Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 809 ggr
shigne
0

Pratbubbla 23 Augusti

Gomorron!

+8 ute och det ser ut bli en fin dag med åtminstone lite solsken…

Uppe med tuppen idag, för jag ska med bussen till Umeå och hämta en liten pärla - har fått en bil av sambon! Skrattande

Hade tänkt slå två flugor i en smäll och åka för MaMa - men som vanligt trasslar det ihop sej kanske, kanske kanske…

MaMa - om du läser morgontråden, så finns ev. en möjlighet till ett snabbstopp hos dej. Se din mailbox på FB.

Önskar er alla en fin dag!

kramar

Ians
0

Godmorgon på Er….

Läste om surströmmingen som Tuvan skrev om i gårdagens bubbla…usch säger jag!

En av sonens hundar hade hittat en burk som någon ställt ute bakom några buskar……sedan kom han in och kräktes och luktade död fisk på pratet i 3 dagar…..

Och kunde inte Alls förstå varför vi inte ville gosa med honom….

Trots att det är några år sedan så glömmer jag Aldrig den lukten!

Igår var det shopping som gällde för mig och lilla dottern….vi hade en trevlig stund på stan…och kom hem med det vi hade förutsatt oss!

Tride jag är snart färdig med boken……det har blivit lite mindre läst sedan jag sitter klistrad vid datorn…med min gammla släkt!

Men läser en bit innan jag somnar vid 3 tiden iaf…

Det är sjukt vad tiden går när man har roligt! Tyst

Ha en bra dag allihop…själv skall jag ta en tupplur när lilla dottern gått till skolan om en stund!

Kram till Alla…som vill ha en!

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morrn!

Ilar till mailen shigne!

Ians: kanske i klass m Tassen på höstarna då? När hon smiter iväg o tjyvar åt sig älgskånkar från slakteriet…ju senare på hösten o dessto grönare skånkar dessto bättre…tycker hon iaf! Efter en sådan session fiser hon *död* under rumsbordet…för att inte tala om hur det brukar lukta i sovrummet på morgonen när man vaknar! Tungan ute

Dagen ger; storstäd av kök, bänken skall rensas (jättehögar m flickornas kreationer, *så* svårt att rensa bort…) o så tänker jag knäskura golvet - det behövs *verkligen*!

Men först ett par koppar te till…i soffan…TV el korsord; det är frågan!? Ha en fin dag allahopa! Kyss

Toyan
0

Go'morron allihopa!

Om surströmming tycker jag inte.Rynkar på näsan

Vad intressant det låter med släktforskningen Ians, har sett att en del studieförbund har kurser om detta.

Shigne och Mamsen…hoppas ni hinner ses en stund idagGlad

Trodde igår att det skulle bli sol under em men spå väder kan jag inte för det ösregnade och åskan dundrade.

Nu hänger dimslöjorna runt träden utanför mitt fönster och det är väldigt fuktigt efter allt regnande.

Ska bara ta det lugnt idag, trött av antibiotikan.

Ha en fin dag vad ni nu än hittar påKyss

Clary
0

Go morgon på er

Frukosten avklarad, grått ute än så länge.

Surströmming är nåt jag definitivt inte äter Skrikandes däremot såg jag att krabborna börjar dyka upp, det är mums det.

Tror att det blir lite städ idag tills solen kommer fram Cool

Ha en bra dag!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

szirius
0

God morgon, kl 9.31 och redan 32 grader…26 grader i sovrummet när jag vaknade, jag pustar lite, men försöker njuta, jag gillar ändå värmen mkt mkt bättre än kylan, är så frusen av mig och går här med tre par tjocksockar OCH ulltofflor om fötterna på vintrarna….näe, det är LÅNG tid tills dess.Flört

Inatt kunde jag inte somna, låg vaken till 2, då jag iaf somnade, men vaknade hela tiden.Och så upp 7. Jag lägger mig nog med sonen ikväll. 21.00 och godnatt Flört

Ja fyy, apropå hundar och lukt. Den vi hade hittade alltid uppspolade döda fiskar vid stranden som han rullade runt i.Gärna dem som legat och jäst och hade larver i sig - fy fasen så äckligt det var.

Ha en bar tisdag, jag hade tänkt åka in till stan o handla idag efter jobbet, men vete fasen om jag orkar…

szirius
0

hoho, en  freudiansk felskrivning - en BAR tisdagTungan ute. Kan bero på att jag sitter i bikini och jobbar Flört

Tride
0

Hejsan. Ja här var det full rulle. Själv har jag haft en randig o prickg natt sedan jag skadade foten i går. Jag stötte till nåt i kapprummet, och ena tån svällde upp som som en ballong, och det gick ju inte att få en sko på en sån fot. Foten i munnenDet blev bättre på kvällen, men färgen var mycket intressant. Lite åt indigo-hållet, om ni förstår.

tango i kväll, men jag tror jag hoppar den (hoppsan) och försöker ta igen på torsdag i stället.

Ja, släkten är ju värst, Ians. FlörtDet jag är mest nyfiken på beträffande *boken* är avsnittet om June Campbell - hon som skrev om sin relation med en Tibetansk Lama. Kommer mot slutet. Läs och begrunda och hör av dig! Även i övrigt är jag föstås nyfiken på ditt omdöme.

Fint väder här. Ljusa moln, blå fläckar och behaglig temperatur.

Glad tisdag!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

abbis
0

God lunch på er….

Ruuuuusade iväg i morse utan att titta åt datorn..Vi har skruvat upp en banderoll på en vägg som ALLA COOP kunder passerar ..Väggen tillhör en glasmästare i stan och han vill lånbytas grejer till skylten oxå..självklart tycker jag..KUUUL!

Blev så till mig så jag började direkt fundera på en till på andra sidan stan..ska flörta med elkillen som har en egen fastighet på infarten där..

Har betsällt annons i NKP till fredag då ALLA i stan får tidningen..blir bra då det är kurserna vi ska puscha för..

Va i Nora igår hämtade katten bl.a..Levererade keramik oxå till en tjej som jobbar på konsum..Springer ihop med en av dom som pratat mycke skit om mig..Hon blev nervös och började stirra åt ett helt annat håll och vände sig om och började krångla med påsen hon bar på..Folk är inte kloka …jag bara log!

Mama är du säker på att det är  bara hunden som fiser i sovrummet..Tungan uteFlört

Ians Säger som dig när det gäller surströmming..lukt och smak hänger ihop..och man undrar varför man måste kamoflera doften för att äta eländet..med allrespekt för dom som gillar detta..Tungan uteMen å andra sidan snusar folk oxå och det luktar skit oxå..frääääscht!

Kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
0

God tisdag!

Människan spår men Gud rår, som det heter Toyan Glad. Jag håller tummarna för att Shigne hinner en sväng till mamsen och passar samtidigt på att gratulera till den nya friheten på hjul!Skrattande.

Tride, är det din tå jag ska visualisera ikväll vid meditationen?.. indigoblå rummet..Cool 

Igår var vi och fick ett lånelöfte från banken inför kommande budgivningar så nu är det "bara" att fixa till det som ska göras i vårt hus, städa inför fotografering och visningar, få ut det och sälja det med minst 100.000 i vinst. Peace of cake, hum… Något säger mig att Pagan känner igen sig här…

Nähäpp, massor kvar att göra på jobbet så det är bara att knega på! Ha det riktigt gott så ses vi till kvällen!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tride
0

Jättefin banderoll, abbis! Jag ser den för mitt inre öga. Vilket lyft! Vad den kommer att försköna stan, också i andra kvarter.

Och Pidan, det är några där som envisas med min tå. Haltande o linkande men glad i hågen gick jag till bussen för o åka till centrum. Var hungrig o måste jaga mat. Mitt busskort var slut, så jag hade tänkt be chaffisen förbarma sig över en skadad tant. Nu behövde jag inte ens det, för de där apparaterna som avläser kortet fungerade inte, så det var bara att kliva på.

Väl i centrum högg jag en stålkorg på hjul och skulle plocka äpplen. I butiken, alltså, redan plockade mao. Vad hände tror ni? Jo, min redan skadade tå men ändå "nästan läkta" stötte ju till hjulet på vagnen. Aaaajjjjjj! Grjorde jätteont o det var synd om mig och tån blev blå + halva foten o ingen tango i kväll.

Så skaffade jag nytt busskort, tog ut ett paket med kosttillskott vid postdisken och haltade hemåt.

Hur var det nu igen? "Man skall vara rädd om fötter" var visst en gammal sång.

Tride.

abbis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här blev denGlad

abbis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här stor är väggen men den syns bra!

Tride
0

Väldigt snyggt! Nu skall det väl bli rusning.Glad

Tride.

MaMaMade
0

Snygg abbis, alldeles lagom i storlek/färg/text…blir bra det där! Glad

Trött så in i norden, armar o händer värker men nöjder. Har skurat kakel o köksbänkar rejält, röjt i högarna (tösernas kreationer…de är högproduktiva) o dammtorkat lite prylar. Har iofs hälften kvar men det är rejält sunkigt där då spisen står bredvid, fy vad fettet sätter sig!

Hann inte klart men hade jag kört järnet hade jag varit död nu o morgondagens jobb inte så lockande (fast det är det inte ändå, tur att jag bara ska göra ett par h hos min äldre dam). Det är iaf bara "den lätta sidan" kvar. Knäskurningen av golvet sparar jag till torsdagkväll, då går jag före o skurar o så får Guben komma efter o rentorka. *Teamwork*! Skrattande

Nu soffan o en lugn stund m Gänget! Kyss

Inlägget är låst för nya kommentarer