Ph-värde urin!
Hej på er var ett tag sedan men nu har jag en sådan viktig fråga..hi..hi om ni vet vad ph ska vara på en människas urin för att man ej är för sur.
Har pappersstickor man kollar med och den visar på 6,2 när jag kollar min urin. Den jag köpte dem av sa att man skulle ha 7 någonting för att det skulle vara bra.
Är det någon som har koll på detta?
Kram Jile

normalt ligger det på 5 - 7 men det beror också på vad du har ätit/druckit. 8 kan vara lika "normalt som 6 sas, beroende på vad du ätit under dagen.
det finns en länk på PH balans i fokus som förklarar rätt bra:
http://ph-balans.ifokus.se/discussions/4d713e38b9cb46222d0546b0-ortagubben
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh tack Pagan
, ska in och läsa.
kramiz
Nu har jag varit in och kollat, men då ligger jag ju i urin rätt bra om det visar på 6,2 fast då vet jag ju inte slaivens ph…hm.
#4 Salivens ph menade jag :) var nog för trött ,tror jag.

Hej Jile!
Ville bara skriva att det är så roligt att se dig härinne igen
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Får man fråga en nyfiken fråga…..?
Varför är det viktigt att hålla koll på Ph värdet i urin och saliv?
Kan du berätta…?
#7 Ja det var min akupunktör som gav mig några pappersstickor som man ska kolla urinen med för att kolla om man är försurad i kroppen, alltså för lågt ph. Då kan man ha de krämpor jag har tex magkatarr, trött, ont i kroppen mm. Då tipsade han om ph-kalket som man kan ta och basa sig med. De kalkar ju sjöar som är försurade och det är vi människor med påstod han.
Det finns ju en man som kallas ph-kurt som satte ihop sitt ph-kalk och kurerade sig själv från psoriasis mm. 
Lite info :)
Kram
#8…aha då förstår jag syftet m det hela…Tack! 
Har du ätit denna kalk och haft någon effekt av den?
#9 Varsugod :) ja jag köpte ju den men blev ju så hård i magen….man skulle nog ha fler produkter till och örter som satte fart på magen , sa de. Fast sedan började ju jag med fitlineprodukterna och så rann det ut i sanden :)
Kram Jile
#10..har de där Fitline produkterna fungerat bra för dig?

Ph värdet kollar på morgonen vid första toa besök. 7 är neutral och allt som är under är sur- ju lägre ju sämre och kiss lucktar surt. Kropp försöker reglera värdet och tar kalcium ifrån bena… Ju mindre skäpmat man äter ju mindre sur man är i kroppen. Det finns massa olika medel att reglera ph värdet: kalk, björkaska, droppar osv men sunt mat är det bästa.
Jag hade värdet 6,2 - nu efter halvår på levande föda samt vatten med värdet 9, min värde närmar sig 8, urin har ingen lukt alls….
#11 Jag har ju hållt upp ett tag pga av att ekonomin blev lite sämre :( men min syster har börjat och min svägerska och de säger att de har blivit så pigga och fått sådan energi mm. Så fort jag kan ska jag börja igen..saknar morgondrycken.
#12 Jaha Volito då är jag sur med andra ord. Denna ph-kalk tyckte jag ej vad bra för magen. Man skulle ju behöva äta lite sundare då förstås…hm måste skärpa mig. Tack för du berättade.
kram Jile
#13…tack för du kom ihåg min fråga
är lite nyfiken på de produkterna.
Såg en mojäng hos min granne idag, som jag fick lov att fråga om då det stod FitLine på den. Det är en grej som man gör yoghurt i o hon säger att hon tycker att hennes mage har blivit bättre sedan hon började äta av den yoghurten…men dyrt.
#14 Så lite så :)
#15 Jaha ok, ja det finns väl det också, Yoghurt. Ja många tycker ju det är dyrt och jag kan inte förstå att det ska va så…SYND.
Kram Jile