God morgon lö 23e
Hejsan. Hoppas ni får en god dag, alla. Här regnar det inte som vanligt. Men är mulet och varmt. Det känns väldigt behagligt, ändå kan jag inte låta bli att undra vart regnet tagit vägen. Och inget åskväder, så långt ögat når. Inte en blixt på hela sommaren, om den inte smög sig på när jag sov. Men blixtar smyger ju inte?
I går kom ett häftigt skyfall på ett par minuter. Det räddar grönskan.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Look no further Tride - regnet är hos mig. Här har det varit varenda dag sedan….ja jag minns inte senaste soldagen. Det kan ha varit någorlunda hoppfullt på förmiddagen för att sluta i regn.
Hoppas alla sovit gott - det har jag. Tänker laga fläskfilé med örtbröd i dag, dricka rötjut och fira. Lite får en ju svira till det med mitt i packlådornas sfär.
Ute regnar det i mitt inre finns solensstrålar. Gucci hade säkert dansat i regnet med mig.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morrn!
Halvmulet men varmt som i en bastu, termometern visar +23 i halvskuggan. Kvalmigt som det brukar vara under röten…jo, de säger ju att den inte existerar men det synar jag! Iofs några dagar kvar men när har vädret följt kalendern!?
Har varit nea´hea´ med Tass o töser, ingen ny svamp än, för torrt. Nypären har vi iaf fått så jag ska gå en sväng till landet o plocka ett gäng. Sill o nypotatis till lunch o så ska jag svänga ihop en Lundensisk Potatissallad till middagen. Känns gott att kunna spara in lite på hushållsbudgeten, inte så mkt på kontot efter resan o många räkningar i låddan.
Sedan blir det till att sätta ihop några arr med ljung som vi plockade på hemvägen. Den håller sig fint hela vintern, jag sticker ner kvistar i oasis som jag ställer i små skålar här o var, lyser upp lite under den mörka årstiden.
Önskar er en fin dag! 
Hejsan…
Här har vi mulet idag…jag bor ju lite närmare Pagan än vissa av er andra…
Fira rejäl Pagan! Vilket upplopp du gjorde!!!!! Grattis grattis grattis tjejen!
Och tack alla hårt arbetande änglar!…i universum!
Önskar alla en bra dag!
Go'dagens alla goingar! Hoppas att ni har en skön dag med allt vad ni företar er!
Idag känner jag mig aningen avslagen. Jag fattar inte det som har hänt i Norge där våra goa, glada grannar bor!? Så meningslöst och så fruktansvärt tragiskt! Jag sänder varma tankar till alla drabbade familjer och hela det norska folket!
Mitt sätt att visa både sympati och empati blir att hissa den norska flaggan i topp! Tappa inte tron på att ert land är ett av de vackraste och mest vänliga i världen!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack, tuvan! Det är så hemskt, att det knappt går att tänka på. Jag har varit mycket där, i centrala Oslo, och har så fina upplevlser från mässorna där och alla klienter och meduställare som kommit genom åren. De flesta norska, men oxå en hel del svenskar, danskar mflOverkligt. Konstigt nog hade jag förut bestämt att nu fick det vara slut med Norge-mässorna. Åldern vill ta ut sin rätt, och resor, mässor o sånt är krävande för uthålligheten till både kropp och själ.
Kan bara sända mina tankar av tacksamhet till det landet, och hoppas att Norge återfinner sin balans efter detta.
Tride.
If skadeförsäkring...har lagt ut en kommentar på FB
Idag går våra tankar till våra Norska vänner…
Hm…vilka då? De norska försäkringsbolagen eller…för de lär ju ha en riktigt Svart dag idag…
Tyvärr inte av samma orsak som resten av det norska folket!
Förlåt att jag är synisk!
Var det ingen som hejdade sig på IF och funderade en gång till innan de la upp den kommentaren?….Det kan ju bli riktigt fel med tanke på avsändaren!
Dessutom tror jag att det är en reklam tanke i botten! Fy fn!
Hm,Ians. Den enes död . . ..tål att tänka på
Tride.
Ja *huvva*…har läst nättidningen nu, sent omsider. Jag undrar hur det tänks…*OM* det tänks öht!?
Har varit duktig hela dagen o äntligen fått sätta mig ner, lite jordgubbar, lite dricka, mysa…o så läser man om detta…lusten sprang bort. Vågar man lämna byn hädanefter…vågar man släppa ut barnen i livet…
Orkar inte tänka på alla som mist en kär genom andras dumheter o ondska…
Allt behöver inte gå i rosenrött men att döda folk som inte ens kanske har med saken att göra…
Går o kramar töserna…
Människan som skulle vara skapelsens krona? Man undrar ju hur det står till däruppe i kronan. Jag har inte riktigt kunnat ta in det här. Att det händer så nära, i ett fredligt och välmående land med så trivsamma människor . . . . Nä hu
Tride.
Är det någon som vet hur man dressar mat som legat så länge i kylen att den har grön hatt…till att vandra sj till komposten?
För tydligen är det mitt jobb att skyffla dit den…det luktar äckligt säger de andra….
De kan tom ta ut saker som är dåliga …titta på dem o ställa tillbaka dem i kylen….
Jag säger snart som min mor brukar säga…
Skall vi slänga det med en gång …eller skall vi ha det i kylen ett tag först!
Har rensat kylen idag från kompost material…fy fn …DET va inte skojigt!
Möjligt att man kan ha någon lucka på baksidan av kylen…där de faller ut saker allt eftersom det stoppas in nytt från framsidan…..
Det kanske inte är maten med gröna hatten som skall dresseras, utan de där "andra" som inte har vett att leda bort maten till komposten? Du får väl starta en cirkus-skola, Ians. Intressant och nyskapande!
Tride.
#11….hehehehehe 
Tror många skulle vilja ansluta sig
Tride.
Gokväller
Kommit in efter promenad ner till båthamnen.
Svärmor på besök vi bjöd på rökt lax med varm potatissallad och tårta till efterrätt..
Nu blir det soffan med en wallander film..
ha de gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Låter namnam det, abbis!
Säger godnatt…blir uppe ett tag till men nu kom äntligen regnet (vilken tur att jag tog tag i gräsklippningen (ingen annan gjorde ju det). Tor-Åskar är på ingående så jag stänger nog ner helt.
Nu tänder jag ett ljus o kontemplerar lite över världens ondska o har jag tur som kan kanske "Crocodile Dundee" göra mig på lite bättre humör, gillar hans stil!

Ha en skön kväll trots illdåd ute i världen! Suss!