Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1120 ggr
shigne
0

Pratbubbla 8 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Här vräker regnet ner…. min lilla tik vägrar gå ut! ligger o tjurar under täcket i sängen!

Själv känner jag mej fortfarande trött - men det är nog vädret som gör sitt bara…

Inga planer för dagen, kanske lite pyssel; smycken, sy nya kökgardiner, plocka undan i tvättstugan etc. etc.

Så jädrans skönt att vara hemma igen! Småmyser hela dagarna!

Önskar alla en fin dag! kram

szirius
0

God morgon Shigne och alla som tittar in under dagen.

Jag har varit så trött i helgen, jag sov 12 h på raken och sedan lite under dagen på lördagen också. Jag behövde antagligen det. Förhoppningsvis sov jag bort en tilltagande förkylning för nu känner jag inte av den.

Ny jobbdag, och i em ska jag lyxa och fixa naglarna.Glad

Annars undrar jag när jag ska måla klart gästrummet, som jag så ivrigt startade på under semesternObestämd. Lusten har liksom försvunnit.

Vila lagom, tänker jag då, för jag märker att om jag släpper allt så blir jag i stället helt nere…balans, balans.

Här är det redan 25 grader, så det blir nog varmt idag också.Kul för badsonen, som är med farmor två dagar till i stugan, så de bor nog vid stranden kan jag gissa.Flört

Ha en bra dag!

Clary
0

God morgon Shigne och alla ni som kommer senare.

Här har det slutat regna och molnen jagar snabbt förbi så det kan bli lite gjort ute kanske. Några växter ska flyttas och så finns det ju ogräs.

Varit en intensiv period med gäster men nu tror jag att det blir lugnt ett tag. Min dotter med kille var hit och den här gången handlade samtalen mest om förlossningar och varför man måste må pyton emellanåt. Jaja, vi väntar med spänning på ultraljudet i slutet av månaden för att se om det är en bebis eller kattunge Flört

Det bästa Shigne, med att resa bort är att komma hem Skrattande

Ha en fin måndag vad än ni ska göra

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Ians
0

Hello Alla sköna goingar!

Här regnar det idag också…skall strax iväg med lilla dottern som jag över talat att gå en sommarskola på 3 heldagar i Capoiera…

Hon behöver röra lite på sig och jag hittade denna sommarskola av en "slump"

Och det kan ju vara en bra pröva på grej…efter 3 dar vet man ju om man gillar det eller inte…istället för att behöva teckna sig för en hel termin som man går 2 ggr på och betalar för hela…

DET har vi gjort så många gånger med henne……så jag blir trött!

Bla dasn skola etc….men de dansade inte som hon ville så då var det tråkigt Obestämd Hon såg framför sig hur hon skulle sväva i tyll kjol över tiljorna i bästa Prima ballerina stil….tyvärr har de ju övat några år dessa primaballerinor…de föddes inte med kunskapen Flörtoch det var ju en besvikelse för lilla D…

Capoiera har hon ingen föreställning om så det kanske går bättre…och det är allt i ett självförsvar musik dans…så jag hoppas på 3 roliga dagar för henne

Ha det gott!

abbis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej allihopa i morgon timmarna

Stora moln på himlen men uppehåll..

Sambon i Krsitinehamn idag och i morn..Då får jag klart sättningen av glasyren jag hållit på med ett tag..Bokfört i helgen som ska skickas till revisorn i Nora..Moms snart igen..

Gårdagen blev bra till slut..Vi åkte "fel" och hamnade vid en sluss där järnvägen går över och där båtarna slussas i en ränna under ..helt otroligt..gammalt bygge..Brasseria,antikaffär där jag hållit i ett 1600tals lerkrus..glasblåseri..Opperud hantverkshus i all ära men detta tog nog priset..Pratade med krögaren och han va glad för sommaren men sa att vintern va stendött "man släcker t.om gatubelysningen"..Ha ha ha vem känner igen sig JAAAAAG!Hantverkshuset va slitet och det verkade som om gnistan helt va tappad där..Därför man säljer säkert!Hittade även Dalslands konstmuuseum..helt otroligt..Lars Wilks hade varit där och lämnat spår..

Käkade räkmacka på brasseriet ..handskalade räkorTungan ute

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
0

God förmiddag!

Så var man då tillbaka på jobbet. Det första jag får veta är att ännu en kollega sagt upp sig och ska gå till konkurenterna (min fd chef), skittråkigt tycker jag! Vårat gamla sammansvetsade gäng är det inte mycket kvar av längre..Obestämd Får väl vänta på att de behöver en administratör där borta så kanske jag oxå flyttar på mig…

Vaknade vid 3 inatt och sedan var det nästan stört omöjligt att somna om, gissa vem som snoozade många ggr i morseOskyldig

Himlen gick ut med klarblått och nu är den mest vit och grå, vi går se vad det blir av dagen. Jag har Zumbapass efter jobbet, tror mina kunder längtat för det var många på reservlistan. Är lite nervös eftersom jag har ett gäng nya låtar att köra med dem, men det ska nog gå bra!

*Szirius, jag hade gärna gjort din son sällskap på stranden idag! *Shigne, njut av lugnet, man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet… *Clary, tillökning i familjen - vad mysigt!!!! *Ians, capoeira är ngt jag mer än gärna skulle vilja prova på. Det ser helt fantastiskt ut men inte så lätt att få tag i kurser här i stan. *Abbis, du verkar haft en bra resa, smaskiga räkor dessutom Skrattande.

Önskar er en bra start på veckan godingar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0

En till go'förmiddag på er allihop! Glad

Oj va det har vräkt ner inatt! Men nu börjar molnen lätta lite och stallstöket är över för den här morgonen.. Blir så glad av att få träffa pållarna på morgonkulan - ett dämpat gnägg när jag öppnar stalldörren får mig att känna mig så välkommen.

Skall åka in till stan idag och tvätta fönstren i lokalen, börjar bli dags nu att "impregnera" på omgivningen om jag skall få några jobb i höst. Du abbis, det är inte bara du som har dött periodvisKyss - hela sommaren är en enda lång transportsträcka för mig. Gu'ske lov att den snart är över - i augusti blir ofta folk varse om sitt psyke igen och då kan man börja ringa till oss som kan ge både tröst och smärtlindring. Livet är inte lätt för någon.. men intressant som Tride säger. Glad

Capoeira är nåt som jag också skulle vilja testa Pidan! Ser jättekul ut! Det närmaste jag har kommit är karate, rätt kul också faktiskt men betydligt hårdare smällar, vilket jag blev varse när jag mötte värnpliktiga på träningen.. TystJag minns att jag skämdes när jag gick ut, blåslagen som jag blev ibland och var rädd att någon skulle tro att jag hade blivit misshandlad av sambon.

Nä nu väntar prommisen, sen raka spåret in till civilisationen!

Ha en fin dag allihop! Pyss pyss!

Så vacker…

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Godafton!

Hemma "tidigt" idag…för mig är allt efter kl 16 *sent*! Lite bortskämd från fornstora dar´ tror jag visst att jag är! Skäms Töserna har ätit pannkaka, Sonen får väl ta sig när han behagar komma ut ur sitt rum…krusar inte, han har hört att vi är hemma, så…

Nu mata vovvarna, sedan dusch, sedan borde jag…fast det blir nog soffan o en balja te framför TV:n istället…känns det som.

En bra dag på jobbet iaf, husets Moderskepp (som min dam kallar sin mor) hade satt en bulldeg när jag kom dit. Hon blev lite tvärtrött…o det får man väl bli när man är 93 år…så jag fick baka ut den åt henne. Sedan frukost åt damerna o efter det anföll vi matkällaren (hål i köksgolvet). Rensade ut 3 stora påsar med plastburkar, 1 påse med fuktiga tidningar från hyllorna, ett par påsar till med kastbart, sopade av hyllorna, dit med nya tidningar o upp med grejorna som ska vara kvar. Mkt fukt, en hel det skräp o damm…samt mögel…+ ett litet lik (näbbmus). Känner mig mkt tillfredsställd!

Därefter skjutsade jag min dam till sjukgymnasten, vi handlade, försökte tanka…automaten tog inte mitt kort, så nu är jag skyldig henne 150 kr…*gaaah*! Nåja, huvudsaken är ju att jag fick lite soppa i Bildemonen. Tillbaka hem till Moderskeppet o fick te + nybakad bulle innan jag åkte för att hämta töserna o vidare hem.

En bra dag således o morgondagen blir nog också bra. Min dam åker hem till ett av barnen o kommer hem imorgon em ngn ggn…kanske…så jag o Moderskeppet ska kampera tillsammans. Ska röja lite mer i källaren o tvätta om det blir torkväder, tar nog o gör bort onsdagens städning också…vi ska till sjukgymnasten x 2 då samt handla så tiden kommer nog att gå ändå.

Torsdag; kanske hjälpa min systerdotter att städa ur deras lägenhet…om de är klara med flytten vill säga. Känns sisådär kul men hon är så gullig o ställer upp när hon kan så jag vill gärna göra ngt för henne. Ska ta ett lass med grejor till bebben samtidigt, flickorna ska få gå igenom sina saker, finns några bebbegrejor där som de är för gamla för.

Sedan tänker jag ha semester! Dvs njuta av fiske o bad nere på älven om det blir finväder…regnar det ska vi städa här hemma, flytta om lite, rensa ur förrådet…hoppas på fint väder! Flört

Solen har börjat lysa här nu så jag hoppas att det håller i sig. Har plockat in lite mynta, citronmeliss, vanlig salvia + ananassalvia (ska jag torka el frysa in de bladen tro?)…o det börjar bli dags för att ta in krusbären. O så är det ju blåbären o svampen… Nästa år tänker jag se till att ha 4 v semester vid den här tiden!

Ha en fin kväll allahopa! Kyss

Toyan
0

God middag på er!

Här har det varit sol och blåst hela dagen, mörka moln som dykt upp har blåst bort.

Har sovit dåligt igen så i morse var det segt att ta sig ur sängenRynkar på näsan

Ha en fin kväll allihopaKyss

Toyan
0

God middag på er!

Här har det mest varit soligt och blåsigt hela dagen, hotfulla moln har kommit då och då men försvunnit.

Sovit dåligt igen så det var otroligt segt att ta sig ur sängen och gå till jobbet.

Ha en bra kväll och må så gottKyss

Inlägget är låst för nya kommentarer