Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 851 ggr
shigne
0

Pratbubbla 11 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Imorse när jag kikade ut var jag tvungen att be en liten bön;

"hörrdu du där uppe, låt det nu bli uppehåll idag, så jag hinner å kärra in lite ved - tack"….

Det är väl det jag skulle vilja göra idag!

Bara +7 grader när jag steg upp för en timme sen, blåser lite och väldigt, väldigt gråmulet.

Blir det dåligt väder, dvs regn, ska jag chocka kroppen lite och kolla på nån tränings-dvd - för jag krymper fort i musklerna….ålderstecken?

Ha en fin dag alla! kram

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon Shigne!

Jag hade nog bett en bön "snälla, gör så någon kommer och kärrar in min ved"Oskyldig. Ålderstecken? Tror jag inte ett ögonblick på, att kärra ved kräver sina muskler minsann!Glad.

Idag fick jag Timbuktu's "Alla vill till himlen men ingen vill dö" på hjärnan, fattar inte var den kom ifrån?? Lyckades iaf sätta ihop koreografi till ännu en Zumbalåt igår, ska testköra den på möhippetjejerna jag ska ha på lördag! Makens systrar hade rensat ur ännu en av svärmors garderober och kom med en säck skor och kläder, en del riktigt snygga, så nu får jag nog låna en liten bit av makens garderob…Tungan ute.

Hoppas ni hittar solglimtar, i hjärta och sinne likväl som ute, idag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Clary
0

Go morgon på er

Här skiner solen men bara runt 13 grader än så länge. Gårdagen bjöd på en massa regn så nu kan svampen sätta lite fart.

Funderar på fönstertvätt idag och lite annat pyssel. Eventuellt kommer min våninna hit så jag hoppas vi fåt behålla solen så vi kan sitta i hammoken och fika och lösa världsproblem.

Önskar er alla en fin torsdag, själv trodde jag det var fredag när jag vaknade

Medarbetare på Feng Shui och Indien

abbis
0

Godmorgon allihopa

Här är det kylskåpdskallt men dom lovade uppsprickande och riktigt fint väder från e.m och några dagar framåt..

Idag ska vi fortsätta där gårdagen slutade..

Möblerade om sista timmen dvs plockade ner en hylla och tömde skyltfönster..Hyllan står nu med kortsidan mot en liten utstickande vägg bredvid ingången .Bordet jag hade i fönstret har jag ställt där hyllan stod framför ett vanligt fönster mot kanalen..Skiftat plays liksom och det blev mer gångyta..Idag ska det dukas upp nya saker på bordet..Flört

Idag blir det en del puts oxå på schemat..

Kisse är som vanligt med!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
0

Godmorgon …på er allihop!

Abbis ser att Butiks ägaren själv vill vara med på bild….så söt så söt!

Är det en nya Fabian Bengtsson kanske (Sibas reklam) Flört Tror nog att Foppa är sötare…..

Hej det är Foppa på Hemgjord..vill bara påminna om att vi har snygga keramik kannor till salu….

Här har vi också mulet och ganska kallt 13.7 grader är inget att yvas över precis…Vart tog värmen vägen som skulle komma?…Jag vill ut till öarna en dag iaf o bara sitta o lapa sol o höra vinden susa i gräset….vattnet skvalpa mot stranden och Måsarna skräna i sitt rätta element!

Känna doften av termos kaffe och medhavd matsäck! Och bara låta stressen rinna av en…

Just nu känns det långt bort, måste jag säga.

Ha en bra dag alla goingar!

Tride
0

Goddagens!

Härliga bilder från skären, Ians. Skall vi göra en gemensam utflykt? Om du vil vara helt själv så kan vi ju sätta oss på var sin kobbe och vinka till varann.

Och bilden på butiksägaren, abbis med misse,  imponerar, sannerligen.

I dag hittade jag en ny vän på face-book. Någon läste min e-bok, "Andlighet och kärlek" som e-bok på biblioteket, och ville bli min vän. Det fick han, förstås.

Annars kommer den ut i dag.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Ians
0

Grattis Tride!…till nya boken!

Tride
0

Skrattandehär finns länken om någon vill skaffa den.

Tride.

Elpida
0

Åh, man får gratulera Tride - äntligen!Glad

"Du har alltid två val"

Tride
0

Länk om någon vill skaffa "Andlighet och kärlek" som e-bok hos ad-libris. Hoppas ni vill läsa. billigaste alternativet är ju att gå till ett bibliotek och läsa den som e-bok. Det skall bli spännande att läsa om era reaktioner. Jag hoppas förstås att läsningen skall bli givande.

Fö:

I kväll är det ett program på TV: Enastående kvinnor. Det handlar om Indira Gandhi. Det går på tv2 kl 20 00 och på play.Jag hänger förstås på låset där. Hon finns med i min bok i två olika avsnitt. Jag träffade ju henne ett antal gånger och reste med henne. När jag ser trailern på TV känner jag igen mig. Jag satt vid några tillfällen bakom henne där hon stod på bilens flak.

jag skrev en bok som kom ut 1980 om mina upplevelser och kontakten med Indira Gandhi. Jag tror att den finns att köpa begagnad, eller går att låna på bibliotek.

Boken Andlighet och kärlek handlar inte så mycket om henne, men jag ville ändå ta med dessa avsnitt, eftersom hon utan tvivel tillhör mina indiska minnen.

Bilden har jag tagit utanför hennes hem i New Delhi.

Tride.

Ians
0

Boken beställd!

känns som vi är delaktiga i den också…så denna bok måste jag bara ha!

Kram Tride!

MaMaMade
0

"Godmorgon"!

Slumrade till kl 11:30 o då var det absolut dags för lite mat i maggen…= 2 skivor mjukpepparkaka o en balja te. Jag vet…men orkade inte… Tog ett helt piller igårkväll men vaknade precis när jag höll på att somna av att Guben låg o kramade Tassen…gråtandes… Vad gör man…låg o klappade om i en h samtidigt som jag bad om hjälp från högre ort. Tror att han tar det värre än vad jag gör…jag är liksom ganska så slut i både hjärna o kropp just nu…känner att känsloläget går mer o mer mot OFF-läge. Ledsen o gråter jag men inte hjärtskärande…el så vågar jag inte släppa loss riktigt. Kanske det ändå blir det bästa för Tassen…vi har haft o har fortfarande så mkt annat att dras med…vet att vi inte varit de perfekta ägarna åt henne den sista tiden, skäms…

Kanske vi skulle ta o komma upp o hjälpa dig kärra några lass ved shigne? Såg att du skrivit men vill svara i lugn o ro, bidde städning här, mellan varven av läsning på iFokus.

+5 grader inatt…måste absolut ställa in kupévärmaren i växthuset inatt…o bara +15 nu, helgrått på himlen.

abbis; din kisse är helt underbar…ser att han har samma later m tangentbordet som min Findus! Skrattande Kannan jag ser på skärmen är också skitsnygg!

Ska absolut köpa din bok Tride, hoppas att jag även kommer över den andra, tror att den kommer att intressera mig.

Nu ska jag klä på mig så vi kan åka upp till jaktkojan med Tassen så hon får springa fritt. Kanske lyckas jag få ihop några liter blåbär.

Kramis på er! Kyss

Elpida
0

Jag måste skratta för mig själv! Jag funderade på vad alla menade när de pratade om Abbis söta kisse. Nu när jag klickade på bilden så jag den lille lurvepellenSkrattande

"Du har alltid två val"

Tride
0

Visst är ni delaktiga! Kyss

Tride.

Tride
0

Nu ber jag för Tassens liv,mama, och att ni inte skall låta er styras av omgivningen. Kyss

Tride.

MaMaMade
0

Tack Tride! Avliva henne gör jag *INTE*! Men det kanske blir en flytt. Vi ska lugna ner oss, tänka över o så måste vi nog ta ett skutt framåt o leva i framtiden en stund…som det varit har vi inte haft riktigt tid för henne o det är ju fel mot henne. Frågan är hur vårt liv kommer att gestalta sig med jobb, bilar, ekonomi osv.

Får Guben fortsätta inom åkeriet o får fast anställning, ja, då kan jag kanske jobba halvtid. Då hinns hon med som det skall. Får vi oss en till bil får jag lite mer tid varje v samt kan ha med henne till jobbet, för hon älskar att åka o bo i bil, jag har tillgång till motorvärmare o hon får komma in till min brukare en stund varje dag. Dessutom tar vi en prommis varje dag då hon får hänga med.

Problemet är att just nu har vi ingen aning om hur det kommer att bli. Frågan är också om det blir schism mellan oss o grannarna (Gubens släkt) o orkar vi ta det…hur kommer barnen att reagera? Kommer de att få höra saker?

Som sagt, hade vi haft råd att flytta hade jag propsat på det även om Guben älskar sin hemskog. Jag har givit 20 år åt stället, gillar skogen, älskar älven men har kommit att avsky byn o de flesta som bor här (läs Gubens släkt). Inte att de är otrevliga men de ser inte vi som inte finns inom den innersta cirkeln för att prata Dan Brown-språk…den innersta kretsen är mamma, pappa o de 4 döttrarna m familjer…ingen annan ryms. O är man inte som alla andra platsar man inte.

Vi får se tiden an…

Ians
0

Ja Tassan lär inte sakna familjer att flytta till ser jag i Hund tråden!

Och är det av tids brist etc som ni gör ett sådant beslut…vilket man måste ibland tyvärr…för djurets skull!…så må det ju vara hänt!

kram till Tassan o Er från mig!

Tride
0

Eländigt att människoslätket ska va så eländigt, mama. Kanske lite avliving av vissa särskilt jobbiga exemplar? nämen nu  - jag som är för icke-våld o allt! Tyst

Tride.

Tride
0

Förresten så  kan förlaget sända rec ex av min bok till journalister. Gratis, förstås.E-bok. Känner ni till någon blaska som skulle behöva lite andligt budskap? Tips emottages. Måste inte vara nån "andlig" blaska, kanske en lokatidning eller nån som handlar om djur o natur, resor mm. Konst o konsthandverk.

Om ni tipsar mig om blaskor så kan jag kontakta dem.

Tride.

MaMaMade
0

VästerbottensKuriren o Västerbottens Folkblad här vi här hos oss.

http://www.vk.se/

http://www.folkbladet.nu/

Dessutom tycker jag att du ska ge intervjuer till veckotidningarna; Allas, Allers, Året Runt, Hemmets Journal m fl. Jag har hittat mkt intressant den vägen. Om inte en intervju så har väl de flesta av dem en sida där de bl a tar upp nyheter inom film- o bokvärld.

Tride
0

Tack, Mama. Beträffande veckotidningarna så är det ju de som bestämmer. Men jag ska jobba lite på det o höra av mig till dem. De kanske också har bokrecensioner? jag har varit intervjuad i Året runt en gång, men det var länge sedan. Tror jag det var. Har i af kvar artikeln.

Tride.

MaMaMade
0

Nu gick Guben över till grannars…jag går o sätter mig vid mitt tända ljus jag…

Tride; man kan ju alltid skriva in till dem o önska en intervju av en viss person… Flört Vill du så kan jag skicka in en önskan.

abbis
0

Va roligt Tride hoppas den går åt som smör i solskenFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
0

Jättebra, Mama, om du vill göra det! Kyss

Tride.

Pagan
0

Ja Elpida - idag kan jag skratta åt det. Har ett vackert blåmärke i pannan sedan gårdagens morgon väckning. Morgonens väckning var lite bättre.

Grattis Tride. Sicken känsla det måste vara. Tidningen "nära" måste du ju klart kontakta.

Jag gjorde en förhandsbeställning minns jag på din förra länk - måste kolla hur det står till med den, annars får jag köpa via adlibris då.

Hoppas allt löst sig med Tassa MaMa, ett överskuggande problem - svårt att släppa tankarna på det. Kram

Abbis, din kisse är ju en riktig sötis, blir avis.

Här har det varit attans kallt hela dagen. Känns mer som okotber. Fukt och rå kyla. Lovade inte SMHI värme i Augusti!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Pagan, om du gjort en förhandsbeställning så bör boken levereras i dagarna. Men det skadar väl inte att du hör dig för.

Länken till ad libris handlar om e-bok.

Tride.

MaMaMade
0

Godnatt go´vänner!

Ska försöka nanna även om stressnivån ligger rätt så högt just nu. Vila är alltid vila även om man är vaken. Har glömt bort svampen jag plockade i em…kanske den är OK imorgon om jag låter den ligga i kylen över natten? Sedan hoppas jag på blåbär imorgon istället…kanske vi gör palt…vill ut på älven men också fortsätta att cocoona med Tassen. Får se vad morgondagen ger…

Kramis! Kyss

Inlägget är låst för nya kommentarer