Pratbubbla 30/8

Go morgon Shigne och ni som kommer efter.
Såg att du inte fick nån fisk igår men det är så rogivande att sitta och titta på flötet när det guppar, det är nåt jag saknar numera.
Vår lilla värld är insvept i dimma än så länge, ska fixa lite pappersjobb nu på förmiddagen.
Allt var ok med ultraljudet, var en liten bebis där så nu är det bara att vänta, hon är beräknad tlll 23 januari så jag har tid på mig att sticka och sy, ska bli så himla roligt med en liten i familjen igen.
Önskar er alla en fin tisdag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon!
"Naknar" er, har inte hunnit med som jag brukar men morgnarna är tuffa nu när skolan har börjat igen. Den här v är även Gubens lediga o då ska vi hinna med så mkt. Det är lustigt, hur mkt man än har på "måste-göra-listan" så är det mesta ogjort när han åker iväg igen!
Nu är det ju dessutom bär- o svamptider. Såg fram emot en sväng till fjällen om en v men vi har nog inte råd att hyra ngt att bo i, så det kan jag glömma. Å andra sidan sa en bekant att kantarellerna varit tidiga, 2-3 v tom, så då finns det kanske inget kvar om vi åker upp. *SUCK*! Har sett fram emot den färden *sååå* mkt…
Idag tänkte vi oss ut på ån bara dimman lägger sig o solen tittar fram. Ska bara frosta av frysen i köket först…o kanske en box…el två. Klippa gräsmattan. Plocka 10 buskar krusbär rena + lika många svartvinbärsbuskar…gå m Tassen ett par ggr, kanske hitta lite svamp som måste rensas, lite av sommarens sista blåbär, lingon… Just ja, har några l sv vinbär som måste sköljas + 5 l lingon som måste rensas…
Det blir nog ingen "bal på slottet" idag, verkar det som!
Hade iaf en trevlig måndagskväll, ringde våra äldre grannar från jobbet o frågade om de ville äta surströmming m oss. Så en stor burk öppnades, han som bara skulle äta 1 firre åt 2, grannen sa "max 2"…han åt 3…sedan kom Mellis o vill ha o hon åt 2 o ville ha fler. Men då sa jag stopp för hon hade fått hamburgare tidigare o jag ville äta mig mätt. Fick bara 3 fiskar o det räcker ju inte på långa vägar om man heter MaMa…brukar bli minst 5-6 st! Tur att jag slängde ihop pannacotta till efterrätt, den mättade lite iaf! 
Fråga; jag kan inte länka men det gör å andra sidan inte så mkt, går att klistra in direkt om man vill. Däremot kan jag inte städa i min ibox, det går inte att klicka bort meddelanden. Detta gör att meddelanden som jag vill ha kvar åker ur automatiskt när inboxen fylls på…jag saknar iaf en del. Hur gör jag för att radera? Hittar inget kryss iaf…
Nä, bäst att kolla frysen…o göra frukost. Ha en fin dag allahopa!

God morgon!
Tack för kramen Shigne (jag snor den bilden)
.
Clary, vad skönt att allt är bra med lilla bebisen. Då får vi gå i väntans tider både du och jag för väninnan som var på ultraljud fick den 28 januari (tror jag det var..)
Mama, har du klonat dig? Fått åtta armar och fyra ben?? Nä, det såg inte ut som ett hälsosamt schema, jag hoppas du gör knappt hälften och sen får en tur på ån med Guben! Stort grattis till honom förresten och hans ev. nya uppgifter framöver
.
Nähä, nu ska jag lägga bud på hus igen, det är ju märkligt att de andra inte fattar att det är MITT hus. 
Ha det gott idag godingar!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God morgon på er allihopa
#1 Så härligt att ultraljudet var ok Clary, underbart med en ny liten människa.
#2 Oj..oj Mamsen, jag blir alldeles matt när jag läser om allt som ska hinnas med, hoppas det blir en rofylld tur på ån då.
Just nuär det sol här men det var bara 7 grader när jag kollade, igår kväll blev det ösregn och åskan dundrade på länge.
Ska jobba em idag, hoppas det gått bra att jobba för Ians och att hon sover gott nu.
Önskar er en riktigt fin dag
Ians är fortfarande vaken! 
Har jobbat för hele pengen i natt…..vi skall vara 3 men vi bidde bara 2…och då får en inte vila på tassen i språnget för då skiter sig det mesta…
Men det gick suveränt!
Visst jag haltar o ser ut som Quassimodo….men vad gör det ..de flesta av våra damer ser så illa iaf
så de bryr sig inte!
Min nya frisyr gick hem i stugan iaf…Igelkotten kallar de mig för numer…heheheheheh
Clary…nu har jag inte riktigt hängt med…
Nu skall jag gå o sova några timmar….vi ses sedan!
Ha en bra dag! En jätte kram till alla som behöver en!

Tack för kramen Sighne, vilken fin tavla, den skulle man ha …
Skickar vidare kramen till er alla andra.
Idag tisdag - jobb, ärenden( det sista till skolan, bla ny ryggsäck som gått sönder i botten) och så dans på kvällen.Har numera lektioner tis,ons,tors
. Torsdagarna är rätt tuffa, 3 h på raken, men det är ju kul samtidigt. Hinner bara inte göra nåt annat, varken laga eller äta nån middag…tur att man har maken som hjälper till ( förra veckan blev det hämtpizza, hahaha, får väl se om det kanske blir en rutin på torsdagar …
)
Igår gick allt i dur, idag är det en mer mollig dag, men det är bara att vara i stunden och acceptera. Tiden ska förhoppningsvis gå väldigt snabbt nu till sista september, eller hur
Jag har ju så mkt annat att göra då
Goddagens. Hoppas ni alla mår bra o har en härlig tisdag. Jag gjorde ett försök i går med "bal på slottet", dvs stapplade iväg till tangon på skraltig fot. Där möttes jag av glada tillrop, typ "Man skall inte ge upp" - "Det är bra för foten att röra på sig" osvosvosv. Ingen empati och inget tycka-synd.om.
Men det var iaf bättre än o sitta hemma o stirra på tapeterna.
I dag blir det sitta still igen. Tån tog lite illa vid sig, nämligen och svullnade upp en aning. Får nog tyvärr avstå från en del intressanta sammanträffanden. Det är bara att acceptera.
Måste ha två friska fötter föra att kunna utveckla tangon förstod jag i går.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Blåser läkande krafter mot din stackars tå Tride! Klart du måste få dansa Tango…
Såg en relam på en pelare när jag var på väg mot jobbet i går kvälll…..ang Tango
Log inom mig och tänkte på Dig Tride ….. Små saker i livet får mig att tänka på flera av Er….
Krama till er alla! Gott att veta att ni är här!
Tack snälla Ians, för nu börjar jag känna mig sur o deppig. Deppat i TVÅ TiMMAR!
Snart dags för psyket. Hade planer att som i morgon kväll delta i nåt buddhistiskt sammanhang o bla presentera min bok där. Men gårdagens utflykt sa tydligt ifrån att om foten skall gå med skor i flera timmar tar den stryk. Nu orkar jag inte ens ringa upp dem o resonera.
Känsliga saker det där med religion. Jag är ju en avhoppare, som du ju numera vet en del om, Ians. Så skall man ta ett snack med dem, så skall man vara i toppform från huvud till fot. Nåja, sista ordet är väl inte sagt och vi har ju evigheten på oss, liksom.
Men jag blir oxo intellektuellt uttjatad av att bara lyssna på radio o hänga på nätet. Vill kunna diskutera med levande människor i levande miljöer. antingen man nu håller med eller mot varandra.Jag märkte det i går när jag träffade mina tangokompisar. Jag blev helt förvånad att se alldeles levande människor, flera samtidigt, som pratade och rörde på sig. En del övningar gick också förvånansvärt bra, trots SVÅRA HANDIKAPP! Och jag fick beröm.
Er här på sajten ser jag ju med mitt inre öga. Bless you!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Här händer det grejer vill jag lova..bebbar och annat!
Imorse hann jag inte in här .hade tid hos en ny frisör i staden..Alltid lika spännande när man gått hos samma i 15 år…Kan säga att jag är mer än nöjd..Ville ha volyyyym och det fick jag me råge..Så nu är jag finer till resan i helgen och formex.
Han ändå hunnit dreja 80 lyktor och fixa bottnar på 40 mjölkannor idag..
ha en skön kväll här vankas kantarellmackor..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/