Badat?
Någon som vågat sig på att ta ett dopp ute ännu?
Här har vi en 15 grader i havet så jag väntar nog ett tag till!
Vill passa på att varna för allergi problem om man dyker i kallt vatten….
Så kallad köldurtikaria drabbar varje år barn och vuxna. Det yttrar sig i klåda, nässelfeber och svullnader. I extrema fall kan en känslig person drabbas av blodtrycksfall.
Men det är inte främst därför jag inte badar i 15 gradigt vatten…..utan för att jag är så lätt frusen av mig! Och struntar i om familjen kallar mig för badkruka! 
Bada nä usch brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Badar gör jag helst i Thailand samt i badkaret!
"Vår" badsjö är skitäcklig, bara slem på botten så den undviker jag men älven är fin om det inte är alltför högt vattenstånd. Har ett enormt sandgrund snett nedanför byn på andra sidan som vi brukar åka till, helt suveränt; varmt vatten o långgrunt.
Vi har en Ö vi brukar åka till där det är långgrunt och varmare i vattnet än i övriga havet…
Där är fortfarande kallt där oxå…men sedan..Då skall vi bada!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nä inte badat, men ett dopp härom dagen blev det i mammas stuga efter gräsklippningen, och idag följde jag med vovven ner till älven - vi hade 29 grader varmt
- så han fick bada i alla fall. Jag blötte benen och armarna bara för säkerhets skull. Älven är skitkall än så länge!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Som barn var vi hos min mormor i norra norra Finland på semester……En av gångerna …..efter en mkt låååång bilresa fick vi syn på en stor sjö..och vi barn ville ju bada.
vår mor sa att det är kallt…
men vad bryr sig barn om det? …så vi gnällde oss till ett Bad…
Jag tror vi gjorde en U-sväng i luften redan vid vatten ytan!
Det var ett mycket kort bad!
Det var ju SVIN kallt!
Och badar inte ens barn…då är det rejält kallt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det låter härligt med hav…Bottenviken är liksom inte lika kul som "det riktiga" havet. Tänk att kunna fånga krabbor o musslor, kobbar o skär(vi har ju ingen skärgård här)…
Vår förra vovve (en tervuerens) *älskade* att bada…i allt som var blött. Otaliga var de ggr han fick springa hem från skogen själv för att han blötlagt sig i ngt myrdike o luktade skunk… 
En enda gång har han backat från att bada o det var när vi var på Norge-semester. Bleik på Vesterålen, en *lååång* sandstrand med finaste sand, triften blommade för fullt o luften var fylld av sötma. Solen sken, inte ett moln o vi låg ute o solade utanför tältet kl 20 på kvällen. Hjeppe rusade glad i hågen ner mot vattnet men när framtassarna blev blöta tvärvände han. Norra Ishavet = *kallt*! 
#6 hehehehe…en liten badkruka mao…trots blötläggning annars!