Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1707 ggr
shigne
0

Pratbubbla 24/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Egen bil…mmmm jag suger lite på ordet! Tänk, nu kan jag åka till affären, in till stan, åka hälsa på nån - och det utan att fråga om det finns nån som kan skjutsa…

Blev tyvärr ingen resa till MaMa, tiden räckte inte till ……men jag en sån resa finns redan i mina tankar!

Här är det jättehärligt, mystiskt väder ute, diset hänger tungt samtidigt som solen kämpar på att kika fram….

Önskar alla en finfin dag! kram

Ians
0

Godmorgon Shigne!

Vilken vacker bild……Och jätte grattis till Bilen!

Vilken frihet!

Snygg banderoll Abbis!

Blåser lite åt din tå Tride…..och skickar lite healing till den i kväll!

………

Önskar alla andra som tittar in här senare en underbar onsdag!

Och för dem som orkar och vill coh hinner…så vill jag påminna om att det är Onsdag healing….för dem som vill ha och dem som vill ge och …absolut för dem som vill både och!Flört

Kramar i massor! Till alla som vill ha en kram!

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon!

Pest att stiga upp redan kl 06:15 igen o kl 6 när Sonen börjar åka iväg. Är iofs redan vaken men bara tanken på att kunna ligga kvar om jag vill är så skön!

Börjar kl 9 idag, passade på innan min "ordinarie" dam kommer hem igen. Skönt m en lugn stund efter det att jag fått iväg töserna m taxin. Lite chockartat m allt som ska med, tider att passa förutom mina egna o så. Upptäckte att jag visst kastat alla Minstans gympadojjor så hon får ha gympa i sandalerna idag. Mellis klagar på sina stövlar…de som jag frågade om hon kunde ha, innan vi köpte nya till Minstan…o hon svarade *ja*… Nu ska hon ha nya för de skaver, tror jag det då hon inte har strumpor i, hon är bara avundsjuk på lillasyster för att hon fick blommiga!

Hade det lite tufft m humöret igårkväll. Mellis har börjat få en lite "tonårsaktig" ton o när hon kommer bland kompisarna på skolan låter hon rent av uppkäftig. Inte så att de måste säga "ja mamma o amen" men en uppkäftig ton o total nonchalans av mig + slamsande m sina saker o papper samt krav o order; "ta min väska", "bär det här"…utan det där magiska ordet instoppat…då får jag *fnatt*! För att hon öht ska lyssna när hon är på det humöret måste man riva i ganska ordentligt…men när vi då står inne på skolan…lyssnande lärare… Tja ni vet, är livrädd för att få höra att jag uppträder olämpligt som mamma…*igen*.

Berättade jag förresten om vad FSK-/fritidsfröken sa när jag hämtade dem en dag? Minstan hade en fläck på byxorna så jag sa att jag skulle tvätta dem när vi kommit hem. Då sa fröken såhär: "Nåja, lite fläckar dör man inte av"…samma fröken som tyckte att hon var "rufsig, har begagnade, för små o fläckiga kläder". Det är så roligt att lämna/hämta dem nu för fröknarna är *sååå* trevliga. Flört Skrattande Och jag tänker onda tankar…*moahahaha*…o tillåter mig att göra det också. En slags ventil även för annat, man kan inte älska alla…bara respektera! Tungan ute Glad

45 min till jag ska åka…vad göra av allt denna tid! Har sagt åt Sonen att gå en långsväng m Tassen så det tänker jag inte göra. Om han sedan gör det är en annan femma men jag har mina knep att kolla det. Lägger kopplet på ett visst sätt o ligger det likadant när jag kommer hem så har han struntat i att gå m henne.

Oj så skönt att få honom ur huset nu. Han börjar imorgon o jag hoppas att de kan få ihop ett ordentligt schema som håller ett tag + praktik för han ska *inte* vara hemma på dagarna. Läraren hade sagt åt honom att praktikplats är upp till oss att fixa men jag är säker på att skolan ska ordna det. Kuratorn talade iaf om att hon skulle prata m rektorn om det.

Fråga; Tassen har problem m mjäll, särskilt efter vinterperioden, före hon fäller underullen. Tillskott? Hon gillar *inte* att bada o är väldigt renlig av sig så det blir bara ett par ggr/år, så schampoo går liksom bort. Undrar just om hon även har probs m lite "gräsloppor", har inte sett ngn men katterna har alltid ngn på sig när de kommer in. Lite svårt att se på en stor hund m mkt päls dock. Ngn eterisk olja ed som kan hjälpa mot dem?

Nä…lite surf innan avgång! Ha en underbar dag alla underbara människor! Kyss

Tuva-Lena
0

Go'morron igen! Blir lite av varannandagspåhälsning för mig. Igår kom jag inte ens in på sidan - gissa om jag tröttnar? Rynkar på näsan Jag hoppas bara att det blir bättre när jag har flyttat in till stan igen..

Solen skiner idag fast annars är det som hos shigne, disigt och lite kallt så här på morgonen. Grattis till bilen förresten shigne! Visst är det en frihet att kunna sätta sig i bilen när man vill! Min gamla trotjänare står fortfarande sjuklig inne i stan så nu får jag köra en gammal jeep som får fnatt av o till, när motorn ruuuusar, och jag inte tar mig nånstans. Dom dagarna är det inte roligt, nog för att jag har apostlahästarna att ta till, men det är långt att gå innan jag kommer dit jag trivs att gå, d v s till stora skogen - den lilla har jag ju hemma. Flört

Surströmmingen smakade bra i måndags. Skar upp lite tomater som dämpade det salta lite mer, sen slank dom ner utav bara farten! Tungan ute

Idag blir det plattläggning, sen uppdatering av hemsidan, ja just ja, plokade svartvinbär igår som jag skall ta reda på - annars det vanliga; hundprommisar och hästar. Puss på dom och puss på er allihop! Glad

Dom röda har fåglarna satt i sig - tur att jag fick dom svarta för mig själv.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

#2 Ja just ja, ang lilla Tassalassen MaMa: Mjäll kan bero på en hudåkomma. ofta mjällkvalster som man behandlar med medicinska schampon. Om du borstar vovven mot ett svart papper så ser du om det faller ner vita små prickar, som rör sig, på papperet. Då är dte kvalster.

Annars, det första som slog mig var att Tassa har haft det jobbigt en period - hon har känt på sig att hon ev skulle bli omplacerad - och precis som vi människor så kan djur reagera fyssikt på den stress hon utsattes för under den perioden. Då går det tillbaka av sig själv bara hon har funnit tryggheten igen.

*Ta pojken i örat om han struntar i att gå ut med hunden. Hans behov går minsann ingen förbi, varför skall han då strunta i hundens - om det enda den begär är att få gå ut och uträtta sina behov..?*Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
0

Godmorgon allihopa

Tidiga mornar är blääääää idag fick jag i alla fall ligga till 8..

Idag är elektrikern nere och monterar min arbetsbelysning i verkstan 6 lysrör..he he blir finemang..

Sitter och fnurlar på texten i min annons..rabatt …inte rabatt..osv dom ska ha en köpdag då alla erbjuder något..LÖN nu ni vet!

Shigne va härligt med bil..skulle själv aldrig vilja vara utan även om sambon har den mest..

Tuvan..va jobbigt med uppkopplingen..kräver planering..

Nu frukost..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
0

God morgon!

Täppt och snorig men jag tänker inte ställa in Zumban. Det är så många som väntat på att det ska dra igång efter semestern och som inte kom med förra gången så de får ha överseende med att jag är lite snorig! Idag ska vi titta på ett hus igen, detta har dock ingen öppen spis vad jag kan se och det är ju en önskan.. vi får väl se om det talar till mig. Jag har ju blivit lite kär i ett annat hus som vi ska se på imorgon,..

Igår gick minstan hem själv efter skolan, hon var lite nervös kvällen innan men hon fixade det galant. När jag ringde var hon jättestolt och hade dessutom tagit med sig vovven på promenad ner till postlådan så att han fick kissa. Gullungen! Hon ska gå hem två dagar i veckan när hon har långdagar. Då är hon bara hemma själv en timme, det är lagom att börja med och hon är inte så glad i att vara på fritids så det blir nog bra!

Hoppas nu att er dag blir super och att Shigne kan njuta av sin nya lilla pärla!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
0

Du sa det Tuvan som jag tänkte..ang Tassan

Våra katter får mjäll när de är nervösa/oroliga….ex om sonen kommer hem med sina hundar…så fäller och mjällar katterna nästan på beställning!

annars kan omega 3 brist vara en orsak också….många djur har just omega 3 brist.

Min syster ger omega 3 till sina katter och de har Jätte fin päls och inga mjäll tendenser….

Om nu Tassan inte gillar att bada…så pröva omega 3!

Pagan
0

Hej på er

Stort grattis till pärlan Shigne.Skrattande

Vädret suger grått o trist! Har suttit och ringt runt till dräneringsfirmor. Offerter på väg in. Isodrän ska det vara nu förtiden intill husgrunden - den jäkla plattan kostar tydligen 1800 kronor metern?? Måste kolla upp detta bättre. Sicka rövarpriser va

Kissen på bilden är vääääldigt lik min rassefrasse. Sötnos.Lycka till med husvisningarna Elpida. Spännande!! Var ju som bekant på en del sådana och oj oj oj vad mäklarna kan mixta med foton. Jösses somliga hus var ju nästan oigenkänliga då man väl var på plats. Du borde ju inte zumba när du är dålig, fast det vet ju du, typiskt fruntimmerTungan ute

Förstår din frustration Tuvan. Man blir galen, saker ska bara fungera!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
0

Go förmiddag på er

En strålande dag har vi här, en dag som skulle vara perfekt för svamppockning Flört

Härligt med egen bil Shigne, själv har jag aldrig haft någon men i dagsläget hade det underlättat en del.

Det syns att hösten närmar sig, de flesta av mina blommor har blommat klart så nu ska jag klura lite på vad jag ska sätta för att ha blommor hela säsongen. Rosorna kommer i och för sig med nya knoppar men vill ha mer blommor Skrattande

Pagan, lycka till med din prisjakt för såna jobb är dyra.

Ha en härlig dag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
0

Sänder en rönnbärs-hälsning. Jag njuter av era bilder, shinges härliga väder-lek, Tuvans vackra vinbär och pidans underbara misse. Men har inte läst så mycket. Önskar er bara en härlig onsdag.

Här är vädret fint och blommorna frodas på balkongen. Tyvärr tvingar min blå tå mig till återbud. I dag skulle jag ha åkt in till stan för att fika med en kompis på Kulturhusets tak. Det får bli en annan gång.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

szirius
0

tipsar er om att de har foto-tävling inne på healing, hösttema. Lägg in era fina bilder där vettja, och gläd lite fler folk åt de vackra bilderna.Glad

MaMaMade
0

Hemma o nyäten; ljummen potatissallad m örter, lök, citron, vitlök + bondbönor o så ett par kabanosser till. Känner att jag lätt kan vänja mig med de här kortdagarna på jobbet! Tyst

Sonen sover, hunden ogådd men vad gör det när solen skiner o bärplockare + svampkorg står i garaget o ropar mitt namn. Stoppar in Tassen i bilen o gör en sväng innan det är dags att hämta hem töser o Gube.

Hon får mjäll varje vårvinter, tjock underull o så blir det varmare ute, fukt osv, inga parasiter vad jag har kunnat se tidigare. Brukar försöka "muta av" henne den värsta vinterpälsen så tidigt som möjligt men i år lossnade den så sent av ngn anl, trots värmen! Han ute i hundgården är likadan i år, annars "ruggar" de normalt redan i april/maj. Ska testa Omega3 o vi brukar ta 1-2 höstbad när marken börjar frysa på o det inte blir lika kletigt om tassarna längre, får fixa ett bra schampo - förslag emottages m tacksamhet! 

Nu *UT O KUT*!

Ngn fler som har problem m iFokus? Kan inte skicka iväg mina inlägg, får lov att kopiera o uppdatera sidan o sedan klistra in o *då* går det att skicka iväg! Länkningsfunktionen fungerar bara när jag har markerat det som jag har skrivit o så har det varit i månader nu.

Toyan
0

God middag på er!

Grattis till egen bil Shigne, det är frihet att kunna sticka iväg när man villGlad

Fint väder här nu men i morse var dimman tät.

#6 En sån söt katt Elpida, säger som Pagan att du borde inte zumba idag men antar att det inte hjälper, krya på dig.

#8 Vilka priser Pagan, lycka till med att hitta en bra dräneringsfirma.

#10 Blåser också på din tå Tride.

Ha en fin fortsättning på dagen, kramar tillbaka till Ians och er allihopaKyss

Inlägget är låst för nya kommentarer