Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1908 ggr
shigne
0

Pratbubbla 3 Juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon gänget!

Här skiner inte solen idag, men det är iallafall uppehåll..

Det blev en tur till marknaden igår - köpte två tuggben till doggen, det var allt!! Vilket himla krimskrams det finns Förvånad

Idag ska jag börja packa och tvätta, städa och fixa - imorgon ska jag och syrran skjutsa hem mamma och jag stannar kvar där för att hjälpa henne städa och handla etc. Sen på tisdag åker jag söderöver till syrran i Karlstad, ska få följa systerdöttrarna ner + systerdotterdotter….

Nu ska jag ta semester Flört

Jag önskar att ni får en fin dag! Kram

Pagan
0

Låter som en bra plan Shigne

Min dag ska fyllas med aktiviteter - röja i trädgårdsförråd mm. En massa saker som ska vidare till arkiverig på sopsstationen.

Vädret ser ut att bli svalt och väklande . Igår var det ju så man ville klä av sin skinnet så det blir en skön dag i dag

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Goddagens!

Ca 17 grader varmt, halvmulet o blåser halv storm. Har rensat i garderob + byrå. Bidde 5 stora påsar ut, vilket är bra då jag fått 3 påsar in + 3 jackor samt en påse fina tjocktröjor! Skrattande

Fick lite ont i maggen då jag inte hittar igen lådan med de finaste barnkläderna som jag samlat ihop till min systerdotters "Bulan". Är rädd för att Guben kastade dem på tippen när vi var dit med skrot. Obestämd

Ska hiva iväg några gamla jackor o kappor också men det tar emot att kasta iväg farmors ullkappa…men det är liiite för mkt 80-tal över den. Tänker på förrådet…ujujuj…det kommer att bli mååånga vändor till tippen i sommar… Tungan ute

Dags att äta frukost…o snyta sig…*igen*…

Ha en bra dag godingar! Kyss

Toyan
0

God förmiddag tjejer!

Här skiner inte heller solen och 19 grader tycker jag räcker så braGlad

Njut av din ledighet Shigne, i Karlstad sägs det ju att sola skiner.

#1 #2 Flitiga som myror är ni Pagan och Mamsen men försök få lite välbehövlig vila ocksåKyss

Ha  en riktigt fin söndag allihopa!

Kram!

Ians
0

Goddagens på Er Skrattande

Jag börjar alltid med att läsa nya inlägg och kommentarer….såå det tar en stund för mig att komma hit.

Men masade mig upp ur bingen vid 10.30…o satte mig med en kopp kaffe…vid datorn.

Här är det mulet och det skall bli 27 grader här idag…ute!

Undrans vad det blir inne då Obestämd orkar inte riktigt med denna värme..det är så katten vill kläav sig naken!

Svettades i natt så jag vaknade ut torkad….visst är det skönt när det är varmt Äntligen!

Men de hade varit gott om det spreds ut lite över perioden….Dessutom är detta en klibbig värme som får en att tänka på Regnskogen…..inget vi är vana vid precis!

Som härstammande från allra norraste Finland så protesterar mina gener vildt just nu!

Så idag skall jag göra så lite som möjligt!

Kanske tillverka en Kaffeost…mmmm bättre än kaka!

Ha det gött!

Tride
0

God hej! Här har vi härligt lagom mulet sommarväder. Skön temperatur. Hade midnattsbesök av en desperat klient som till varje pris ville komma för en läsning. Hon hade aldrig varit här förut, och jag fick guida henne genom mobilen. Det gick suveränt.

#1 o #2 o#3. Vissa människor kan inte stava till ordet vila. V I L A. Det blir till och öva och öva och öva. Till slut kanske det faller ned en polett . . .Flört

Uppriktigt sagt tror jag inte människan är född för vila. Men vi måste inte slita ihjäl oss utöver våra krafter. Jag har märkt, att också i vila är jag i gång. Då mediterar jag för att inte mina tankar skall fara runt som skållade möss i skallen. Vi behöver ett fokus för vår uppmärksamhet. Är tydligen konstruerade på det sättet. Vilar gör vi när vi tömt ut oss på energi genom någon sysselsättning, som helst skall upplevas som meningsfull och engagerande. I den vilan skapas ny energi för nya äventyr i sysselsättingsbranchen. Det kallas ibland för att ladda batterierna. Det handlar om en rytm, som ebb o flod.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

abbis
0

Hej tjejer

Vaknade för en stund sen..

Här är det grått idag och svalt..

Sambon gick ner och öppnade butiken en stund ..Jag orkar ändå ingenting..

vänster öga igenmurat och varar..ögon fluss?

Ont i höger öra ..har nog med halsontet att göra..

Hostar och hostar ..men knarkmedisinen får mig lugn och jag somnar av den..he he

Feber..har ingen febertermometer som tur är..får gå på känn..

ha det bra allihopa

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
0

#6…kanske träffa en doktor snart…igen?

Det verkar inte bra det där du dras med!

Ta hand om dig!

Elpida
0

Hej hej!

Igår tog jag med döttrarna på shoppingrunda mitt på dagen, sedan började flyttkalaset! Vi tömde och städade 18-åringens rum i källaren, hon bor ändå hos mamma nu. Sedan flyttade vi ner alla 16-åringens saker till det rummet, städade ur hennes rum och sen var det dags för 9-åringens grejer som skulle in i 16-åringens gamla rum… Det har varit ett evigt fejande, kånkande och bärande. Jag har slängt massor av saker som ungarna inte använder längre. 16-åringen fick äntligen rensa ur sin garderob, vilket hon borde gjort för ett år sedan! Idag har jag gjort färdigt minstans rum och även städat och rensat hennes gamla rum. Det ska vi göra gästrum av, hon har dessutom lite utklädningsgrejer kvar därinne och dockvagnar. Grejer hon inte använder så ofta längre men som hon inte näns skiljas från riktigt än. Tänkte även sätta in en fåtölj i det rummet så kanske jag kan få sitta och meditera i lugn och ro någon gång… kanske…

Hoppas ni haft en superduper helg, nu ska jag ta vovven och maken på en prommis!

Ha det så gott!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

jösses Elpida, full fart minsann. Ja har man bestämt sig så gäller det att köra hårt. Sicket lyckat helgprojektSkrattande Jag tycker jag bara resar, fejar, flyttar och packar grejer, men det tar ju liksom inte slut. Nu har jag kört en Jäkla massa lådor till gubbens kåk, varför vänta…liksomFlört Tänk om man kunde flytta fram ett par månader i tiden och se vilka bra beslut man tagit och bara njuta av att flytten är avklarad, man är installerad, klar och tillfreds. Ja, ja det är ju UNDER TIDEN man ska njuta, glömde ju detTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Haha Pagan, lätt å glömma njutningen UNDER TIDEN!Foten i munnen Här har det mulnat på under dagen och temperaturen har sjunkit. Regn i luften o ganska kyligt.

I dag gick jag till butiken för o köpa alvedon, räkor och keso. Kom hem med jordgubbar, kiwi,youghurt, soppa och canneloni. Så det blev till att starta på nytt o ta hem det jag tänkt från början.

En goder afton önskar jag er alla!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

MaMaMade
0

*Fääärdig*! Ja, med att gå igenom alla syrums-kartonger som stod/står på altanen alltså. Litegrann står kvar, litegrann ligger i en stooor hög på garagegolvet o skall gå till förbränning o bilen är fylld med sådant som skall till sopstationen. Det tog några modiga timmar men nu är det gjort! Känns bra att det blev av nu när Guben går på jobbet på onsdag igen.

2 överblivna tomatplantor har hittat varsin kruka o tronar numer inne på altanen. Några bord är hittade under allt skrot, ett ska in i vardagsrummet o bli nytt bord där. Det lilla runda får bli blombord på altanen, planen är att köpa ett par physalis-plantor imorgon då min sådd av dem misslyckades. Har sått persilja, salladslök, koriander, ruccola o dill i mina fisklådor o affirmerar en djungel av gottigottgott! Däremellan hann vi med ett fika hos vårt äldre grannpar.

Imorgon ska jag till grannsamhällets kommun o skriva på anställningspapperen. Guben kör under tiden allt skrot till sopstationen. Sedan ska jag köpa några plantor, hoppas att ekonomin tillåter inköp av några pallkragar också. Min brukare fick tag på dem för 100 kr/st på ett ställe i det samhället.

Vila…jo, det borde man men nu har vi bara de här dagarna då vi är hemma samtidigt båda två. Ska ta det lugnare under Gubens jobbarvecka, då räcker det med det ordinarie jobbet samt att laga mat o tvätta här hemma. Ska ta ner jul(vinter)gardinerna imorgon för det är inte gjort än…har förträngt…men det var nog meningen för jag hittade fina, tunna, vita gardiner i en låda ute i förrådet.

Sedan är det ju det här med att bereda plats för energin…Feng Shui…+ att jag faktiskt är dammintolerant…kan ju förklara en hel del kring min ständigt täbbta näta… Skäms Oskyldig Flört Har iaf plingat till min "pengadrake" (en vindspelsdrake i metall, drakar attraherar pengar) som hänger i rikedomshörnet (dörren ut till altanen) så snart jag gått förbi o affirmerat kosing…det finns en hel del att åtgärda på huset nämligen!

Önskar er en fin kväll! Kyss

Inlägget är låst för nya kommentarer