Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2819 ggr
Ians
0

Dagens Bubbel 9 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på Er alla goingar…

Igår hade vi en regnig dag…vilket var välbehövligt för naturen…och som jag brukar säga vi behöver äta till hösten också!

Idag är det sol igen Glad

Har på börjat ett projekt med att sy en Amningskudde till min "svärdotter"…som även funngerar som en babysitter och stöd sedan när den lilla skall börja sitta själv…

Det skall bli kul o se hur den blir när den blir färdig….

Men ungefär så här…

Önskar alla en bra dag!

Tuva-Lena
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Go'morron Ians - och alla ni andra! Glad

Så fin den är kudden Ians! Ett sånt gosemysigt mönster sen! Jodå, kuddar är viktiga, det har jag försökt att övertyga sambon om också, som ihärdigt går in för att använda soffkuddarna i sängen.. Skrikandes TYcker inte Tuvan om kan jag säga.. Rynkar på näsan

Ett lagomväder ute, lite svalare och behagligt att ta kaffekoppen ute på verandan denna lördagmorgon i nådens år 2011. Ha ha, va poetisk jag blev nu'rå.. Tungan ute

Det snurrar av idéer i huvet på mig och jag vill göra så mycket här ute på landet, men så länge det är så här varmt får jag ägna tiden åt att fila på idéerna så länge - eller rensa ogräs, jo det behövs det också. Annars vill jag göra om entrén, och jag väntar på en snickare som skall hjälpa mig med verandan bl a. Vi byter tjänster med varandra se, ett bra sätt att komma billigt undan, dessutom blir det ju "gröna pengar" som inte sliter på naturen eller skattekontoret. he he.. en gör ju vad en kan för att minska utsläppen ni vet.. Flört

Ha finaste dagen allihop! Kram kram! Glad

Sommaraltanen ågång Ä men ganska lik trots allt..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
0

godmorgon..

Idag fyller min fina son 20 år..ska terrorisera honom med sms idag.Han vill inte att vi kommer idag är bjudna dit imorgon..om han står på benen..

Annars blir det en lugn dag ..slipper rensa ogräs och klippa eländiga gräsmattor och annat trädgårds jobb…så sköööönt..ska bra noppa lite på blommorna utanför butiken..Kanske cykla en tur ut till skärgården om det blir uppehåll..naturligtvis efter stängning av butiken..först jobb sen vila..Flört

fin kudde Ians

ha de bra allihopa

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
0

Morron alla

Läste din blogg om syprojektet Ians, inte lätt ligga o krypa på alla fyra - eller alla tre 1/2Obestämd

Låter som du har grejer på G Tuvan, inspirationen flödar.

Abbis, har sjuklingen börjat friska på sig månne?

Här öste det ner under eftermiddag/kväll igår. Bönderna jublar….förmodligen. Idag ser det ut att bli en vacker dag. Solen sprider redan sin värme.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

God dagens. Här skiner solen. Det börjar bli länge sen vi såg regnet nu. Ser lite gula löv på träden.

Vilken skön kudde,Ians! BÅde för mamman för bebisen. Och jag håller med Tuvan. Inga soffkuddar i sängen!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Ians
0

Skall sy mig en sådan här kudde till mig själv faktiskt…ger gott stöd när man sover även för en Farmor…Flört

Och plast kulorna som man har som fyllning… hade de bara i 100L förpackning igår så det lär räcka till några kuddar!

Lilla dottern trodde jag skulle göra en gigantisk kudde till barnbarnet typ Saccosäck!…med alla de kulorna..

MaMaMade
0

God fm!

Den där kudden ser härlig ut, Ians! Var hittar man mönster till den? Blir ju *Gammelmoster* i oktober! Skrattande

#1 Låter helt vettigt i mina öron! Du är ett sant föredöme, Tuvan! Flört

Varmt här idag med men inte lika häftigt som igår. Det blåser o börjar mulna på så vi får se hur det går med den  utlovade badturen. Vi kör väl en sväng till dammen o bjuder ner syrran på lite fika iaf. Sonen ville få skjuts till marknaden i grannsamhället idag men nu har hans dator lagt av så han vet inte vilka kompisar som ev ska dit o då vill han inte åka (nej, har inga telefonnr, allt går över FB o MSN).

Har varit duktig o förberett grunderna till middagen; kycklingfiléer o kokat bulgur, blir ngn slags sallad. Fuskmousse (pulver) till efterrätt, mangosmak. Har tänkt att vi ska njuta av det vi äter de här dagarna tills Guben kommer hem igen, har ju inte varit så (o är fortfarande inte) särskilt matfrisk. Har gjort en LCHF-ostkaka som vi ska äta på badet, med körsbärsmarmelad o vispgrädde…*namnam*!

Vet fortfarande inte om vi kan hälsa på våra bekanta norröver…får väl höra om fjällstugan är ledig istället. Bort från byn ska jag iaf!!! Det var så mkt lättare medan vi hade husvagnen…

Ha en fin dag så hörs vi lite senare! Kyss

Ians
0

#6…här Mama!

http://www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde-sjalv/

En köpt kostar ca 895 + 210 för överdraget = 1105 kr!…så det lönar sig att sy själv!

Plast kulor …sk Styrolit kulor är bäst som stoppning…annars vill kudden gärna bli stumm och inte forma sig så bra när man använder den!

Men det är ju en smak sak!

Min kudde går på ca 230-250 kr med Tyg, sytråd, dragkedja och Styrolit kulor

Då får man en innerkudde med kulor i och ett överdrag som man kan ta av och tvätta..

abbis
0

#3 japp …lite trött av pencillinet bara annars så på tå..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
0

Det bådar gott Abbis Kyss

Här har Gubben dragit iväg på sommarkurs. Jag och ynglen njuter. Ingen som står över oss med piskan idag. Vi ska grilla korv till middag. Hur kulinariskt som helst. Var i inhandlade en päronkonjak häromdagen som jag ska smaka på ikväll. Klart värt att fira! Kan vara skönt att vara ifrån varandra så som det är just nu.

Sajtvärd Tarot

Ians
0

Så här blev min kudde…måste ju få visa den!…

Tride
0

En sån gosing! KyssGlad

Tride.

MaMaMade
0

Tack Ians! Jag var tyvärr lite sent ute…min systerdotter (den blivande ömma modern) hade redan fixat tyg mm o bett sin lillasyster att sy en! Men sparar länken…hon har 2 systrar o ngn ggn ska jag väl få barnbarn själv. Kan ju göra en åt mig själv…fylla med grötris kanske…får nog fixa grossistpris på det i sådana fall…o en större microvågsugn! Förvånad Skrattande

Läckert tyg på kudden!

Skönt att du börjar piggna till abbis!

+25 på skuggsidan trots en molnig dag (regnade några droppar medan flickorna badade) o +27 i köket, faktiskt lite skönare i vardagsrummet ikväll.

Flickorna badade, Sonen hemhämtad från marknaden, ingen hit men han köpte sig 3 t-shirts m knäppa tryck iaf. Inte nöjd m dagen själv, bidde ingen solstol i skuggan m korsorden o ngt kallt i glaset. Får se vad morgondagen bjuder på. Lovade töserna att ev åka tillbaka till baddammen i ett svagt ögonblick idag. I så fall får det bli tidigt på fm…

Sonen har (hoppas vi) fått igång datorn igen genom en återställning, den jobbar som bäst just nu. Tråkigt tycker jag för jag tänkte locka med film o godis m mamma ikväll… Obestämd 

Nåja, det blir mer till mig…Tungan ute 

Ha en skön kväll! Kyss

Pagan
0

Jättefint ians. Du måste fått till det med krälandet på golvet då. Använde du pallen?

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Önskar alla en skön kväll.

#9 Pagan, ingen skall stå över nån med piskan nånsin. Människan är född fri!

#12 Hoppas du hittar till solstolen i morgon, mama!

#8 God bättring, abbis, och hoppas att penicillinkuren inte tagit ned din energi. Jag har varit helt urlakad då jag nån gång använt penicillin.

Tride.

Toyan
0

God kväll!

Vilken gosig kudde Ians, härlig för både mor och barnGlad

Har inte kunnat titta in här oga strul med dator och skärm, får lov att köpa både ny skärm och grafikkort, inget jag räknat med att behöva lägga pengar på just nu men..men.

Har just nu lånad skärm och kör på ett annat gammalt grafikkort.

Här har regnat i natt men sen blev det lika varmt igen, klev upp 5:30 i morse för at vara chaufför sen har det varit full fart hela dagen.

Nu sitter jag här och njuter av lugn och ro.

Ha en fin kvällKyss

Pagan
0

Sant tride, piskan är väl mest mental, men nog så kännbar. Så mycket som behöver göras o attans ta den som inte ligger i, ja du fattar. man får nästan skriva en ledighetsansökan i tre ex ett par dagar innan om det ska godkännas…typ.

Sajtvärd Tarot

Ians
0

Pagan...jag röjde av köksbordet o nålade för kung o fosterland sedan fick jag flytta tyget emellanåt för att få ritat och klippt…

Mycket behändigare på golvet då man slipper riskera att tygen glider när man klipper 2 delar på samma gång..

Men kan en inte krypa på alla fyra utan bara på 3.5 så måste det gå på ett annat sätt …FlörtSkam den som ger sig!

Elpida
0

Ians, jag är imponerad. Trodde vi skulle få se resultatet om några dagar - å så är kudden redan klar!!!! Hur fin som helst! Abbis, ta dt lugnt m cyklingen, inte länge sedan du var liggandes! Tuvis, när kan jag komma på fika på den där mysiga altanen? Håller f.ö med dig, soffkuddar ska vara i soffan! Mama, hoppas du fick lite mys m sonen iaf!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer