Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 757 ggr
shigne
0

Lördagstanken!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det finns en lösning på problemet, är det onödigt att oroa sej!

Om det inte finns en lösning, är det meningslöst att oroa sej!

-Dalai Lama-

LottaO
0

Åh så sant! Tack!

Dansa kan man alltid göra!

abbis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klok man!!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Clary
0

Kloka ord att försöka leva efter, tack Shigne

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Ians
0

Orden är kloka och värda att ha i bakhuvudet……men mannen är jag tveksam till !

En munk med två Rolex klockor..väcker misstänksamheten inom mig…tyvärr Oskyldig

Tride
0

Jag har inte heller mycket till övers för den där herrn. Tydligen tar han gärna emot gåvor av filmstjärnor mfl förmögna och hängivna efterföljare, meden det "folk" han menar sig arbeta för lever i fattigdom. Jag vet, för jag har sett det i Indien där jag bott och samarbetat med tibetaner. Sedan vet jag inte ens om jag håller med yttrandet. Oron kan ju vara en motor på vägen att finna en lösning. Och hur skall kag veta om det finns en lösning eller inte innan jag undersökt saken? Dessutom: jag tror att oron är en läggningssak och individuell. Många oroar sig "i onödan" men klarar helt enkelt inte av att övervinna den känslan. Min mamma, tex, hörde till dem. För övrigt har buddhismen maditativa metoder att övervinna alla slag av negativa tillstånd. Men det kan ta tid. det är inget som sker över en natt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Ians
0

Ja Tride jag blev lite styrka av din bok faktiskt …för jag har haft mina funderingar runt stuket kring Laman…

Speciellt sedan en journalist vid ett av hans besök i Sverige påpekade att han har 2 Rolex klockor….

Inte för jag missunnar någon 2 klockor…..men de man jämför med är , är endel stora företagsledare som också anser att de är i behov av yttre bevis för sin storhet..i form av lyx artiklar som Rolexklockor ggr 2!

Och inget man förväntar sig att en Munk som svurit fattigdoms ed skall hänge sig åt…..även om det är fådda gåvor!

De som gav dem kunde ge lite till de som verkligen behöver det isf.

Dali Lama reser jorden runt o klarar sig gott på den uppmärksamhet och det som bjuds på vägen iaf.

Har lite trott att jag är onödigt kritisk med den uppfattningen…..men när jag läser din bok så stärks jag i min uppfattning.

Man skall inte kritisera ärliga troende människor för deras tro…där emot kan man gott kritisera ledarnas luxösa leverne.

Samma gäller den pastor jag hörde predika att Gud ger sina tjänare vad de behöver…..Så hade han en lång predikan om hur han kastat ut allt i sin garderob…och Gud hade gett honom en ny garderob, en fin bil, resor etc etc

Och jag då…som knappt får livet att gå runt…är inte JAG värd någonting?!…kände jag då….!!!!

Har ett mkt bättre förtroende för universums skapare sedan jag skalat bort dessa tiggare…för ni förstår väll att detta var ett tal strax innan kollekten Flört och hur vi skulle med gott mod bidra till att Guds tjänare fick ännu en ny bil och ännu större garderob!

Allt i Guds namn…så vi skulle känna oss som skit under deras naglar om vi inte hängde på….och förevigt förtappade för vår klentro!

Den dagen lade jag mina pengar på McDonalds i ren protest…Där får man iaf utdelning för sina pengar! Skrattande i forma av mat!