Läkande tarm
Jag gick till en kiropraktiker som sa att jag hade en s.k. "läckande tarm".
Var kan man läsa mer om detta? Finns det nån vetenskaplig forskning, för om jag förstått det rätt så arbetar de inte med detta inom den vanliga vården?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Läckande tarm är i korthet att tarmslemhinnan pga inflammation släpper igenom ämnen som den normalt skulle behållit ut till blodet. Där ger de så småningom upphov till obalanser av olika slag.
Kroppen har en fantastisk förmåga att läka! I fallet med läckande tarm måste man ta reda på vad det är man inte tål och sedan undvika det. Försök hitta en riktigt bra näringsterapeut.
Du kan säkert hitta mer på nätet, t.ex. Zarahs sida:
http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=806&print=1
Lycka till!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Googla på läckande tarm - det borde finnas massor. Det som händer är att skit kommer ut i blodet å de är ju inte så bra.
Min mamma gick till läkarna med sin mage som var ett jätteproblem för henne i många år hon hade jätteont. De gjorde två eller tre gastroskopi undersökningar på henne men kunde inte finna ut vad det var. Jag skickade mamma till en alternativbehandlare och denne såg direkt…läckande tarm, och gluten allergi. Läkarna hade inte sett hennes glutenallergi heller!
Mamma blev hjälpt, bara efter en vecka stabiliserade sig magen och hon blev äntligen fri från ett mångårigt lidande.
Fråga läkarna om candida…jag tror att de bestämt sig för att de knappt TROR på candida som faktiskt är ett stort folkhälsoproblem idag.
Vad de har bestämt sig för om läckande tarm - det vet jag inte. Men läkarna är väldigt mycket i händerna på läkemedelsindustrin och om man skulle hitta den verkliga orsaken till många av de vanligaste folkhälso-problemen så skulle industrin gör miljardförluster.
Hoppsan såg inte Magi-cats inlägg blev avbruten av telefonen när jag skrev:-)
Vad bra att din mamma blev hjälpt, grinda!
Just glutenintolerans/allergi som inte upptäcks är ett stort problem. Tror att Sanna Ehdin skrivit om det också……Vete är alltför onaturligt för våra kroppar.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag känner till Zaras sida och har googlat, men det enda jag får upp är alternativmedicinsidor. Jag undrar om det finns nånstans man kan hitta forskning från universitet eller liknande?
Kan det här vara nåt?
4) Neuro Endocrinol Lett. 2008 Feb;29(1):117-24."The gut-brain barrier in major depression: intestinal mucosal dysfunction with an increased translocation of LPS from gram negative enterobacteria (leaky gut) plays a role in the inflammatory pathophysiology of depression." Maes M, Kubera M, Leunis JC.
5) Neuro Endocrinol Lett. 2008 Dec;29(6):902-10. "Normalization of leaky gut in chronic fatigue syndrome (CFS) is accompanied by a clinical improvement: effects of age, duration of illness and the translocation of LPS from gram-negative bacteria." Maes M, Leunis JC.
6) Gastroenterology, 1989. 97(4): p. 927-31."Intestinal permeability in patients with Crohn's disease and their healthy relatives." Katz, K.D., et al.
http://www.huffingtonpost.com/leo-galland-md/do-you-have-leaky-gut-syn_b_688951.html
#4 Tack ja det var otroligt skönt att hon fick hjälp till slut.
Tack! :D