Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1245 ggr
Thyra4
0

Dagis-smitta

Jag har ett litet barnbarn - 1 år drygt - som just har börjat på dagis. Hon får febertoppar och kräks, blir frisk, får feber och förkyld. Detta är inget nytt för oss, som har en liten kille(också barnbarn) på 1,5 år, som har varit såå dålig hela vintern.

Det jag nu undrar ÄR. Finns det något alternativa mediciner/piller/mat att ta till som härdar dessa ömtåliga barn, eller är det biverkningar av vacciner som de flesta barn numera får.

Ians
0

Nja jag skulle nog säga att det är härdning av immunförsvaret som pågår.

När de börjar på dagis utsätts de för så mycket mer bakterier än i hemmet….detta är jobbigt när de är sjuka ofta…men det går över.

När deras immunförsvar har vant sig vid de olika bakterierna.

Vet är ligt inte om man skall manipulera denna period…för det gör dem starkare i längden…

JAg vet att det är jobbigt….har själv haft många dagis barn o de har alla gått igenom detta…

Tride
0

Håller med Ians. Det verkar vara den normala härdningen. tufft så länge det pågår, men det går över.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Thyra4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för svaren, det är väl förmodligen så.

Mads
0

Tyvärr är det nog så att dagisbarn ska gå igenom alla dessa förbaskade infektioner just för att bygga upp sitt immunförsvar, men visst är det jobbigt att de blir sjuka så ofta. Min son är 3,5 nu och jag bara längtar tills den dag jag kan få en full månadslön, alltid hemma nåt varje månad :)

Amor Vincit Omnia

Ians
0

#4…Ja det är en jätte jobbig period…men det blir bättre,  precis som du säger!

Det var en kämpig tid när barnen var sjuka mest hela tiden…Så jag tänker på alla små barns föräldrar som kämpar där ute..

Kram Mads

Tride
0

Mina barnbarn har just gått igenom detta. Nu verkar de friska mest hela tiden.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Mads
0

# 5 Tack för kramen :)

Denna vecka har vi tampats med kaskadkräkningar och 40,2 graders feber så denna mamma är helt slut nu….2 timmars sömn per natt och inte i följd är lite lite :)

Kram på er

Amor Vincit Omnia

Thyra4
0

Men är det något som har förändrats. Mina barn var på dagis alt dagmamma sent 60-tal och tidigt 70-tal, men jag har inget minne av att det var sådan smitta då. Vad har förändrats? Kan det vara vaccinationerna. Sök på Linda Karlström och lyssna på hennes föreläsning.