Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 921 ggr
Ians
0

Vilken kolhydrats typ är Du?

Kollade denna länken som jag fick i min mail korg!

http://mabra.com/test-vilken-kolhydratstyp-ar-du/

Och kan konstatera att jag är en jägar typ…vilket gör att jag är alldeles rätt ute med den diet jag lever på…

Om man skall tro på allt man läser Flört

Prövade ett tag med Rawfood….och jag har inte varit så hungrig i hela mitt liv!

Det kändes som jag Aldrig mer skulle få äta mig mätt mer i hela mitt liv…Trots att jag gav det en månad.

För sedan kände jag att …de må ha hur många hälsofördelar det  vill men jag måste få MAT!…Skrikandes

Så kanske är det så att En metod inte är bra för alla..utan man måste hitta något som man kan leva med…och sedan hålla sig till det till vardags och bara göra av steg vid festliga tillfällen….

Men framför allt känns det ju ledsamt om man skall gå runt och lida…för att inte se ut som en välmatad säl…

Det måste ju finnas metoder för alla sorters kroppar och sinnen….kanske länken kan vara en fingervisning?

LottaO
0

Jag skulle vilja påstå att den som skrivit den artikeln nog har gissat rätt friskt… Det första jag studsade på var att jägare skulle äta kolisar på morgonen, för kolisar måste man ju ha. Jasså??? Och på morgonen? Så man får igång insulinptoduktionen ordentligt direkt? Det andra var hela delen om jordbrukaren. Som stämmer väldigt bra på mig när det gäller allt utom vad jag mår bra att äta av. Nej jag är inte superstrikt LCHF. Äter mycket grönsaker och en hel del rotfrukter. Dessutom äter jag bär när det finns. Men viktväktarna eller nutrilette??? Light och kemiska produkter??? Nej tack! Förlåt Ians om jag blev tuff, men jag blir ledsen av artiklar som denna när personen som skrivit uppenbart inte kan speciellt mycket om framför allt fettinlagring.

Dansa kan man alltid göra!

Volito
0

Till Ians - tydligen du provade på raw food utan att fördjupa dig i ämnent särskild mycket… en månad är en mycket kort tid - när man äter mat det är inte bara magen som tar hand om maten, det finns massa olika bakterier som äter den maten som man stoppar i sig - vi vill ha och tycker om maten som vill ha dessa bakterier och inte vi- helt annat mättnadskännsla och näringsupptag kommer bara då när alla dessa bakterier är döda och ertjäts med annat typ av bakterier samt kroppen får rensas från slagsprodukter (man blir extra sugen på det som är på väg ut ur kroppen) osv…. Om du åt någonting inte levande under den raw månad - då höll du bakterier vid livet och var så klart hungrig som varg…

jag äter raw nu i 10 månader- kan tygga någonting emallan måldider då och då men om tala ärligt - har glömmt vad riktigt hunger är för något… kan skippa till och med måltiden (ingenting ätbar i närheten vid maltid) och blir inte hungrig endå… men i början--- ja kunde äta jämt.

Ians
0

#1…ja artikeln i sig var inte den bästa….men tanken att vi är olika typer…och därför mår bäst av olika mat den köper jag…..

Jag äter Lchf mat och har just funderat på om inte det vore bäst att äta noll kolhydrater senare på dagen och de stackars kolisar man äter tidigare….dvs inte äta mer kolhydrater än man gör men minimera dem ännu mer på kvällen.

#2 Ja jag var sugen på MAT hela månaden….så jag var påväg ner i en djup depression tom….jag har aldrig mått så dåligt psykiskt någon annan gång i mitt liv….

Fuskade gjorde jag inte utan höll mig strikt till Rawfood.

Men det var min absolut värsta period i livet på mkt länge. Därför tror jag inte att jag vill fortsätta det experimentet…..MEN jag beundrar människor som mår bra på friska frukter och grönsaker enkom!

Så jag är inte anti…..utan ville bara belysa att det inte passade mig.

Med min Lchf kost känner jag exakt så som du beskriver…jag är sällan eller aldrig hungrig…glömmer att äta tom…vilket Aldrig hände när jag åt sk normalkost.

Mitt blodsocker håller sig stabilt innan åkte det hiss rejält…så jag kunde svimma om jag inte åt NU NU NU…

Så summa sumarum tanken är intressant…även om artikeln är slarvigt skriven.

Själv är jag helt emot olika mat substitut som nutrilett etc…rena skiten och dyrt som attan!

**De där Barerna som man kan köpa som mellanmål är rena skojeriet…att få människor att tro att de kan må bra på att äta Godis…och Fejk godis dessutom…Skrikandesurk!
**

LottaO
0

#0 och 3 Tror vi tänker och tycker ungefär lika. Det finns säkert många orsaker till att vi både behöver och också klara olika slags mat. Om du ska dra ner kolisar på kvällen? Har du testat? Av vilken anledning skulle det bli bättre, tror du? (jag är ärligt nyfiken!) Mat är intressant!

Dansa kan man alltid göra!

Ians
0

tänkte lite som så att på kvällen behöver man inte lika mycket snabb energi som under dagen…..

Nu äter jag max 20 gr kolhydrater /dag så det var inga frosserier i kolhydrater jag tänkte…utan mer 10 till frukost och 10 till lunch ca

Och noll på kvällen.

Men jag vet inte hur det skulle fungera i praktiken……skall kolla hur det funkar iaf…ett litet experiment är aldrig fel Flört

Volito
0

Vill tilläga att innan raw jag åt strikt LCHF 1,5 år - i början var mycket optimistiskt och mot slutet av det blev jag väldigt trött, blev försurad osv - tydligen kroppen orkar inte i längden holla på med att bli av med så mycket förurening som kommer ifrån kött, fett och mejeri.

Vad gäller raw - monga guru skriver att till de flästa att gå över till 100% raw på en gång är forligt, kan bli årdentligt förgiftade med egna gifter vad man har i kroppen när kropp vill hastigt bli av med allting och att det medföljer offtas psikologiska problem och depretioner att man klarar inte det helt enkelt….. och går tillbaka till lagad mat…

Ians
0

Visst du har en piont där…kanske var jag för snabb..men jag hade ätit vegan mat i nästan ett år innan..

Så det var inte direkt från kött o mejeri diet precis..lite hjälp hade jag av min vegan diet