uran i dricksvattnet en hälsofara
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det är en minst sagt svår frågeställning. Här har vi bakgrundsstrålning från den gamla berggrunden, lite varierande beroende på var man bor, men de gamla bergarterna avger strålning av radon också, och dricksvattnet kommer ju oftast från de djupare berglagren. Till o med inomhus ka man få samma problem om huset är byggt på ett ställe där strålningen är extra hög. Numera kollar man nog sånt fast jag är inte riktigt säker om jag skall vara ärlig.
Undar om det finns nåt filter som kan fånga upp sånt..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
mig veterligt kontrolleras inte uran i dricksvattnet. Min kommun gör det inte och har inga planer på att göra det. Å andra sidan verkar inte min kommun vara i farozonen enligt kartan. Men de andra?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Lite läskigt…om det dessutom har effekt på hälsan…..suck!
Läskigt. blir orolig för mina barnbarn, som bor i ett av riskområdena. Själv bor jag nära Värmdö, som ju också ligger illa till. Och hur går det för djuren? Jag ger ju missarna kranvatten dagligen. Och bären? Jag menar finns det i vattnet så kanske det finns i marken också. Ja, minsann, det är livsfarligt att leva.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Ja Det är ju något vi Vet iaf…att det är helt livsfarligt att leva
ibland undrar man om inte lite av det vi nu kan mäta…är lite onödigtvetande…ibland iaf 
Speciellt om det inte finns metoder att åtgärda det! Som inte skapar andra hot mot oss..
Förstå mig rätt det är inte tråd skaparen jag menar….utan våra käcka forskare som kommer på den ena maskinen efter den andra som skall mäta o kontrollera allt möjligt…Sen skapar det oro och rubriker…men det görs inget åt det!
För de kan de inte!
Så fick jag bara en sak till att oroa mig för