Riktig mardröm!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår var jag lite känslig, så där lite känslig i själen som man är ibland. På kvällen tittade vi på en thriller på tv och fast den följde alla standardmanualer i skrämselteknik så tyckte jag det var väldigt obehagligt i slutet och önskade att den bara skulle ta slut. Det kröp i kroppen på mig och så känslig är jag inte i vanliga fall.
På natten drömmer jag att jag befinner mig i en herrgårdsliknande byggnad, det stundas stor fest och jag ska göra iordning för morgondagen. Jag befinner mig i ett rum vid ett stort gammalt skåp och ska ta fram bestick när det plötsligt är helt svart runtomkring mig och jag är ensam. Jag vet att när jag vänder mig om kommer det stå någon där… mycket riktigt. En mörk skepnad.. Jag blir dödsrädd och försöker skrika men det går inte. Eftersom hjärnan fungerar som den gör försöker jag i drömmen fördröja förloppet. Jag pustar ut och tänker att det inte är dags än. Jag säger i drömmen något liknande.. jaså, är det du (eller om jag tänker det..) men då höjer skuggfiguren handen och med ens vet jag! Det är över, jag ska dö nu. Den känslan som infinner sig i min kropp är fruktansvärd. Känslan av att allt hopp försvinner, hur kroppen och hjärnan stänger ner för att förbereda sig, hur livet redan rinner ut. Då skriker jag!!! Hjälp mig!!! så högt jag kan.. och det är det sista jag gör för sedan kommer hugget.. och jag vaknar!
Den totala känslan av att det är slut, hopplöst, för sent… jag kan inte förklara men den var bland det obehagligaste jag upplevt. Jag kunde inte somna om på ett bra tag, tvingade mig att vara vaken för att försäkra mig om att inte falla tillbaka i samma dröm. Någon annan som upplevt den känslan??
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Usch..Jag drömmer oxå mycket och det är inte kul allagånger
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

jag drömde att jag blev mördad för ett tag sedan, den drömmen lever kvar i mig fortfarande. Känslan satt i under flera dagar. Nu kan jag se vad det betydde för mig, vad den drömmen ville tala om. Kanske du ser annorlunda på din dröm när en tid passerat Elpida. När den värsta känslostormen lagt sig och du kan se den mer objektivt.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

#2 Har oxå funderat på om den ville säga mig något eller bara var en bearbetning av filmen kvällen innan… Lite både och kanske?
"Du har alltid två val"
Fy faderullan E!
Tror också att den betyder ngt inte lika farligt som den visades i sömnen *men* jag känner till obehagskänslan man får…även om jag inte drömt ngt lika skräckinjagande.
Det räckte iaf att höra din beskrivning för mig… 
Har ibland drömt "starka" drömmar, där jag upplever mycket starka känslor som stannar i kroppen länge. I en dröm jag hade, blev min systerson påkörd av en bil och förvandlades till köttfärs, som jag försökte laga ihop till honom igen. Paniken i drömmen kan jag fortfarande förnimma när jag tänker på drömmen. En annan gång drömde jag att jag skulle gifta mig. Men i drömmen visste jag inte vem jag skulle gifta mig med. Han stor där vid altaret och väntade på mig, medans jag pratade med hans mamma. Jag försökte titta på hans mamma för att klura ut vem han var om jag kände igen henne, men hennes ansikte var suddigt. Sådär som en del ansikten suddas på tv för att folk inte ska känna igen dem. Minns fortfarande nyfikenheten och frustrationen jag kände då! En annan gång födde jag tvillingar i drömmen!!! Spänning inför förlossningen, kärlek till mina barn och förundran över livets mirakel var de starka känslorna den gången. De här tre drömmarna drömde jag för över 20 år sedan, men minns dem fortfarande.
Jag minns en stark dröm jag hade för ett par år sen. Jag deltog i 2:a världskriget och försökte gömma mig för fienden. Befann mig på nåt värdshus el liknande som låg vid ett hamnområde. Jag minns tydligt att soldaterna var klädda i uniformer och bar regncaper och hjälmar, utrustade med vapen som de hängt över ena axeln. En anställd på värdshuset ville hjälpa mig att komma undan så personen gömde mig under en presenning utanför värdshuset.
Efter en stund när jag trodde att faran var över och jag hade klarat mig från att bli upptäckt, så tittade jag ut genom en glipa i presenningen men då blev jag upptäckt.. en lång, blank kniv blänkte till och sedan blev det svart. Just känslan av att veta att nu är det slut var just fruktansvärd, som du skriver Elpida. Samtidigt minns jag att jag grämde mig över att jag inte väntade en liiiten stund till med att titta fram bakom presenningen.
Drömmen var så verklig så jag är nästan säker på att jag har upplevt det där i verkligheten. Ångesten när man vet att det är slut var hemsk och jag vaknade ganska omtumlad men lättad över att det bara var en dröm, trots allt. Jag minns också känslan av hur jag byggde upp mitt psyke för strid innan det blev svart..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag minns en stark dröm jag hade för ett par år sen. Jag deltog i 2:a världskriget och försökte gömma mig för fienden. Befann mig på nåt värdshus el liknande som låg vid ett hamnområde. Jag minns tydligt att soldaterna var klädda i uniformer och bar regncaper och hjälmar, utrustade med vapen som de hängt över ena axeln. En anställd på värdshuset ville hjälpa mig att komma undan så personen gömde mig under en presenning utanför värdshuset.
Efter en stund när jag trodde att faran var över och jag hade klarat mig från att bli upptäckt, så tittade jag ut genom en glipa i presenningen men då blev jag upptäckt.. en lång, blank kniv blänkte till och sedan blev det svart. Just känslan av att veta att nu är det slut var just fruktansvärd, som du skriver Elpida. Samtidigt minns jag att jag grämde mig över att jag inte väntade en liiiten stund till med att titta fram bakom presenningen.
Drömmen var så verklig så jag är nästan säker på att jag har upplevt det där i verkligheten. Ångesten när man vet att det är slut var hemsk och jag vaknade ganska omtumlad men lättad över att det bara var en dröm, trots allt. Jag minns också känslan av hur jag byggde upp mitt psyke för strid innan det blev svart..
Nä det går inte att ta bort nr 2 av inlägget.. Seeegt som attan när man skall publicera sina kommentarer, och plötsligt ligger där två stycken. 
#8…Det verkar som vi får vara glada om vi syns alls…Tuvan…
Några får en ljust ljust grå text..som knappt syns…
Jag har också nu och då drömt riktigt kusliga drömmar som jag kommer ihåg flera flera år efteråt…
Där jag vaknat med en skräck..oro som varit riktigt jobbig…
Så jag känner igen det ni talar om…frågan är vad dessa drömmar egenligen kommer sig av…
Mycket otrevligt iaf!

Usch Tuvis, då känner du igen känslan jag hade i drömmen!
Tänk, ibland kan vi drömma mardrömmar men utan att vakna, och inte känna av känslomässigt medan en del riktigt sätter sig i både kropp och psyke.
Så fruktansvärd dröm med din systerson Gummimamman!!!!
"Du har alltid två val"
*Uschianmej*!
Nu tänker jag läsa om ngt annat…1½ v kvar till semesterresan…varthän är lite osäkert än men det lutar åt Luleå då jag inte hört av min kompis i Kramfors…tror att hon är på resande fot själv.
Trevliga drömmar…trevliga händelser…trevliga möten…