Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1788 ggr
allhealing
0

Vad är medvetande?

3-7 maj pågår ett seminarium i Stockholm som ta upp detta ämne.

Föreläsare från 65 länder berättar om sin förståelse av hur långt forskningen nått.

Titta live på konferensen UTAN KOSTNAD. Eller köp föreläsningarna i efterhand.

http://www.mindevent.se/

klicka på LIVE STREAMING för att komma till livesändningen

Förmiddag pass 1: 09.00 - 10.40

Förmiddag pass 2: 11.10 - 12.30

Eftermiddag pass 3: 14.00-16.00

SVD Ingervjuar här Christan Perfjell. Det är han som inledningsvis såg till att konferensen kom till Stockholm.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/psykologisk-salong-om-medvetandet_6126923.svd

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Magi-cat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

oerhört intressant, en sådan konferens behövs verkligen!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

allhealing
0

Igår lyckades Deepak Chopra medvetandegöra själva grundorsaken till varför västerländsk vetenskap och österländsk filisofi och läkekunskap ofta kolliderar när de sammanstrålar. En del förstod medan andra valde att inte förstå.

Det viktigaste med konferensen är enligt mig att det äntligen anses som rumsrent att inte enbart tolka verkligheten från ett västerländskt vetenskapligt perspektiv. Ett flertal föreläsare har redan berört detta från många olika vinklingar och aspekter.

Även svensk medias intresse för denna konferens har redan resulterat i ett flertal såväl tv, radio som tidningsintervjuer. Dessa intervjuer har hållit en väldigt professionell nivå. Länken jag angav i min första tråd visar med all tydlighet att medarrangören Christian Perfjell på ett väldigt ödmjukt sätt i dessa intervjuer satt fingret på ett tidigare i sverige väldigt infekterat ämne. Tack Christian, om du bara visste hur mycket jag uppskattar din insats.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Magi-cat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jaa, det var starkt gjort att få ihop den här konferensen, och banbrytande!

Tänker också på Jill Bolte Taylor, hjärnforskaren som skrev "Min stroke" (My stroke of insight på engelska, en mer belysande titel) där hon berättar om när hon fick stroke och hur det kändes att uppleva omvärlden med högra hjärnhalvan,  helheten, konturlösheten, kärleken, känslan, en total acceptans.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen