Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 12762 ggr
Jurre
12

Kåvepenin 2x3 dag!

Heej allihopa!

Jag har en fråga till er, kan man ta "kåvepenin 1g" 2st per gång, 3ggr om dagen? (2x3) alltså sammanlagt 6st per dag? jag tog det i förrgår o igår på förrmiddag så fick jag väldens utslag!!!! kan jag ha tagit överdos då?

abbis
0

Vad har läkaren ordinerat är väl fråga 1

Dom brukar fråga om man är allergiskObestämd

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
1

Vad står det på Receptet du fick?

Låter lite mkt men det vet ju din läkare bäst…annars brukar man ta 1g  X 2ggr per dag…

De är ju ganska starka…

Har du fått utslag som du misstänker beror på antibiotikan…skall du kontakta din läkare igen…..för får man en reaktion så  måste man oftas byta antibiotika sort…det går liksom inte över för man sänker dosen…

Men det vet doktorn också bäst! Obestämd Så kontakta den somskrivit ut antibiotikan omedel bums innan du får fler reaktioner….

Det är mitt råd!

Jurre
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

det var just läkaren som hade skrivit ut den, han är relativ ny på stället o jag fick en känsla att han har gjort det av misstag!!! han fråga inte om jag är allergisk heller, så därför är min fråga om inte jag har tagit för många under ett dygn??? tyvärr lita jag på han för mycket o nu är jag knallröd nästan i hela kroppen :(

MaMaMade
0

Ring dr…nu är det ju helg men sjukvårdupplysningen finns alltid att tillgå.

Ians
1

Det brukar vara vanligt att man tar 500 mg X 2 per gång…men inte 1grammare….

Han måste tänkt fel..uppsök akuten om du har så stora besvär…man kan få andnöd också nämligen….om det vill sig illa!

Det låter ju helt galet…

Men som sagt doktorn måste tänkt galet!

Jurre
0

det känns som att allt blev värre när jag kom till läkaren, har varit där 2x o båda ggr blev jag ännu sjukare, undrar ba om det kan vara överdos som han har skrivit åt mig? jag mår inte nå bra, har sovit väldigt dåligt pga all kliande o smärta :(

Ians
0

Ja…du har troligen över doserat Pencillinet…och bör söka akut för det eller åtminstonde prata med sjukvårds upplysningen…

Dett akn gå illa…så iväg med sig o sök hjälp!

Berätta gärna sedan hur det gick …Lycka till!

Jurre
0

På receptet står inte mycket, det är mest info om vad den innehåller o sånt men jag tror att jag ska ringa 1177, har haft det tungt i bröts korgen o urinet har luktat mediciniskt, sen känner jag mig jättevarm i hela kroppen!

Jurre
0

hör av mig sen om hur det har gått men tack för all hjälp, ni fick mig tänka om, nu ringer jag o ber om råd på 1177….

Ians
0

Gör så…och återkom gärna som sagt!

Kram!

Ians
0

Hur går det Jurre?

Vi är lite oroliga för dig här! Flört

Fick du någon rätsida på eländet?

Elpida
0

låter som lite hög dos om det är 1 g:are… Har du varit ute i solen oxå? Sol kan ju ge mäkta irritation och utslag om man äter penicillin, är du dessutom känslig ändå blir det ju dubbel "dålig" effektObestämd. Hoppas du fått hjälp!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jurre
0

hej på er igen, sorry att det tog tid o svara, jag mår bra nu o jag är på förbättringsvägen iaf! det var hög dos som läkaren hade skrivit ut åt mig o han är nu anmäld, efter att jag hade berättat för dom andra läkarna min historia så var de chockat att hur korkat läkaren kunde vara, det är 1G tablett vi pratar om, enligt dom så kom jag undan väldigt LINDRIGT efter alla utslag, feber, värkar o andningssvåriheter).  så värre kunde det bli men tack o lov så mår jag bra nu.  jag tackar era svar och er vänlighet.

Ians
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13…Underbart att Du mår bättre nu!…Och tack och lov att det inte blev värre än det blev…även om det är mkt illa!….

En liten blomma för att pigga upp dig under tiden du blir helt frisk!

MaMaMade
0

Oh så skönt att det blev uppklarat o att du mår bättre! En extra krya-kram kan väl inte skada iaf… Kyss Bra att du anmälde!