Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthuskurer
Läst 5122 ggr
woobie
2011-06-28 09:28
0

Allergi

Hej!
jag har ALDRIG tidigare varit allergisk, men nu har jag börjat nysa dagarna iända och jag är väldigt täppt i näsan, så jag är rädd att jag fått allegi men vad kan jag göra åt det, utan kass medicin?

Ians
2011-06-28 10:37
0

Det finns endel alternativa behandlingar Zonterapi och akupunktur tex men iaf vet jag att man inte gärna gör zonterapi mot allergi mitt i säsongen…hur det är med akupunktur vet jag inte….

Vill man inte ta till de receptfria alternativen som finns på apoteket så erbjuder hälsokosten ex Allermin som finns som….droppar , tuggumi och spray.

Allermin är baserat på Perilla som kommer från Kina där man sedan århundraden använt växten mot bland annat pollenallergi. Den buskiga växten är släkt med mynta och ser ut ungefär som en större variant av brännnässla.

Och Anledningen till att det funkar är antagligen en kombination av naturliga anti-histaminer och kraftfulla anti-oxidanter.

Precis som med läkemedel gäller principen att allt hjälper inte på alla…men man kan ju testa.

Det finns också ett pulver som man sniffar upp i näsan som lägger sig som ett gel i näsan ...Nazaleze..detta fungerar mycket bra mot rinnsnuva och nysningar för att det kliar i näsan.

Annars föreslår jag att du sköljer näsan med koksalt lösning någon eller några gånger per dag hjälper också jätte bra…man tar då ljummet vatten tillsätter 1 krm jodfritt salt per dl vatten. Och använder en speciell kanna för nässköljning eller…en "spruta" som man kan köpa på apoteket…

Även Renässans den starkare varianten som man köper på apoteket fungerar bra vid allaregi som ger nästäppa.

Hoppas att detta kan ge dig lite tips om olika sätt som man kan använda sig av om man vill slippa skolmedicinsk behandling..Det finns mer att ta till på lång sikt…men dessa tips är lite av vad som finns för akut behandling av problemet!