Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: tips
Läst 3052 ggr
Tuva-Lena
0

Andas med rätt näshål!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo visst, ni vet ju att man alternerar näshål när man andas..? Ibland använder vi det vänstra och ibland får det högra ta vid.

Är du uppe i varv och vill slappna av så skall du andas med det vänstra näsahålet, och vill du vara alert så skall du använda det högra. Bara att välja alltså. Håll för det näsahål som du vill dämpa bara.Foten i munnen

Det vänstra näshålet korresponderar med din högra hjärnhlava se, och det högra näsahålet länkar till din vänstra. Den vänstra hjärnhalvan är den som löser svåra problem, tekniska saker o är kreativ, medan den högra hjärnalvan är mer filosofiskt lagd och hellre föredrar att slappa.. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Oj då…men när man jämt ät täbbt i nätan då? Tungan ute

Ians
0

Här skall andas på med den högra borren Flört så tar vi den andra till kvällen!

Bybo
0

:))) Har hört att om man bara andas in med vänster näsborre, så får man lättare kontakt me andevärlen, eller hur det var? Ja, iaf nåt "övernaturligt" :))

Pagan
0

va?? allvarligt Tuvan? är jag jämt 50%ig då?? tål att funderas påFörvånad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

#4 Japp det är sant! Cool Känn efter själva så märker ni att ni faktiskt bara använder det ena eller andra - mer eller mindre skall jag tillägga.

#3 Det ligger nånting i det bybosan, eftersom den vänstra näsborren är mer "lugnande", eller skall man kalla det "andlig"? Flört

#1 Då är hela systemet ur funktion MaMa!Förvånad Hu jedamej! men du får blåsa ur näsan rejält och testa när den är mer "samarbetsvillig" .. Flört

Just nu använder jag högra mer känner jag, men det beror väl på koncentrationen det kräver att skriva ett "vettigt" inlägg. Ha ha.. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

shigne
0

Intressant!

För länge sen såg jag en dokumentär om djupdykare och hur de laddade. De gjorde bl.a. en meditations-promenad (vet inte hur långt eller länge), där de djupandades ett stund, sen tänkte de på att andas in genom ett näshål och ut genom andra, när de andades in drog de in renande luft som renade hela kroppen, sen när de andades ut, följde allt skräp med i utandningen.

Har provat - tyckte det lätt enkelt och häftigt, och jag tycker det är en skön känsla, jag blir lugn och kommer nästan i trans under dessa promenader…