Pratbubbla 4 Juli
Go´morron!
Resfeber? Jomenvisst!!!
För jag brukar inte sitta vid 6-tiden på morgonen med
- en kaffekopp i hand
- tvättmaskinen igång
- Disken inplockad i skåp och lådor
Ser verkligen framemot att få åka iväg och mysa….. Planerat in en sväng till Sthlm också, längtar efter barnbarnet så det gör nästan ont i hjärtat.
Kikar in när jag kan …
Önskar er en fin dag! Kram
Godmorgon Shigne,
Och alla som trillar in senare…
Önskar dig en trevlig resa och att du får lite mysigt med barnbarnet också på vägen!
Kram!

Go morgon eller förmiddag är det snarare.
Hade en så trevlig dag igår, först kom min dotter och hennes kille och sedan en kusin till mig och hans fru. Vi hade vansinnigt kul i vår gröna ungdom men inte träffats på väldigt länge så det blev en nostalgistund. Vi var mycket ute och dansade, tango för det var i Finland och sen gjorde det inte så mycket att han hade väldigt snygga kompisar 
Gråmulet och lite kyligt idag men det finns alltid nåt att göra ändå.
Hoppas du får en skön semester Shigne och jag önskar er andra också en fin dag.
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hejsan på er
Så nu är du nästan på G då Shigne. Härligt. Fortsatt röj här i dag. Låter som du hade en toppendag i går Clary. Kan tänka mig att det blev en del glada skratt och hågkomster. Min Maine Coon tös har fått sig lite helrecond nu på morgonkvisten. Damen har legat under bilen och var lortig som en gris. T.o.m i öronen
vissa gör allt för lite uppmärksamhet
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Goder morgon!
Shigne - vad härligt! Det är du värd! Hoppas du får en skitkul resa och pussa på barnbarnet från mig!
Clary, tango i ungdomen minsann. Visste väl att det är glöd i dig!
. Det lät som en mycket trevlig stund!
Jahaaaaa Pagan, det är så man ska göra för att få lite uppmärksamhet. Jag tyckte jag gjorde mitt bästa i helgen som flyttat möbler, städat, städat bilarna och kände mig allmänt svettig och skitig… kanske jag ska ta lite rens i landet nästa gång oxå så jag blir skitig så det syns
. Jag tog mig själv en lång stund i duschen med lite peeling och kroppstrimning. En bra kvinna reder sig själv har jag hört…
Lite öm i musklerna idag, pajade lårmuskeln vid träningen i fredags så jag får ta det försiktigt på Zumban idag. Funderar på att ta en sväng till Biltema som har premiäröppning idag och köpa mig en cykel… vi får se vad jag orkar efter jobb och dans. Ha det riktigt gott med vad ni än tar er för!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
morn
Har tid hos vårdcentralen kl 11 ..hostar lungorna ur mig ögonen igenmurade ont i halsen så det står härliga kring ..men obetydlig feber ..hem och vila kommer bli svaret ..Kan dom söva ner mig under den tiden då?
Har inte tid med detta blir stressad av att bara tänka på det..måste ju ha in pengar och då måste det fram grejer oxå..
Uppmärksamhet det får jag i alla fall behöver inte ens lägga mig under en bil som vissa andra*L*
ha en skön semester Shiigne..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#5 Vila är nog det enda rätta Abbis, men lite bra medikamenter! Glöm inte att drick mkt oxå!!! Ingen idé att stressa när du ändå är så dålig, bättre att koppla bort det och koncentrera dig på att bli frisk så fort som möjligt så du blir av med skiten för gott! Lycka till hos doktorn. Kram!
"Du har alltid två val"
Dagens!
Har varit en sväng förbi hemtjänstansvarig samt kastat lite skrot på fm. Nu eldar vi lite skräp…host, host vad det ryker…har rensat bland gamla videoband o ställt upp lite snyggare. Nu ska jag anfalla gardinerna i vardagsrum o kök…ska bara ta en kopp te först för nu håller jag på att hosta lungorna ur mig igen.
Vi hörs lite senare! 
Hejsan. jag springer ut o in med kläderna för sommarvädring på balkongen. Tvättar.
Sval sommardag och mulet. Bären mognar på träden och i skogen.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hej på Er allihopa…igen
fin apelsin bild GunillaF…
Hur gick det för dig Abbis hos doktorn?

Jag har lyckats hålla mördarsniglarna borta från mina jordgubbar tidigare år men nu har de lyckats de &/%#¤"=:na. Igår när jag skulle plocka in lite gubbar till glassen såg jag hur de börjat inta en hörna av landet
. Jag får äckelkänslor och det kryper i skinnet, jag kan inte äta jordgubbarna i resten av landet heller!!! Har köpt snigelmedel men tyvärr tycker fåglarna att de blå kornen ser mycket goda ut
. Kunde de inte gjort dem gröna istället?? (Kornen är inte farliga för fåglar och andra djur)
"Du har alltid två val"
Sniglar? Usch o fy!
Älskar djuren o naturen, men där går en tydlig gräns! Och så de där fyrbenta med smal svans, ni vet. Gillar inte dem heller.
Tride.
Tillbaka ..tog tid.
Noggrann kvinnlig läkare
Ser alltid skillnad på könen på läkare.Har kvinnor mer empati?
Lite förhöjd sänka men inget såg hon på halsodlingen..skickade mig dock till labb för mer ingående prover ..får svar imorgon*L*
Hon gav mig meeer cocilana (hick) samt pencillin av det lite mer annorlunda sorten som man får när inget annat hjälper.Bakteriedödande salva till ögonen..och faktikst antibiotikakräm till rocacean för ni skulle sett hur jag såg ut..utan smink ..Totalt igensvullna ögon och som tomatkross i hela ansiktet..Jag ser verkligen eländig ut..Gick med en papppåse med 2 hål i från parkering och hem(skojar)..
nu sitter jag vid datorn och ska snart inte ryggläge en stund..har lite kontorsjobb att fixa med..
Så nu är jag 700 spänn fattigare ..sålde en spegel som va antik o privat i lördags..dom pengarna rök nu! Tur i oturen! IGEN!

Jag är oxå djurälskare och kan inte med att klippa itu dem som många gör. Jag kan inte heller gräva ner burkar med öl som de kryper i för jag vill behöva ta hand om "liken" sen. Men, jag resonerar som så att väljer de att krypa över grovsalt eller äta kornen har de själva gjort ett val..

"Du har alltid två val"
#14…gött Abbis….att du fick lite annan pencillin…hoppas den tar rejält på skiten som satt sig!
#15 Mördar sniglar…
någon hittade på att man kunde tillaga dem….tvi valen!
Nä, såna varelser vill man ju inte ens äta. Det skulle väl vara för att inget annat funnes, typ.
Tride.

Ja tur i oturen Abbis, men samtidigt kanske du är på bättringsvägen redan nu. Kvinnliga läkare mer empatiska?? ja, inte barnmorskor iallafall
Håller med dig Elpida, har svårt för att döda dem själv men grovsalt använde i GBG. De är ju rena kanibalerna med, äter sina döda kompisar. Här har jag inga mördarsniglar. Är himla noga med allt jag bär hem tack vare det. Går igenom varenda planta mm så jag inte får hem nåt ofog. Hälften kommer säkert från plantskolan och en del från jord man köper i kubik.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Snigelsoppa..kanske är nyttigt

#19 Det vete fanken Abbis, sådant otyg kan inte vara bra någonstans!
Skönt att du fick en bra läkare iaf, hoppas nu du slipper din hosta åtminstone och att du VILAR ut skiten du har i kroppen!
"Du har alltid två val"

Pssst Abbis, se låsta onsdagsbabbel-tråden..
"Du har alltid två val"
Jag hade en rolig läkare. Kvinna. Hon frågade bla vad jag sysslade med på dagarna, och jag berättade att jag satt mycket vid datorn. Det gjorde hennes mamma också, sa doktorn. Och försäkrade, att när datorn inte fungerade blev mamman gaaaaaalen! och så frös doktorn, för det var kallt och vinter.
-Ta på koftan! sa jag.
Mycket familjärt och trivsamt. Hon skrev ut remiss till prover, som sedan visade sig vara bra. Så vi satt inte bara och småpratade, alltså. 
Tride.

God middag!
Samma väder som igår, svalt..så jag är nöjd, uj så trött jag blev nu när jag suttit stilla här en stund.
Har jobbat och sen lunchat ute med en väninna och pratat massor, behövs i bland.
Bra att du kom iväg till läkare Abbis, hoppas nu antibiotikan hjälper så du blir frisk.
Underbart när man träffar trevliga noggranna läkare. är dom roliga också som Trides så är det verkligen en bonus
Kram
Snart blir det VC igen, om jag lyckas pallra mig iväg. Blev lite skärrad, för jag upptäckte en "konstig grej" nedanför halsen, o tänkte att det kanske var en fästing, en sån där elaking, ni vet. Så jag pep iväg till apoteket, o tänkte att de kanske hade nåt bra medel. Men kvinnan där trodde inte det var ngn fästing, utan nåt annat konstigt. Så det får väl bli distriktssyrran i morgon. Hon kanske har nåt bra förslag.
Abbis, glöm inte ta dina vitaminer oxå!
Tride.
he he 
Natti!
Tride.

så växer det ut läckra tentakler i öronen på dig också