Ett scenario..
Du vaknar till mörbultad efter en världsomfattande katastrof. Kvarteret där du bor är helt raserat - och du och ett fåtal personer är dom enda överlevande upptäcker du, när du kravlar dig ut ur garaget där du har tagit skydd.
Överallt ligger saker utspridda. Hus står tomma, bilar står övergivna på trottoarerna, kläder, husgeråd, ja allt en person kan behöva hittar du utefter gatan… pengar kommer seglande genom luften med vindens hjälp..
Det är bara att plocka för sig det man behöver…
Efter den första chocken så inser du att du måste handla. Här gäller det att överleva!
Hur beter du dig, tror du..? Berätta hur du skulle gå tillväga för att överleva en sån situation .. Vad är viktigt och vad blir mindre viktigt?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Själv skulle jag ta et snack med krafterna Jag förlitar mig på…och be dem vägleda mig..
Först…sedan skulle jag följa mina känslor……och se tiden an…det måste ju finnas orsak till detta…..scenario.
Vad är orsaken, vad kommer att hända efter detta……varför är jag inte varken skadad eller har hört något under tiden detta på gick?
Iaf hoppas jag att jag skulle kunna vara så sansad……troligen får jag panik
Jisses i min låda vad har hänt?!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ians, tanken är den att du skall handla efter vad som finns här och nu, alltså inte fundera över vad som hänt, vad kommer att hända sedan, varför är jag inte skadad o s v. Att du inte är skadad är ett skäl att agera desto mer handlingskraftigt, kanske..?
Vad väljer man i en sån situation? jag vet nog vad jag skulle göra, men vi är så olika och andra skulle kanske tänka annorlunda. Det är det som är intressant att få veta. 
(För att det inte skall verka alltför hemskt så kan jag berätta att era barn sitter i säkerhet, men det vet ni inte om i det här läget. Dom befann sig i skolan när det hände, dessutom så är alla vägar avskurna genom jordskred och vattenmassor, p g a att vattenförsörjningsnätet kollapsade med katastrofen. Tror bestämt att det beror på att en/flera vattenreservoar/er har brustit i fördämningen..)
Så, vad gör man..?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Lamslagen, är ett ganska bra ord i sammanhanget tror jag. Min familj!!!! Mina barn!!!! Sedan tar nog instinkten över att se om det finns någon jag kan rädda. Tja, handla… det beror ju på. Är affären ett enda stort bombnedslag utan ägare i närheten så skulle jag tänka mig att den blir plundrad ganska snabbt. Jag hade nog helt enkelt letat reda på det jag behövde och tagit med mig både mat, vatten och första hjälpen och bett universum om förlåtelse för att jag tagit (trots att det inte finns någon att betala till…) För att hjälpa kommer i första hand, när det har lagt sig skulle jag nog gå undan och göra som Ians, ta mig ett snack med högre makter och tacka för att jag lever och sedan bett om vägledning.
Tror jag…. sedan kanske man skulle reagera helt åt pipsvängen. Det är ju inte det dagliga scenariot precis och människor kan reagera otroligt konstigt när sådant här händer. Antingen går befolkningen ihop och hjälper varandra… eller plundrar de varandra.
Pengar, vad skulle vi med pengar till om vi är några få överlevande…. Tja, det skulle vara om vi behövde dem till att ta oss till något säkrare område då…
Gud så svårt Tuvis, men det är riktigt nyttigt att fundera över tror jag. Jag tror nämligen att man ofta är sig själv närmast.. även om man vill vara en god människa…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
mmmmm….jag skulle nog försöka ta mig till mina barn och min man hur omöjligt det än verkade vara….
Bara vi var tillsammans så fick allt annat lösa sig! Vad skulle jag göra utan Dem?

Okej, jag hade förmodligen gjort allt för att ta mig till mina barn!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Min första tanke var: "barnen" fastän jag inte lever med sådana nu. Min andra tanke: djuren! dvs katterna. Alltså barnen skulle vara det första jag prioriterade - om jag hade dem i närheten förstås, barnbarnen i mitt fall. Min andra tanke: katterna, som är vuxna o listiga o nog kanske klarar att själva komma undan. Min tredje tanke: ut till varje pris. Bort från eländet. Har jag bara livet i behåll så kan jag ordna resten sen. Min fjärde tanke: om jag själv lyckas komma undan i ett stycke, hur mår resten av familjen, grannarna? osv - - - -
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Få kontakt med grannarna, som boende i en liten by skulle jag tro att grannarna skulle gå samman o hjälpas åt. Försöka komma samman med min familj, få hem alla barn o vuxna som inte är hemma på byn redan. Se till att vi alla får tak över huvudet, värme o mat. Sedan försöka reda ut vad som hänt, om det kommer att hända igen o vad vi kan göra för att fixa det. "Ledig" tid kommer säkerligen att ägnas åt snack med högre makter.
Jag må verka väldigt hispig i normala fall men tror att jag hör till dem som blir ganska cool när det gäller.