eller jag trodde att det var blod…följde röda spår uppför ett trapphus och in i en lägenhet o in på toan och förväntade mig det värsta - men det var någon som höll på att färga håret rött!
Konstig dröm. Vill kanske säga mig att jag inte ska ta ut oron i förskott

Igår hade vi 23 grader varmt, på em blev det mörkt och det började mullra! Dunder o brak, åska o spöregn o storm! Härligt tycker jag!
Idag skiner åter solen.
Ha en fin tisdag alla finingar 
God middag
Solen skiner så fint därute. Jag ser verkligen fram mot min lunchpromenad.
Ha en bra Tisadg allesammans
Hej hej!
En fin dag men tyvärr har jag jobbat, dammsugit, dammtorkat, gjort musli…hjälp varför blir det understruket!? Kom åt en knapp men *vilken*! Nu…Sonen fixade det…på ngt sätt. Burit ner smutstvätt i källaren o burit upp rent till övervåningen samt lagat lunch o gjort sallad.
Det kändes bra att komma dit, börjar kl 8 istället för 9 nu…OK, en liten vit lögn där jag mumlade ngt om dagmamman o trötta töser…skönt att komma hem redan kl 17! När man sedan möts av en lapp där det står; "Gör vad du vill!" får man ju en utmaning. De har ju varit utomlands så hon hade inte hunnit kolla upp vad som finns i matväg mm. Kul när man får ta egna initiativ! 
Bäst av allt var när hon konstaterade att det blir mkt för mig nu med att hjälpa både henne o min dam, 5 dagars-vecka. Hon sa att det är bara att jag säger till om det är ngt jag känner att jag inte klarar av så får hennes man ta det. Guben tror att de är rädda om mig för att jag är så bra på att jobba (o laga mat)…tja, det är jag ju… Sa återigen vad som är jobbigast för mig o då sa hon ngt om matlagning, hörde inte riktigt men hoppas att hon lägger den för mig tyngsta städningen på den andra tjejen o mer av matlagningen på mig! *HURREY*! Nu är jag inte lika nervös för att jobba så mkt under hela april…o tänk vilken lön i maj! Har jag tur får jag fortsätta även i maj…då kanske jag har råd att vara ledig lite mer till sommaren/hösten!
Ians; så det kan bli…man måste läsa ordentligt ju!
Gissa vad Sonen sitter o tittar på just nu, just det, samma länk. Idag har han plöjt igenom handledningen för pedagoger som jag läste igår. Han o Guben talade lite om den o Sonen sa att det "var skrämmande"…han kände igen sig i det som stod där, bra va! 
shigne o Tuvan; kryakramar åt er båda!
Härligt med fåglarnas återkomst…idag såg Guben koltrastar, tofsvipor, starar o *sångsvanar*! Råbocken med harem (2 getter) stod o "fikade" i vårt äldre grannpars trädgård när han satt i deras kök o drack kaffe. Fick lov o sitta kvar en lång stund för farbror K förbjöd honom att störa dem innan de "fikat" färdigt. 
Nu tror jag att jag ska skola om ett par stackars förvuxna tomatplantor innan de trillar ihop. Vi "ses" lite senare! 

Jösses Elpida, blöda i drömmar kan indikera på energidränering iallrahögsta grad, till graden av utmattning.
Låter inget vidare Shigne, cyberkram på väg.
Tuvan krya på dig och drick varmt vatten med ingefära, läste på en jättebra sajt en gång om en som rekommenderade det
hoppas er dag varit bra, trots sviktande hälsa och onda knän och förkylningar och…Kram
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Hej tjejer
Vilka sötnosbilder ni lagt in, jag smälter som vax.
Sol när jag gick till jobbet men nu är det mulet och har kommit en rejäl regnskur.
Skickar kramar till er som känner er krassliga, krya på er
Säger godnatt med en historia…o ni…tänk om den här killen hade varit tjej! Då ni! 
En ung kille från en by i norra Norrland flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb.
Chefen för köpcentret undrar:
-Har du någon säljerfarenhet?
Killen svarar:
-Nååå, jooo…,no ha ja jobba som säljare hemma.
Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och hade bra CV bestämde han sig för att anställa honom.
-Du kan börja i morgon bitti, sa han. Jag kommer ner efter vi har stängt i
morgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.
Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan.
-Hur många affärer gjorde du idag? frågade han.
-En, svarade killen..
Då blev chefen lite fundersam och sa:
-Bara en!?Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om?
Killen svarade:
-1.911.138 kr.
Chefen blev mycket överraskad och sa:
-En komma nio miljoner??!!!Vad sålde du då till honom?
-Först såld ja en liten metkrok. Sen såld ja en mellanstor metkrok.
Därefter såld ja en stor metkrok. Sen blev de ett metspö.
När ja sen fråga vars någerscht han sku fisk svara han att han sku åk ner till kusten. Då sa ja att han sku behöv en båt, så vi gick ner till båtavdelningen. Ja såld han den stora Baylinern me dubbla motorer.
Sen visa de sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så ja to me han till bilavdelningen och såld han den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.
Chefen, som nu var i chocktillstånd sa:
-Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du
lyckades sälja honom en båt och en bil???!!!
-Nej, nej! Han kom in å skull köp tamponger ti sin fru, och då sa ja att
han lik gärna kund åk och fisk, eftersom helgen ändå va förstörd.

#9 Ja, det skulle ju stämma ganska bra… Även om jag inte "blöder" längre så får jag definitivt ingen påfyllning just nu…
#11 Hört den förr, men den är bra ha ha
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus