Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1124 ggr
shigne
0

Pratbubbla 9 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Här luktar det kaffe i huset, regnet har gett med sej och det är lite ljusare ute idag.

Idag åker min son med familj på semester till Spanien….ååh lille Vilgot!!! Vad tossig man blir när det är småttisar i familjen igen Skrattande

Igår kväll hittade jag min symaskin som jag letade hela dagen igår. Den stod för nära näsan….Skrattande, jag letade o letade men kunde för mitt liv inte begripa vad jag gjort av den. Minns att jag var riktigt arg sist jag sydde, för den bara tjörvade hela tiden. Tänkte först att jag kanske kastat ut den… så gott folk, idag blir det till å sy gardiner o laga lite kläder!

Önskar er alla en härlig dag! kramar i massor

p.s. Det här tyckte jag var bra….nått att tänka på iallafall;

http://alternativbehandlingar.ifokus.se/discussions/4e3f127ad4ebea54f200006f-da-nu-och-sen#discussions-1

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon Shigne! Kan nästan känna hur gott det luktar hos dig från kaffepannan!Glad

Sitter här på jobbet med höstväder utanför. Vi är ju lovade ett återbesök av sommaren så låt oss hoppas på det för det här påminner mer om oktober än augusti! Vi hade världens åskoväder igår och i stan haglade det så att billlarmen gick igång, blåste som attans.

Idag är det tisdag och jag ska hälsa på en kompis efter jobbet och "väga in mig" efter sommaren. Jag har ju inte druckit så mycket herbalife under semestern så det blir nog inga superresultat.. än!Tungan ute

Ha det riktigt gott och var varandras solar idag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
0

Godmorgon….

Kursen med Capoeira föll bra ut…för lilla D…som sällan rör sig annars!

Hon kämpade på innan lunch och såg riktigt samanbiten ut…så jag trodde hon skulle säga…Hit går vi inte mer! Och nu går vi hem!

Redan när lunch breaket kom…Men då sa hon när börjar de riktiga kurserna?!Glad den samanbitna minen var för att hon fullt koncentrerad ville hänga med i hur man skulle göra rörelserna! Tack o lov!

Och vilken flax vi hade…de startar ett projekt till nu höst terminen med en renodlad tjej grupp…som de fått bidrag till…så lilla dottern erbjöds en plats i den gruppen…Med GRATIS träning under ett år!

Hoppas entusiasmen för det är kvar om två dagar till…som sommarskolan håller på!

Roligt när de hittar något de gillar att göra! och inte bara sitter framför Tvn eller datorn!

Ok hon har kompisar också det är inte det…men de sitter mest inne och håller på med tjej lekar… så det blir inte mkt motion…

Elpida
0

Ååååh, nu blir jag nästan lite avis på din tjej Ians! Jag hoppas verkligen att intresset håller i sig för Capoeira är otroligt vackert, som en dans, när de blir riktigt duktiga och är en superbra träning för stabiliteten i kroppen.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
0

Godmorgon tjejer

Skulle oxå behöva träna..men en bra sak är att sambon vill ha med mig ut en stund efter jobbet..vi cyklar eller går nån halvtimme.timme.Det blir oftast en tur till mataffären..

Inatt åskade det så jag hoppas det inte blev strömavbrott i butiken ..ugnen gick inatt! Får se vad som hänt om en stund..

Annars så ska det drejas idag då sambon jobbar i K-H..

Rapport ..hostan ger sig inte..

Måste bara visa ett så vackert krus..Ett bachman krus från 1600talet.Jag har i alla fall fått hålla i det! Tungan ute

I bloggen kan ni se min utflykt i söndags!

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

szirius
0

God morgon. Igår hade vi 29 grader och kvavt som attan - vad skönt det var då att det kom ett ordentligt regnfall under natten och idag är luften klarare, även om värmen ligger på.

Nu deppar ungrarna, för de är de sista sommardagarna nu säger de, innan hösten kommer. Hösten: Dvs 2-3 mån med runt 20 underbara, perfekta grader - me likeGlad. Så även om träden börjar få röda bär och astrarna snart blommar så känner jag att jag har en lång sensommar framför mig - i svenska mått. Och en och annan kallare dag med åska och regn gör susen för långkok och infrysning av bönor mm.Flört

Däremot är tröttheten kvar i kroppen, nu rinner näsan också, så jag får köra på Ians vitlökskur.Tungan ute

Många tisdagskramar!

Tride
0

Hejsan. Lite regnskvättar, men sommaren dröjer kvar. Jag brukar börja sakna ljuset vid den här tidpunkten. Men det riktiga eländet infinner sig inte förrän i november. Det är lite tid kvar.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Tride
0

Ett så vackert krus, abbis! Vi som inte fått hålla idet får i alla fall se det på bilden!

Den där dansen -Capoeira - är något helt nytt för mig, som håller mig till tangon än så länge. Men att röra sig på ett eller annat sätt är verkligen a och o. SEdan jag börjat med tangon går jag inte längre i skogen på samma sätt som förut. inte heller simmar jag. Det var faktiskt därför jag började med tangon, så jag inte skulle bli sittande vid datorn och tugga o fika dagen lång.

Jättebra - Ians - att din tjej hittat något som hon tycker är kul. Det måste ju till för att man skall vilja hålla på.

Dans är ju oxå social. Man dansar i grupp och/eller med någon partner o försöker undvika att trampa på folks tår.

Glad tisdag, eller vad det är, Jag börjar tappa den där "dag"känslan. Tisdag, va?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Tuva-Lena
0

Go'dagens shigne och alla ni andra! Var ta morgonen vägen..? Obestämd 

Blir ju dubbla pass nu när sambon är ute ur räkningen - fortfarande har han 39,5 i feber .. På VC visste dom inte vad det kan vara, har tagits prover men det tar ju några dagar innan man får svaren. Vi tror att det är sorkfebern igen, även om han drabbades av det för tre år sen redan och då bör man ha livslång immunitet. Men symptomen är exakt domsamma som då, feber som hoppar upp o ner hela tiden, helt utslagen och alla man äter smakar skit, speciellt sånt som är sött.

Det är alltså jag som är herre i huset de här dagarna, men någon kurs lär jag inte kunna åka på till helgen om han är så här dålig.. Rynkar på näsan Nåja, det går fler tåg senare i höst.

Har varit ute i skogen med mina två voffsingar, ja en av dem är bonushund men jag betraktar den som en av oss och det är ett underbart väder; uppehåll och ca 16 grader, härligt blåbärsplockarväder! Finns jättemycket blåbär i skogen i år! Måste ut innan proffsplockarna hinner före.. Tyst

Shigne, allhealings ord tar jag gärna till mig. Jag har en liten vepa på sonrumsväggen där det står: "Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift.." Ganska lika, eller hur?Glad

Ha en hjärtans fin dag allihop! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Toyan
0

God middag!Glad

Vacker molnbild shigne.

Efter en kylig morgon,14 grader, så har solen strålat men det är inte jättevarmt, liiite kyla i vinden men höstväder är det inte.

#2 Så bra att lilla dottern verkar ha hittat når hon gillar IansGlad

#5 Åh en sån höst du har att se fram emot szirius, blir lite avia.

#8 Hoppas sambon snart kryar på sig Tuvan.

Ha en fin fortsättning på dagen Kyss

MaMaMade
0

Hej!

Capoeira is da shit! Hur häftigt som helst…vackert…önskar att jag var lite yngre, då skulle jag satsa på det!

http://www.youtube.com/watch?v=j-eW0p4juEA&feature=related

Läst alla era inlägg men orkar inte kommentera just nu.

Ledsen i ögat. Dagen har varit så bra. Kom hem o har fixat både mat o disk innan kl 20! Sedan hände en grej…se låsta, orkar inte ta det öppet. Tyvärr är det så många som kan läsa här o har så starka åsikter o de brukar titta fram i en sådan här situation. Jag orkar inte med det just nu.

Ska duscha o försöka få tag på Guben, har försökt med "går ej att nå"… Varför händer *allt* när han är borta!?

Kram på er! Kyss

Inlägget är låst för nya kommentarer