Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2005 ggr
shigne
0

Pratbubbla 20 juni

Gomorron!

Grått och regn i luften, bara +9 grader just nu.

Åker till grannkommunen, hem till mamma och hämtar lite kläder etc.. Antagligen ska blir hon utskriven till midsommarhelgen, och ska då turas om att bo hemma hos mej och syrran….

Önskar alla en fin dag! kramar

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!

Min reskamrat har nu tagit semester så jag kommer att köra själv till jobbet. Det blir lite dyrare denna månaden men å andra sidan kan jag börja lite tidigare och komma hem tidigare! I går ringde min mammas sambo. Han hade fått köra in mamma till lasarettet där de behöll henne. Tokhögt blodtryck och hade svaga känningar i höger kindben, systrarna hade visst pratat om en liten strokeTyst. Kanske hon äntligen kan trappa ner arbetslivet lite, hon jobbar som hon vore 30, fast hon är 63. Hon har varit egenföretagare och inte kunna lägga undan några pensionspengar förrän de senaste 10 åren, men som jag sa, jag vill gärna ha en mamma som överhuvudtaget kan njuta av sin pension, barna får ha en mormor ett bra tag till om hon trappar ner lite! Nu har hon ju en kärlek att ta hand om dessutom…

Igår var min dotter till salu, en trotsig, tjurig och uppkäftig 9-åring uthyres mot matkostnad!!! Herregud vilket temperament! Det måste vara hennes grekiska gener som slår igenom… Jag hoppas hon sover ut ordentligt idag när hon är hemma med storasyster!

Önskar er en fantastisk start på midsommarveckan!!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Får jag ha henne i en bur dåFlört

Mörn mörn

Fick en planka över vaden igår och slog upp ett jack i benet som värker..Klämde tummen oxå i ett stativ till en drejspegel igår..Gasig i magen efter lördagen..(säkert psykiskt)..

annars så är det jämna plågor för övrigtFlört

Har lyckats fixa kattvakt och logistik kring avstjälpningen av katt inför midsommar..Nu ska vi bara se om vi har råd att åka till min vännina i Kungsbacka till midsommar…det är en deadline på skattekontot till helgen..usch!

Verkstan är så gott som klar några eldosor som saknas men inget som stör att börja lite smått..Vilken verkstad jag får alltså..hoppas jag får behålla den länge*L*

Kyligt här men det brukar vara bra för kommersenFlört

ha de gött

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'morrn på er töser! Glad

Skönt för dig shigne att du få hem mamma äntligen. Det underlättar, men samtidigt kan det vara "något påfrestande" att vara uppe i varandra hela dagarna. Hoppas på en snar bättring! Kyss

Usch då Elpida! Jag hoppas att din mamma inser allvaret och trappar ner lite. Samtidigt förstår jag henne, att vara (ensam)företagare brukar inte ge så stor buffert att man kan lägga undan för pension, avgifter åt höger o vänster istället. Rynkar på näsan

Har du ingen kartong att skicka din 9-åring till abbi med, så kan du skicka henne ofrankerad till mig istället. Några pass i stallet kan nog få lilla damen att använda energin till annat än att jäklas med mamma.. Flört Samtidigt verkar det ju vara gott gry i tösen! Tungan ute

Oj abbi, va fint du har det i verkstan! Gott om plats också! Jag hoppas verkligen att du får stanna där jättelänge och bygga upp en ny verksamhet bland nya, uppskattande kunder. Små orter kan vara rena tortyrredskapen för en kvinnlig företagare - och byar skall vi inte tala om..Tyst Lycka till! Kyss

Här har det precis börjat regna, inte så upplyftande med andra ord, men å andra sidan har jag det jag kan ta itu med hemma också.. tvätta till exempel.. Tyst Passar väl bra en sån här dag? Glad

Skall passa på att fråga: Har ni någon (hemlig)ritual ni brukar göra på midsommarafton för att fira naturen/universum/naturväsen el dyl..? Inte det vanliga då utan nåt ni behåller för er själva?Obestämd

Ha finaste dagen allihop! Kyss

Ormen, jaguaren, kollibrin och örnen firas av shamanen - vad firar ni..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
0

God morgon! En ny dag idag, ja…det är bara att hoppas att hjärtklappningen lättar eftersom. Försöker stryka saker från listorna, och ta hjälpa av maken, men allt hopar sig ändå, ful rulle tills man rasar i säng, ingen slappar-sommarkänsla precis. Men två veckor till och vi åker till MaltaCool.

Igår var vi oense om pengar, och för en gångs skull åt andra hållet- jag tycker vi ska unna oss glass o jordgubbar nu när det är sommar, maken tycker att pengarna rullar iväg varenda dag.Annars är det jag som brukar bromsa jämt…jaja. Jag vete fanken- känns som jag liksom givit upp just nu - på ett positivt sätt - det får bli som det blir och det kommer att lösa sig på nåt sätt. JUST NU vill jag inte tänka för mkt, JUST NU är det sommar och sol.Vi har alltid, alltid lyckats hittills, så varför ska vi inte fortsätta med det? Njut av det vi har, känn tacksamhet, bjud över vänner, även om det tömmer frys och skafferi - det brukar alltid komma tillbaks!

Sonen åkte på simläger 7 i morse, mkt lycklig. Det är bara dagläger så han sover hemma. Hans klasskompis är i samma grupp, så lärarna får nog sitt med de två pajaserna den här veckanFlört

Kan passa på att skryta över sonen som fick utmärkelse för sina höga betyg! Mkt stolt! Jag skämtar ofta" en pappa med asperger- nördighet och en mamma med manodepp-konstnärlighet - kan det bli annat än bra?Flört"

Tride
0

Gomiddag. I dag hoppas jag vi slipper regnet. Det ser grått ut, men uppehåll. Skall skaffa nytt busskort o åka in till Stora Staden o gå på Forografiska för att kolla deras utställningar, bla en med Frida Coppolas verk, hon som är mamma i film-familjen, ni vet. Tungan ute

Beträffande midsommar så jo, jag har en liten ritual som är väldigt enkel o flärdfri. Går helt enkelt till ett speciellt ställe i skogen o sitter där en stund med mina tankar. Men i år? Vädret är så blött, så jag vet inte. "Ingen vidare firning alls," som det står i Nalle Puh.Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Elpida
0

Tuvan och Abbis, jag införskaffar en stor låda så bli inte konfunderade om det kommer ett litet troll på posten rätt var det är… fast hon är ju rätt söt flickebarnet emellanåt så vi får väl se..Flört.

Szirirus, på något konstigt vis är det ju så att när vi väl släpper taget så är det då det brukar ordna sig av sig självt. Bråka om pengar är aldrig kul, hoppas ni kan njuta av massor av jordgubbar i sommar!!!

"Du har alltid två val"

Ians
0

Hejsan…

Så du har begåvats med ett liknande exemplar som jag har då Elpida…min är 10-år och knappt rumsren…dvs tar fram Mängder med saker…men blir Akut trött när det skall städas!

Grinig och uppkäftig…..Detta exemplar har inga Grekiska gener att skylla på dock Afrikanska….

Vår katt hon atittar på mig och suckar varje gång dotera är igång med sitt humör….

Det är ju det jag har sagt matte du låter dem bo hemma förlänge! 10 veckor max sedan skall de ha nya hem…annars blir en aldrig av med dem!

Katt honan är 10 barns mor och njuter av livet utan ungar sedan många år tillbaka….

Kan jag införskaffa stor kartong oxå?…..hon kunde dreja krukor åt Abbis på löpande band…..eller borsta hästar tills hon blev trött!Flört

Önskar din mor en snar bättring Elpida….och er andra en…bättre allt ….ekonomi, väder, gott läk kött (Abbis Flört )….etc etc

Toyan
0

God kväll på er!

Äntligen blev det tid att titta in här,.Något som är vajsing med ström försörjn l till skärmen tror jag, blir inget ljus, kabeln är helt ny.

Lampan blinkar och slocknar och så byter jag eluttag och i bland kommer den igång direkt, nu fick jag vänta i 20 min.

Ingen idé bli arg, blir inte bättre för det.

Här regnar det av och till men lite bättre än igår.

Följde med äldste sonen med familj till IKEA i Västerås, alldeles nytt varuhus och stort och oj så mycket folk där var.

Är ingen vän av att knata runt på varuhus men det var rätt trevligt för vi tog det lugnt och åt mat och fikade där, tom barnbarnen tyckte det var ok.

#2 Vilken fin verkstad abbis, hoppas du får sälja mycket av dina vackra verk.

Inte bara barnen som får utbrott..idag blev jag grinig när min macka var puts väck från kylen i lunchrummet och en av killarna kastat den, sa att den var möglig, gjorde ju i ordning den i morseSkrikandes

"Han fick sina fiskar varma som det heter"Skrattande

Ha en fin kväll allihopaKyss

Ians
0

Hur olika vi kan uppfatta saker Toyan….din goda macka!!!!! GråterSkrikandes

En kram fr mig som plåster på såret!…även om det inte hjälpte din kurrande mage!

Hoppas han fick gå ut o köpa en god smörgås till dig på stan!

Tride
0

Gokväll. Trött efter utflykten till Stora Staden och insupandet av kulturlivet där. Copollas utställning var riktigt fin, tycker jag, med stora bilder på vanliga grå stenar i ett rum klädd med halm! Jag gillar själv stenar, både att samla o fota dem. Hennes installation var till minne av hennes son som dog ung.Gråter Ett sätt att bearbeta sorgen. Vi upplevde en tyst o fin närvaro i rummet. Många besökare skrev hälsningar på lappar till sina egna bortgågna kära och stoppade in lapparna i halmen.

Sedan gick vi o åt världens räkmacka med lättöl.Tungan ute Sedan åkte jag hem o slängde mig i sängen och somnade till ett program i radio, som handlade om utställningen vi just hade sett.

Det ser verkligen fint ut hos dig, abbis. Snygg matta också.

Och toyan - hur kunde han kasta din macka? Konstig typ. Slänga andras mat! Obestämd

Ians och Elpida -  visst är det väl jobbigt med de unga o envisa, men ack så härligt att  de finns! En dag försvinner de ut i stora världen för att leva sina egna liv.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Elpida
0

Abbis, vilka stora ytor du har. Ljus och fin atmosfär, känns härligt!

Tride, jag vet. Det går alldeles för fort och rätt var det är så har man dem inte hemma längre. Det ska dock sägas att det är tätt med både gräl OCH kramar här hemmaGlad.

Jag älskar dig gumman, säger jag. Jag älskar dig oxå…men inte ibland, säger hon då…Flört

"Du har alltid två val"