angående väteperoxidbehandling
Hej
läste i tråden angående candida där någon tagit upp om att behandla med väteperoxid.
Det finns en bok som heter The one minute cure dår man enligt ett schema behandlar sig med väteperoxid oralt. Har själv påbörjat den och är inne på 4:de dagen.
Det finns en hemsida där en annan person genomgått denna kur htttp;//h2o2info.blogspot.com/2009_05_01_archive.html
Väteperoxiden 3% finns att köpa på Re Fresh och innehåller inte stabiliseringsmedel som apoteken tillhandahåller och som är giftigt-
Åter också LCHF och har gjort det i 2 år men har fått brottats med sockersug vilket jag nog kan tillskriva candida. Min man och jag åkte på harpest för två år sedan och gick igenom 3 penicillinbehandlingar, så efter det har jag varit väldigt trött och haft problem med magen och hals och näsa. Har ätit både kolloidalt silver och MSM i flera år men gjot ett uppehåll ett bra tag före det att vi drabbades av harpesten. Använder endast silver idag då det är influensatider.
Om jag idag äter socke så har jag märkt att deppighet kommer som ett brev på posten efteråt.
Väteperoxiden kan också användas som desinfektionsmedel istållet för andra kemiska produkter, det är naturligt och billigt. Man kan också spraya frukt och grönsaker med det så håller de sig fräschare längre, men det får inte vara apotekens väteperoxid utan det skall vara den utan tillsatser.

Tack stiekl!
Tänk vad mycket nytt man har att lära sig! =)
Det känns ganska viktigt att kolla så man verkligen får tag i rätt väteperoxid!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Väteperoxid är väl iofs mer onaturligt än t ex penicillin, men utvärtes för sår skulle jag nog rekommendera peroxid snarare än silver. Tvål och vatten brukar räcka.
Tar du väteperoxid oralt kommer all peroxid att vara försvunnen och omvandlad till vatten samma sekund som den landar i magsyran, så att äta det som medicin är det inte så stor vits med. Inte farligt heller, men verkligen ingen medicin. Att spraya grönsaker verkar lite konstigt, om du sprayar dem och sedan sveper in dem sterilt kanske. Peroxiden dunstar mycket snabbt bort, men normalt skyddas ju frukt av ett vaxlager och grönsaker håller om de ligger luftigt, svalt och inte för fuktigt. Varför spraya kemikalier på saker i onödan liksom?
Silver är inte antiviralt (skyddar ej mot influensa) och bör inte ätas konstant, då bakterier utvecklar resistens mot silver och att det ansamlas i kroppen. Silver är en rätt giftig tungmetall, fullt i klass med kvicksilver för vattenlevande organismer, även om människor inte är riktigt lika känsliga mot silver som t ex fisk (det är dock verkligen inte nyttigt). Silver är en antibiotika man inte skall använda slentrianmässigt av många skäl, miljöskäl inte minst.
Candida? Har du fått lungsvamp? Då skall du inte medicinera själv utan skynda till sjukhuset.
Livsmedelverket har gått ut med en ursäkt angående sitt uttalande om kolloidalt silver, men tyvärr inte i media. har kunnat läsas på ionsilvers hemsida.
Och som jag sa så tar jag endast silver vid influensatider.
Om livsmedelsverkets ursäkt inte finns i media så är det en lögn från den som påstod det. Livsmedelsverket är en myndighet och behöver varken smyga eller ljuga. På vilket vis skulle det "bes om ursäkt" i smyg för?
Silvermediciner är verkligen inget universalmedel och brottas med massor av problem. Det är dock en mångmillionindustri och det finns massor av märkliga ideer om hur silver bör användas.
Här är en länk som diskuterar många problem med silver. Referenser till forskning finns till det som diskuteras, om du vill kolla upp.
http://www.foeeurope.org/activities/nanotechnology/Documents/FoE_Nanosilver_report.pdf
Det finns mycket bra info om silver bla på zarahssida.se
och nog stoppar jag hellre i mig detta än peicillin eller andra giftiga läkemedel
Angående väteperoxidens naturlighet så producerar de nyttiga bakterierna i tarmfloran mjölksyra och väteperoxid för att skydda mot de skadliga bakterierna
Sarahssida är verkligen ingen sida som kanb ges som trovärdig källa - hon har ju bara en blogg utan vettiga referenser.
Läste du länken jag gav? Där det faktiskt redovisas till riktig forskning bakom miljöeffekter, resistens och giftighet. Silver är en tungmetall och inte nyttig alls, även om den kan användas som antibiotika. Man använde den innan penicillinet, men övergav den för att den dras med massor av problem som penicillin saknar.
Varför tycker du att silver (i syntetiska nanopartiklar dessutom) är "naturligt", men penicillin är "giftigt" (ja, det är giftigt för bakterier, men samlas inte i kroppsvävnaderna och bryts ner i naturen)?
Och peroxid i naturen är en flyktig kemikalie som endast existerar under kort tid - i magen, som är sur - reagerar peroxiden omedelbart och bildar vanligt vatten. Den går inte vidare i kroppen på något sätt.

Närjag bodde i USA så bodde jag med fler kompisar.När de fick ont i öronen så tippade de huvudet åt sidan och hälde peroxid i öronen.mina vännerr sa att det var effektivt.
Jag tyckte det verkade lite läskigt.Tänk om de hade en riktig öroninflammation med brusten trumhinna.Undrar om det skulle vara bra att få in peeroxid då?
Peroxiden lär väl knappast komma igenom trumhinnan, så det verkar jättekonstigt.
Däremot funkar peroxid utmärkt för att desinfencera sår.
Voffare!!!