Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthealing
Läst 6007 ggr
thankyou
0

healing

Blivit jättesjuk efter healing. Vad ska jag göra?

Trilobite
0

Varför skulle det bero på healingen?

thankyou
0

jag kände mig inte sjuk före, direkt efter fick jag ett blödande sår i örat, tandvärk(!) nu mycket sjuk i feber,nack o huvudvärk darrningar, svullna ben o fötter. Har aldrig fått healing förr så kanske det ska vara så här

thankyou
0

har druckit mycket vatten, kanske jag ska göra något annat också om det finns mycket dåligt i kroppen som måste ut. jag har väl stängt in något kanske som vill ut

thankyou
0

har precis gått in på denna sida vet ej hur många som är intresserade av att hjälpa, man kanske har sina egna bekymmer. Jag provar i alla fall.

mayolica
0

Jag tycker att du i första hand bör försöka få kontakt med den du fick healing av.

~ mayolica ~

thankyou
0

Jag skall göra det. Vill bara säga att jag har ett öppet o positivt sinne o tror att det så småningom blir bra. förvånad över kroppens reaktion. är det rimligt att ett sår bara kan uppstå så där i ett öra + tandvärk direkt? eller är jag extremt mottaglig? ( Det var andlig healing)

mayolica
0

Det är inte alls ovanligt med olika utrenssningssymptom i samband med healing,det är inte alls orimligt att sår uppkommer även om det inte är så vanligt .

läs gärna artikeln efter healingen på "healing ifokus"

~ mayolica ~

[asamaria]
0

Du verkar ha fått en rejäl utrensning. Kan du aktivera din sajt är du snäll? Det har varit så många "troll"  i de olika sajterna och det finns en del fejkade inlägg om ditten och datten.

Trilobite
0

Kolla med läkare också, för tusan! Det verkar ju inte alls bra.

Du kan ju haft en infektion som du bara inte märkte av innan.

thankyou
0

Ja kanske det var någon infektion som påskyndats. Kanske inte så farligt då, tack för samtalet! Finns det något utöver vatten man kan ta för att ytterligare rensa ut "det dåliga"?

[GunillaF]
0

Jag tycker att du ska tala med h_n som gett dig healing.

Ians
0

Jag håller med dem som tycker att du skall vända dig till den som gett dig healing….

Själv är jag oerhört noga med att påpeka att de jag gett behandling skall höra av sig till mig om det uppstår minsta fråga……

Vanligt är att man får någon form av reaktion inom eller något dygn efter behandling.

Som oxå försvinner på något dygn, Det är kroppens cellminne som reagerar….man kan få lite olika symtom beroende på vad kroppen rensar ut ex ont i halsen, feber, urinvägsbesvär etc etc

Men enl min erfarenhet går dessa symtom över på ngt dygn och man skall inte rusa iväg o få ex antibiotika för dessa symtom.

Men den som gav dig healing känner ju väl till din situation och bör kunna svara dig på Om det är cellminnen som kroppen bearbetar eller om du helt enkelt blivit sjuk i något annat. Så prata med den personen först.

Själv borde du ju oxå kunna känna igen om du haft dessa typer av problem innan…eller?

szirius
0

Jag är " känslig" - eller kanske väldigt mottaglig (?) för healing, för det brukar alltid starta utrensningsprocesser i mig. Och som sagt, olika ställen beroende på vad det gäller. Ibland blir jag lös i magen,eller kräks ut det,  ibland får jag feberfrossa. Men det släpper efter någon dag.Och sedan har man ofta mer energi än innan.Glad

thankyou
0

Tack, det låter bra och jag kan se fram emot det!

allhealing
0

Du skriver att du direkt efter behandlingen fick ett blödande sår i örat samt tandvärk.

Vad sa den som behandlade dig när du informerade personen om dessa omedelbara effekter direkt efter behandlingen?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Trilobite
0

Jag fattar inte riktigt diskussionen, det här är någon slags biverkning som generellt anses hänga ihop med healing? (Med risk för att folk tycker jag frågar självklarheter)

[asamaria]
0

Rätt ovanlig biverkning! Tror inte riktigt på detta. Personen ifråga har varken svarat på mitt inlägg eller aktiverat sin sajt.

Trilobite
0

Varför är du så misstänkssam mot alla nya användare? Varför skulle det vara något konstigt med användaren menar jag?

thankyou
0

Vet ej hur man uppdaterar sin sajt, är ny på sidan och såg den som ett halmstrå till hjälp och diskussion efter min första healing! Jag har skickat utvärdering till den som behandlat mig. Han kände värk i örat el det slog lock för hans öron under själva behandlingen och kände smärta i sin egen hals. Själv kände jag mig hur frisk som helst just då.  Den som utförde behandlingen går under utbildning och jag hade väl egentligen inga akuta besvär utan tänkte att jag ville prova och försöka förstå.  Å andra sidan så har jag ofta migrän, svullna ben och fötter o lite värk iknän men det är sådana bekymmer som jag vant mig vid att leva med. Det vore fantastiskt om effekten kunde medföra förbättring!  Tandvärken har jag ingen förklaring alls till och besvären har avtagit och kanske jag kommer att må dubbelt så bra om det varit en sk utrensing! Jag är positiv.

Tack för era svar

Ians
0

#19 kroppen är lite rolig den läker sig i sin egen takt o ordning.

Inte alltid som vi tänkt…..ibland kan någon söka för en sak o så börjar kroppen i en annan ände Skrattande….migränen är väll troligen förklaringen till de kroppsliga reaktioner som du hade Flört

Så gå du tillbaka o pröva igen…se vad som händer nästa gång….Glad det är en spännande resa när kroppen läker sig själv……

[asamaria]
0

#18 Är jag misstänksam mot alla nya användare???? Nej det är jag då rakt inte, men eftersom det har varit så många olika slags troll här inne som hittat på det ena efter det andra så är jag mer uppmärksam än innan de dök upp. Det är jag inte ensam om att vara.

De som har varit oseriösa har l a skrivit överdrivet eller väldigt luddigt och brukar i regel sakna presentation.

Till thankyou. Ditt lymfsystem känns oorganiserat. Bästa ord jag kunde komma på för det jag ser. Det fungerar i alla fall inte så bra. Det far hit och dit. Dålig cirkulation i lymfsystemet verkar det vara. Läs om halschakrat som är mycket involverat i dina problem.

thankyou
0

Ja, det är verkligen spännande, förmodligen precis vad jag skulle behövt göra för länge sedan men jag får fortsätta kanske och se vart det leder! Tack, Glad

thankyou
0

Ok, bra. Jag skulle vilja veta mer om halschakrat och problem i lymfsystemet, bra om man får mer kunskap. (Har inte läst så mycket om chakran) Finns det några tips om sidor att läsa, kurer för lymfsystemet el dyl? Tack

Trilobite
0

Om det verkligen skulle vara så att du har dålig cirkulation i lymfsystemet är motion jätteviktigt. Dålig cirkulation i lymfan beror i praktiken alltid på stillasittande.

Eller i värsta fall blockeringa p g a t ex tumörer eller proppar.

thankyou
0

Inser förstås att jag försummat min hälsa under många år av olika skäl. Finns all anledning till åtgärd. Tack för ringklockan! Har haft åtskilliga proppar men det var länge sedan nu - i samband m graviditet och barnafödande. En stor lungpropp b la och en i benet i en limpas storlek usch- har förträngt detta. Blev naturligtvis behandlad på sjukhus för detta måste jag väl tillägga. Annars springer jag inte till doktorn i onödan…….. står istället ut med alla "småbesvär". Stillasittande sa du, nej jag rör på mig mycket faktiskt och är inte överviktig. Däremot motionerar jag inte regelbundet i någon speciell sport el så.  Kan inte healing hjälpa lymfsystemet att fungera bättre? Tacksam för svar

Trilobite
0

Jag själv tror inte alls på healing, så det får andra svara om, men om man skall komma med jobbiga råd så finns det inget bättre för en varaktig hälsa än att skaffa ett hälsosamt liv, samt att kolla upp besvär tidigt i stället för att låta de läka ut över tid (och då kanske bli värre).

Att försöka leva på mediciner eller använda healing är ju inget man kan använda i stället för en bra livsstil.

Att du rör dig är jättebra! Glad

thankyou
0

Tack, så sant! Det bästa är naturligtvis att man sätter sin egen hälsa i första rummet! Jag ligger lite efter där, bara att ta tag i det! Inser att tankens kraft är stark och kommer att fortsätta ta healing till hjälp. Av min egen skakande upplevelse av kroppens reaktion så är min lärdom att man inte behöver tro på healing för att den ska fungera. Är postivt inställd och fantastiskt fascinerad av den stund som jag fick ta emot den kraft som förmedlades. Jag har nog mycket "dåligt" i kroppen som lagrats över tid.  Kombinationen av goda val, fysiskt och psykiskt, är inte så enkel alla gånger fast den rimligtvis borde vara det! Tack Glad

[asamaria]
0

Jovisst hjälper healing lymfsystemet. Men det som är A och O när det gäller healing och annan universell behandling är att man är öppen för den slags behandling och tar emot de energier som kommer. Endast då kan universell behandling hjälpa. Så i praktiken så hänger det på dig själv om du vill bli frisk. Du har just vaknat och upptäckt dig självGlad. Om du fortsätter nu så fortsätter också processen i din kropp. Du bestämmer själv. Det är många gånger en ganska kämpig väg, men fantastisk när man kommer ut på andra sidan.

Hinner inte just nu, men kan ta reda på medel som kan vara bra för dig. Var bor du någonstans?

thankyou
0

Tack. Tur att man vaknar då! Tror verkligen!

Blodcirkulation och lymfsystem är väl något man borde värna om. Kanske jag t o m kan undvika en operation som jag förträngt och nu ororar mig för, inget akut utan måste bli på egen begäran. Har en historia i ett ben som inte är så vacker från en riktigt stor blodpropp, vilket gör att jag ogärna går barbent. Efter en misslyckad epidural bedövades halva kroppen (högra) med full känsel i vänstra. Ett Lex Maria som anmäldes. Har inte orkat (förträngt) ta itu. Halva benet brast i stor blodpropp m varanbehandling som följd en längre tid. En operation där man drar ut alla ådror känns jobbig också eftersom mitt förtroende för sjukvården sviktar.

Har hört talas om kirurgisk healing, är intresserad att veta lite mer om det. Tack.

[asamaria]
0

Bor du i Stockholms län? Kan rekommendera några personer där som jag själv har kontakt med. Det finns olika behandlingsformer som kraniosakral terapi, http://tranbergs.net och andlig kirurgi i Karlstad, http://www.andligkirurgi.se/

thankyou
0

Tack, bor i norra sverige men jag kan gå in och titta på adressen. Tack!

Ians
0

vill bara tillägga en sak…..

Har gett healing till skeptiska personer som visst har fått effekt av det ändå!

mickep
0

Hm, där ser man "faran" med en allt för "skolad" healer. Man slår inte i en nubb med slägga.

Bättre att välja en avkännande healer :)

Då blir inte behandlingen till ett obehag, utan precis som det är tänkt, en avhjälpande, avslappnande och angenäm upplevelse.

[backtoheaven]
0

Det jag känner igen av din historia med dessa starka reaktioner är från den tiden då jag höll nybörjarkurser i kinesiologi. En av deltagarna där hade gjort en mycket simpel "behandling" på sin polare, som sedan fick frossbrytningar och andra reaktioner under hela natten.

De jag behandlar får aldrig sådana starka reaktioner. Jag misstänker att den här typen av starka reaktioner som är jobbiga och obehagliga kommer av att kroppen fått LITE hjälp men som ändå varit tillräckligt för att den inre läkaren ska, med dess hjälp, göra ett seriöst försök att fixa till gamla problem. Jag tror att du hade fått mindre kännbara reaktioner om du fått mer hjälp med det som din kropp behöver. Då hade den inte behövt ta i så fruktansvärt med egen kraft för att nå en förbättring, om du förstår vad jag menar.