För oss soffpotatisar...
Jag visste att jag hade rätt…
Nu kommer ny forskning angående träning och hur välgörande det är för hälsan egentligen…..
Visst vi skall fortfarande röra på oss…men att träna allt för hårt har visat sig ge problem med hjärtverksamheten…
Bla har man studerat Vasaloppsåkare…och sett att de med bäst tider ligger mer i risk zonen för hjärt problem relaterade till idrottsutövande!
Har funderat lite när man ser människor som är klart överviktiga som drar igång med ett stenhårt program av träning och diet på TV tex
Hur bra är det egentligen?
Borde man tänka sig en stegvis upptrappning kanske? Visst man går kanske ner i vikt fortare om man tränar så en får blodsmak i munnen…men det är kanske inte lika bra för hjärtat och lederna som man trott…
Forskare vid Karolinska Institutet har följt 47 000 manliga Vasaloppsåkare i tio år. Det visade sig att 881 av dem drabbades av störd hjärtrytm. De med snabbast tider hade högst risk, uppger Upsala Nya Tidning.
- Vår studie ger belägg för att långvarig högintensiv uthållighetsträning är kopplad till ökad risk för rubbningar i hjärtrytmen, säger Kasper Andersen, hjärtläkare och doktorand vid Akademiska sjukhuset till tidningen.
Fysisk aktivitet i allmänhet har dock positiva hälsoeffekter, betonar forskaren.
Så summa sumarum …LAGOM är bäst!…och att starta mjukt och öka på är inte helt fel.
Och låta kroppen få tid på sig att vänja sig är inte så sunkigt som en del får det till……utan kanske tom vist!
Och kanske är det inte de som tränar hårdast som mår bäst i längden…utan de som tränar lite lagom?
Vardags motion och att öka på kommer man långt med!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag visste re jag visste re..Kan inte vara nyttigt att träna sig blå..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Det har jag alltid trott…att det inte är bra att slita ihjäl sig. Lagom är bäst! 
Läs annonssen här intill om fettsugning utan narkos!
(förmodligen inte utan att betala)

Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
#3…nej knappast Tride…tror det krävs flera behandlingar dessutom…och de kostar tusen>>>>>tusen sex hundra per gng!
De ni…!
Så då tog de bort den annonsen. Syns inte nu iaf.
Tride.
Så här kan en prislista för fettsugning utan narkos …dvs med laser….se ut
**Käklinje (fast pris)
**
15000:-
**Haka (fast pris)
**
15000:-
Knä
från 15000:-
**Insida lår
**
**Utsida lår
**
**Höfter (bilringar)
**
från 20000:-
**Mage över naveln
**
**Mage under naveln
**
Underbern
från 19000:-
Överarm
Venusberget
Rumpa
från 25000:-
**Övre Rygg valkar
**
från 20000:-
**Bröst (män)
**
uppgifterna saxade från http://www.lifestyleclinic.se/priser?start=1
Tror jag gör på det raditionella sättet…håller trynet från mat hon!
Då behövs varken narkos Eller Laser!
Som hittat! Hur gör man? Är det svårt? Kan kanske gå en helgkurs nånstans o sätta upp en klinik sedan.
Tride.
Som jag Brukar säga till mina kollegor på jobbet att vi är i fel bransch…hehehehehee
Vi kan väl slå oss ihop och starta eget?
Tride.
Apropå träning…såg reklam på TV om "skakande hantlar". Skulle vara toppen om det funkade för jag behöver få upp lite styrka i armar o på överkroppen. Tyvärr fixar inte nacken att jag lyfter vare sig hantlar el mig själv upp o ner, situps, skivstång o sådana grejor där jag måste hålla upp armarna el jobba statiskt går fetbort…