Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 910 ggr
Tride
0

Fruktansvärd människosyn

här#mce_temp_url# hittar ni länken till ngt riktigt ruskigt och läskigt i vår historia, och som vi ännu inte helt har gjort upp med. Skrikandes Blir både arb o rädd o urförbannad. Tänker också på hur svensk media i debatten gärna framhåller Sverige "hurra vad vi är bra" o kastar sk*t på andra.

Jag läser texten med ett slags förfärad fascination. Samtidigt trillar en massa poletter ned. Jag minns, från min barndom, tex, hur min egen far brukade tala om "undermåliga individer" "Samhällsodugliga" "Den vita mannens börda" mm sånt trams. Jag minns också paret Myrdal, och deras olika nedvärderande uttalanden om människor i den sk tredje världen.

Vad tänker ni när ni läser det här?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo det där är verkligen en skamfläck för vårt land o vårt folk! Fy fasen! Skrikandes

Tride
0

Och att sosse-kvinnorna drev på det hela. Inte för att jag är sosse, men lite bättre hade jag ändå trott dem om. Jag kom in på den sajten när jag letade efter en kvinnlig politiker som jag inte minns namnet på. Anita nånting, tror jag.

Tride.

Ians
0

Skrikandes…hela historien är vidrig….och man förstår att regeringen inte ifråga satte vad Herr H gjorde i tyskland under kriget….trots att man inte kunde vara ovetande om vad som försigick!

Det var ju inte långt från det egna syn sättet…att göra sig av med icke önskvärda element i samhället…

En så krass syn på medmänskligheten så det finns inte ord!

En mörk era inom politiken…..som tyvärr inte är över…det kommer bara nya sätt och nya argument!

DesK
0

Detta är fruktansvärt, särskilt som det var många kända och framstående människor som drev detta. Vi behöver alla bli påminda om att sånt här tyvärr händer och att det inte är partitillhörigheten som avgör om någon har sådana här åsikter. Jag tror att det är mycket viktigt att vi som går till valurnorna noga funderar över vad vi röstar på. Vidare tror jag att det är bäst för ett land att ha rätt stor rörlighet i regeringen, det vill säga att inte samma parti sitter år ut och år in, utan att det växlar då och då.

/Désirée

Tride
0

Jag har en god vän som forskar på kvinnors historia. Bla har hon gjort ett stort arbete om vit slavhandel, dvs kvinnor som sålts till prostitution. Detta var på 18 o 1900talet. De som fick stopp på det hela genom att avslöja och protestera var konservativa kvinnor och män, dvs högern på den tiden. Hon berättade för mig att vänstern i dag var ganska lite intresserade av att höra talas om detta.

Tride.

Tuva-Lena
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ser man bakåt i historien så finns hur många övergrepp som helst att reagera över - man behöver förreten inte se bakåt när det gäller människohandel, sånt förekommer i Sverige idag - det finns mindre nogräknade element som ser denna handel som inkomstkälla.. och då utnyttjar man människor från andra länder som lever under fattiga förhållanden och blir lovade guld och gröna skogar i framgångslandet Sverige - för att hamna i en rävsax som innebär prostitution utan att kunna ta sig ur denna förnedrande behandling, med mindre än att dom riskerar sina liv.

När det gäller själva ämnet för tråden så får man väl urskulda dessa personer genom att skylla på okunskap - om det nu finns något skäl att ursäkta en sådan förnedrande människosyn. Tack o lov har vår kunskap nått en högre nivå idag, men det här är ett väldigt bra exempel på att politiker minsann inte skall betraktas som allvetande! Vanliga människor med ovanligt slipat munläder skulle jag vilja säga..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."