Massageapparater
Använder ni massageapparater? Vilken sort skulle ni rekomendera? Är det bra att använda sig av sådana? Vilka område behandlar ni ev? det finns massagematta med kulor som man kan sätta på ryggstödet i bilen,är det något ni använder och i så fall….känns det bra med en sådan? Ja,som ni ser är jag nyfiken..*L /Broken
Jag har en som jag kallar "dunderklumpen". En rejäl apparat som är utmärkt att använda vid bindvävsmassage, eller om jag skall lösa upp hårda partier i musklerna. Har haft den i 32!!! år. Herre je va tiden går förresten… I alla fall så skickade jag efter den från Tyskland på 70-talet, för här i Sverige hade man bara små "smekmaskiner" vid jämförelsen. ;) Den går utmärkt att använda fortfarande , men just nu har jag den utlånad till en travtränare, och jag använder den sällan idag då ajg tycker att det känns bättre att använda händerna. Den mänskliga kontakten du vet.. ;) Men som amatör och i egenvård tycker jag definitivt att man kan använda såna.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Oj! Så gammal apparat…
hur är det med kontakten på den då…ojordad och livsfarlig. Jag köpte på nätet en massage-dusch-borste med olika tillbehör. Åh,va skönt tänkte jag när jag skulle prova den,jag med mina ömma nackmuskler…mmm,jäkla skit alltså! Så fort jag nudda kroppen med den så gick den ner i varv och funka inte alls. Fy vad besviken jag var! Kvitta om det var splitternya batterier i den,den orka inte dra runt ändå. Nu hänger den där på väggen och ser retlig ut…
#1 *gapflabbar* Dunderklumpen!?! Jaja..jag tänkte ju på andra apparater jag….
#3 ASG..varför blir jag inte förvånad..hahahaha…sååå roligt att se dej här igen goa,goa vän…
Vad har du för hemliga massagevapen då Bybosan…eller man törs kanske inte fråga..*S
#4 Jaaaa men, när DU nämde masageapparater så tog jag jue för govet att…….hähähä….
Jag har faktiskt inga såna vapen :-/ borde kanske fixa såna då jag e typ halvsingel …*S*
Varm kram till dig min gullegumma!!
#5 Jag har inga jag heller,men en dunderklump hade varit mer än välkommen. Hade döpt den till Hulken..hahah
#6 Hahaha…ja, bra namn…Jag hade döpt min till stakemaken :-)
#7 Är det på svenska eller utländska…
eller kanske maketillstake…
hahaha jaaa, det var bra!!! :-)
Vill man ha en ordentlig massage och muskelryckare kan man gå till vägverket och be att få köra deras stenborrmaskin…snacka om vibrationer..ASG
Ojjj huhuhu…det var bättre en centrifugen det!!! hähäh
Tänk att kombinera dom 2 …hur blir man när man stänger av maskinerna sen…
hahahaha…nä,men allvarligt talat…jag skulle vilja ha en sån där matta med kulor man hänger på ryggstödet i bilen….med risk för att jag sitter och blundar och krockar. Jag älskar massage…
Oj, jaaa, men den är ju farlig då…Men en spikmatta skulle nog passa mig…faktiskt :-)
#13 Spikmatta!!! Har du läder på ryggen Bybosan? Eller är du en självplågare? Kom nu inte och säg att det är Mo som tipsat dej igen med sina kulturgrejer igen…
#14 hahahahahaaaa NEEEEE det har han inte gjort och nån självplågare är jag icke hahaha…
Men tror faktiskt att det skulle vara skönt/bra :-)
#15 Du…jag fick en spik i foten förra sommaren och det va varken skönt eller bra…inflammation alltså!!
#16 hahaha…eller huhuuu, stackars dig
#17 Jupp…så kan det gå..hehe…tänk då en hel rygg du…
#18 Hmm…men tror på det ändå :-)
#19 Du skulle prata med Trumman på Häxor,han älskar spikmattor och gå på glödande kol den..hehe…
#20 Aha…har snackat med honom lite, MEN inte om DET hahaha
#21 han ville ju att det skulle vara en aktivitet på deras träff nu i helgen om att gå på glödande kol…
hugaligen…
#22 åååj, va coolt :-)
#23 Coolt? Snarare Hot…asg
hehehe…ja, och det är jag med..ska in i duschen nu!! Hoppas vi höres snart igen…kraaaamelipöss
#25 Du har dina konstigheter för dej du..duscha mitt i natten…*S Ja,det är bara att titta in VARJE dag så hörs vi..
Kramar om och säger natti natt…
hahaha…Jag vet…men jag gillar inte att duscha på morgonen…tvärt emot de flesta hahaha
Inte jag heller,men duschar jag nu i min lgh så får grannarna spel i sina sängar..hahaha…natt natt vännen..kraaaaaaam
Jag har en shiatsu-matta,som man sätter på stolen.Den är bra ,tycker jag.Den knådar bra musklerna.
Har haft endel små apparater tidigare,men till ingen hjälp.Bara bajs.
En värmematta har jag också som man ska knäppa fast runt halsen och magen,men det känns som att bli strypt i den.
Så shiatsun är nästbäst hittills,gubben är bäst
#29 Shiatsu-matta..'r det en sån man sätter på ryggstödet i bilen med träkulor ? Försökte goggla igår men fick inte in nån träff. Visste inte namnet på eländet…
Sån vill jag ha i såfall.
Såhär står det om den
Idealisk för användning i hemmet eller på kontoret. 2 massageformer i en och samma dyna; Knådande massage (Shiatsu) samt vibrationsmassage. Ger en behaglig avslappning av spända och trötta muskler. 6 olika program med valmöjlighet för hastighet, bredd mellan massagepunkter samt program för rörlig massage i höjdled över hela ryggen. Lätt att fästa på tex stolen med integrerade resårband. Enkel manöverpanel med programval.
[http://www.obhnordica.se/Default.aspx](http://www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=582&PID=197&ProductID=2019&ProductNumber=6088&ShopGroupName =Massageprodukter&template=SE-DW-OBHproductdata1.html)

Jag har aldrig haft nå'n…. inte för ryggen ialla fall ;) men jag har lånat en av en kompis, tror hon hade skickat efter den på postorder. Den gick att vinkla så att man kunde köra den i nacke och rygg själv. Men det var jättesvårt att själv få något tryck mot den egna baksidan av kroppen… så den användes aldrig och jag lämnade tillbaka den.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag är allergisk mot OBH nordica skit..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hahaha, samma här abbi asg Vi har en tjusig brödrost från dem och det är den sämsta skit vi någonsin haft!! Den rostar inte brödet, den torkar ut det så att det är endera bränt och stenhårt osm om det skulle ha legat i ugnen läääänge eller så är det mjkut och sladdrigt och äckligt :)
#34 Det är alltså vad dom menar med: .."designing good life…" Ha ha!! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hahaha, precis!! Designen kanske är för det goda livet men för mig är funktion viktigare… vad är väl snygga saker om de inte går att använda 
Alltså den massagemattan jag tänker på ser ut som massor med träkulor i rader som man hänger över ryggstödet i bilen…ingen som känner till den? Jag har en fläck vid ena skulderbladet som jag tappat känseln i för många år sen och när jag masserar där så sticker det i området och det känns som lite kalla kårar…jätteskönt,så jag skulle behöva en "hulkmaskin" som kunde massera hårt just där…fan man är singel..
#37 Jag vet vad du menar,har sett att taxichaufförer använt sig av såna tidigare
Jag tycker att min Shiatsu-matta är jättebra,fast det är OBH Nordica
Har hittat enkelt ryggmassagebälte med träkulor som har hjälpt när jag ont mellan skulderbladen.
Kostade 118 kronor hos www.econordica.se.
De har även väldigt fin och allergifri massageolja, billiga, enkla och otroligt sköna tripod massörer av trä. Skönt om man har någon som kan hjälpa med massage.