Pratbubbla 15 juni
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morrn!
Jo det kostar att färdas shigne!
Examensdags för töserna kl 11 så nu är det flätning av hår som gäller. Klä mig själv o packa extrakläder så att de kan byta hos dagmamman efteråt.
Helmulet, blåser o är +10 grader…känns *sååå* inspirerande att lämna huset för att höra små falska barnröster som sjunger om sommar o sol. *Snörvel*…
Nåja, ska hämta Guben direkt efteråt o även om han sa det regnade där inåt landet just nu så såg det ut att börja ljusa upp. Hoppas att det gör det här också!
Önskar er en fin dag! 

God morgon, här står tempen på svala 22 grader, skönt tycker ju jag
Här går allt i ett, men det känns väl igen? Livet kallas det visst
Kattungen opererade sitt öga igår, så han har snurrat runt här inatt, yr av bedövningen, men han verkar må bra nu och har ätit lite.
Ha en fin dag!
Godmorgon ..
Svalt här så man låg och huttrade under lakanet i morse..
Kissemisse är olycklig
Går och jamar så fort husse går ut.Vet inte va han gör när vi båda går.Har varit ute katt i alla år men ändå bara varit ute mycke korta stunder då han alltid legat i butiken.Frågan är om han skulle klara att gå med till butiken ,vara ute under dagen och sen gå med mig hem på kvällen? Så ledsamt att se honom så inaktiv men å andra sidan har han bara gått ut och pinkat och kollat grannskapet..Mer bilar här mer centralt här..vill inte bli av med honom
Hoppas på elektriker idag så jag får ström till alla maskiner som jag måste ha igång..Han sa onsdag
Ha en bra dag tjejer..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'dagarns på er tjejer! 
Jag är så glad att vi slapp regnet man hotade med i måndags, det vände visst om o hamnade i södra Norrland istället, tyvärr för er som bor där då.. 
Har precis kommit hem ifrån stallsysslorna, känns skönt att mocka och göra bort allting på morgonen. Sambon som jag kallar "åta'bak", d v s man gör allting bakvänt, brukar ta en extrasväng mitt på dagen för att mocka… varför inte göra allting på morgonen istället?
men han får naurligtvis göra på sitt sätt om han vill.
Skall åka o köpa lite blommor idag så jag har till gravarna, penseérna börjar se slitna ut nu. Sen blir det en sväng förbi hos "modren" också, hon kansk behöver hjälp med nånting..
Lider med dig abbis, jag förstår hur svårt det är att se kissen göralös nör ni åker o jobbar, speciellt som han är van att få följa med. 
Åh så skönt shigne, att du har fått hem mamma! Det känns alltid bättre också, att ha dem i närheten så slipper man gå omkring och oroa sig. 
Hoppas att du får en underbar examensdag med töserna MaMa! Synd bara på vädret, men jag tror du anar rätt, det kommer nog att klarna upp senare idag. 
Roligt att du tittar in Szirius! Jo jag såg att ni har kanonväder där nere.
En varm tanke till kissen din med hopp om snar bättring!
Har du hört nåt ifrån Clary förresten? Vi saknar henne..
Ha en fin dag allihop och ta hand om er därute!
Chansade på att det är en kattbild, men vi får se - själv har jag ingen aning.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#4 Uj då, han såg inte speciellt glad ut! 
#0 Glömde förresten shigne, vilken fin bild du har lagt in. Jag är den första att skriva under på det! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Har tyvärr inte hört något från Clary, hon behöver nog egen tid…
Javisst, nu har det jobbat upp sig till 26 grader. Tyvärr ingen tid att njuta ute, det är jobb och sedan danslektioner i källaren inför kommande festival
Men vi har lååång sommar, och har redan haft det varmt i två månader så det känns lugnt för min del.
Kissens ögonfransar började växa inåt, varav operationen, men det var bara ett litet snitt så ingen större fara. Jag drömmer om att skaffa en liten kattkompis till honom till hösten. Att ha en kurrande kattunge i knät fick mig att överleva ruskhöstmånaden november förra året…det är så mkt kärlek med små djur…ja stora också såklart!
Det hjälpte också att måla om i höstas, så det gör jag nog i år igen. Varma, glada färger inne när träden ute är kala och himlen är grå…men INTE tänka på det nu - nu är det sommar, nu är det sol, nu är det koskit i hagen, tralalla
Gomiddag!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Goddag på Er!
Idag har jag varit hos s-gymn på morgonen…trots att jag var trött som en Gnu i morse…min Dam katt önskade prata HELA natten av och till.
Var o kittlade mig med morrhåren i ansiktet och ropade högt till mig! Så imorse kunde jag vridit nacken av henne när jag var tvungen att gå upp! Vad hon ville inatt?
Hon hade kräkts på olika ställen i lägenheten…det var det hon ville tala om 
Har sovit ett par timmar ostört efter gymnastiken…
För idag skall jag äntligen få se mitt barnbarn live….vi fick ju inte komma sist….. fadern vakar över sin avkomma som en Hök! Jag undrar om den ömma modern får titta på sitt barn emellanåt …hehehehe
Och jag som var orolig för att han inte skulle ta ett ordentligt ansvar…..Den oron kan man kasta i papperskorgen nu iaf!
Tack Shigne för den fina bilden…och tack ni andra för en trevlig läsning idag!
Hoppas ni har en bra dag med examen, jobb och allt ni företar er idag!
En jätte kram till Er Alla från mig!

God eftermiddag!
Min lilla stora dotter var så himla fin igår med uppsatt hår och lockar. Hon som aldrig går i vare sig kjol eller klänning i vanliga fall, eller sätter upp håret heller för den delen. Ska se om jag kan sätta in foto hemma ikväll. Idag tog hon sin examen (9:an) och jag var så himla stolt över henne där hon stod i klänning i kyrkan och fick ta emot sina betyg!!
Ikväll ska de på fest med alla kompisar, antar att det blir både tårar och skratt. Maken ska åka dit och kolla till dem lite eftersom det kommer att förekomma alkohol (nej, det är inte tillåtet men det där styr vi ju inte alltid över själva…). Vi har sett skräckexempel förr om åren med ungdomar som blivit kanonfulla och föräldrarna vägrat komma och hämta sina barn
.
Ikväll ska jag köra Zumba med killarna i hockeylaget, jag undrar just om de vet vad de gett sig in på
. Kul ska det bli iaf!
Hoppas ni fick uppehåll Mama på er avslutning!!!
Szirius, visst är de bedårande söta de där små ullnystanen!!!!
Tuvan, du jobbar på! Hoppas ni kan släppa hästarna på bete snart!
Abbis, stackars kisse. Vi kan väl hoppas att han bara inte vant sig vid det nya huset och snart acklimatiserar sig!
Ians - jäklar vad du tränar på! Snusa lite på bebisen åt mig med, önskar så att man kunde spara doften på burk för att plocka fram ibland!!!
Pyss och kram på er!!!
Clary - we miss u, hoppas du har det bra vännen!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Oj vilket långt inlägg det blev…
Ville ju bara skriva under på shignes bild oxå - mina vänner är ju ni.. här i burken
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God middag!
Vilken trevlig bild Shigne, skriver också under
Här har det ösregnat och är svalt ,17,4 grader
#3 Hoppas din kisse snart kan finn sig tillrätta med ert nya boende abbis.
#6 Bra att kisse fått hjälp Szirius.
#8 Vad duktig hon är din kisse Ians som talar om att nåt är fel men förstår att det är lite jobbigt mitt i natten.
Ha en bra kväll tjejer
Examensdags nr 2 o söta som socker är mina töser! 
http://mamamade.webblogg.se/?c=1204288603
Jag gillar också shignes bild…så sann, så sann…att jag stal den helt fräckt! 
Gulliga tjejer, mama! ja, jag gillar ju också din bild, shigne. Här är det riktigt kyligt i dag och vi har haft några regnskvättar. Fin kisse du har, Ians! Och hoppas att abbis kisse kommer att vänja sig o gå med svansen i vädret.
Annars väntar o väntar jag på att förläggaren skall bli klar med min e-bok. Känns frusterande, just när boken är klar och sänd, att utgivningen skall dra ut på tiden så här. De har mycket att göra, mer än de räknat med.
Ha det gott!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen