Pratbubbla 6 september
Morrnmorrn!
Älgjakten har startat och det känns olustigt med promenader som ska göras varje dag! Nu har jag tagit på mej att vara dagmatte till 2 hundar till - och gå med 3 "yra höns" efter stora vägen är ingen höjdare precis..
Regn hela veckan är utlovat…..lite mysigt faktiskt, men man kan ju bli himla less också!
Önskar alla en finfin dag! kram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
G´morrn!
Här är det så bra för vårt jaktlag jagar mest på helgerna. Dessutom går gränsen mot nästa jaktlag "nea hea" o de andra jagar mest på andra sidan älven. Ingen vill hålla på för nära gränserna för då kan ju "stortjur´n" springa över till nästa lag.
Så min svampplockarmark är "fredad". 
Varmt o skönt ute, men helgrått o regnar lätt (o blåser, såklart). Inte särskilt lockande att gå ut men Tassen måste få sig en sväng o nu ramlar krusbären av buskarna så jag bara *måste* ut o ta in dem.
Hade tänkt hälsa på Guben idag men…kanske om det klarnar upp. Skulle behöva handla hem lite förning men jag har inte så många hundra att klara mig på. Vi får nog be "löneassistenten" på ett förskott på några hundra så vi får hem lite mejerivaror iaf.
Kom isäng först kl 1 inatt, Minstan kom larvandes kl 2 (mardröm) o efter det hade jag svårt att somna om. Så när kl ringde kl 6 fattade jag inte vad det var som tjöt så hemskt, hade *gärna* haft Guben hemma = sovmorgon idag! Så nu tänker jag gå ut m Tassen en liten sväng o sedan ta en powernap i fåtöljen efter det.
Ha en fin dag allahopa! 
god hejsan. På väg till VC med tån. Den är väl nästan bra, så kanske är det överkurs. Men jag blev orolig i går för den såg "konstig" ut. Regn. I af blött, så det har rengat i natt. Undrar var randiga missen håller hus. Har inte sett till henne, trots att balkongdörren, där hon brukar komma, varit öppen sen kl 6.
Hoppas på en skön tisdag!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Mörn ….
Tride..tån knske är bruten och så har du gått så länge..hoppas du får en utbildad läkare
Min tå har lugnat sig då jag inte utsätter den för att gå på som i helgen ha ha .Sambon sa -Hur ska vi kunna åka på semester du kan inte gå och du kan inte sola..ingen badstrand och ingen storstad..
Idag blir det verkstaden för hela slanten (det är tisdag).Jag har drejat dryga hundra olika produkter igår varav en ny modell som ska bli så kul och göra klart idag..
Fått ett positivt besked idag så jag dansar på små moln!
kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Godmorgon..
tog en värktablett igår kväll med gott samvete…..en reumatiker kan behöva smärtlindring när den sover
och har sovit sååååå gott i natt.
Annars är jag lite restrektiv med värk medicin …..även om jag har ont så jag inte sover så bra emellanåt…knät!…men man vill ju inte bli beroende av värkmedicin…
Förstår inte hur jag tänker ibland…men nu har jag en diagnos att förhålla mig till o då känns det mer befogat…Det blir ju inte bättre eller går över…eller är inbillat…så då är det ok
Inatt har jag flyttat dessutom…..till en lägenhet jag bodde i för Många år sedan….Det konstiga är att jag flyttar in i den av och till ….. har funderat lite över det.
Nu är det kaffe och en liten ipren som gäller så en får igång lederna….och jag har inte dåligt samvete för den heller .Bra med diagnoser emellanåt! Det gör livet lättare när en vet vad det är för fel! och att det är ok att ta en liten tablett…för det har doktorn sagt!
kram på Er alla!
Vet inte om läkaren var utbildad eller inte. Tror det. Hon klämde på tån och menade att jag fått en spricka. Inget brutet. Det tar sin tid att läka, kanske en månad, och man gör ingenting. Nu skall jag lösa upp ett par treo i fotbad och hoppas det kan lindra smärtan. Beträffande tango kan jag dansa om jag vill.
Jag vet en bra akupunktör, men hon finns i Solna och jag bor i Nacka. Det innebär mao en lång resa. En behandling hos henne skulle kunna påskynda läkningen. Annars är det tålamod som gäller.
Jag gick först till diskt.syrran, men hon menade att en doktor måste kolla. Både syrran o doktorn tycktes gilla tango. vid nästa besök bjuder jag upp!
Har samma inställning som du, Ians, till värkmedicin. men ibland är det bra att de finns.
Tride.
En spricka!…det låter inte roligt…inte undra på att du har ont då!
Tror doktorn blir glad om du bjuder upp till dans!
det lär väll inte vara så vanligt att patientrerna bjuder upp till Tango på vårdcentralen!

Go middag
Efter fem timmar i telefon igår med diverse myndigheter och andra intressenter i dödsboet inser jag att människor är bara intresserade av att sko sig så mycket som möjligt på de mest konstiga sätt. De måtte tro att jag och min syster är fullkomligt bakom flötet. Till och med den så kallade juristen är ju puckad
börjar tro att han inte har någon utbildning alls för jag vet och kan mer. Är nu inte allt klart och de pengar man försökt sno åt sig, uppklarat på torsdag blir det andra bullar av. Bara att ladda!
Tride, min lilltå tog 5-6 månader på sig innan sprickan var läkt, var ute och dansade med den men jag kan lova dig att det inte var någon höjdare att få på sig en sko efter det så ta det lugnt.
En lugn eftermiddag ska det bli nu 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tar med bandspelaren och börjar vid receptionen!
Tride.

God middag!
Strålande sol nu och blåser rätt bra men i morse var det regntunga skyar och jag hade sovit dåligt igen så jag ville bara ligga kvar i sängen.
Inge kul med onda tår Tride och abbis.
Hade en byrå i hallen för några år sedan och i den slog jag v pektå rejält, främre delen av foten svullnade upp så jag fick inte på nån sko.
Gick och körde bil i träskor, skar av främre övre delen på den vänstra skon. Hade ont länge men var aldrig till nån Dr.
Gubbarna på mitt dåvarande jobb erbjöd sig att operera den, snällt va

#4 Bra att du fått sova Ians, i bland får man ju faktiskt lov att ta smärtstillande och låta kroppen vila.
Har tvättstugan idag och nu är det dags att plocka ur maskinerna.
Önskar er alla en fin fortsättning på dagen
Go'dagens! Wie geht's Ihnen heute..? Förutom onda tår och puckade jurister?
Clary, kom att tänka på ett kinesiskt ordspråk; "Där det finns guld i huset samlas många vänner.." Så jag förstår dig, inte nog med att man skall komma över en svår förlust, stångas med myndigheter och "hjälpsamma vänner" är nog det värsta. 
Här öppnade sig himlen vid halv åtta och den har stått öppen tills nu då plötsligt solen har fått för sig att skina som om inget annat vore beställt. Härligt är det i alla fall efter rotblötan.
Jag passade på att måla en liten gammaldags hylla - som blev såå fin! Lite åt shabby-hållet om ni förstår? Sedan roade jag mig med att ta bort vinfläckar från fina köksmattan, tror bestämt att karln min har blivit "skackelhänt", som vi säger här, som inte kan hålla kvar ett vinglas i handen utan måste tappa det på golvet med glassplitter och vinstänk som resultat. Tur att det är en ullmatta, då fastnar inte färgen så hemskt.
Fortsätter min dag utomhus nu när vädret är bättre. Skall fortsätta avverkningen av träd som skymmer finaste utsikten ner mot tjär'n. Där trumpetar tranorna som bäst just nu - dom är nog glada över att regnet är över. INte ett enda skott har jag hört från älgjakten än heller - hoppas att älgarna har byggt skyttevärn i år.. 
Ha en fortsatt fin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God eftermiddag!
Här började dagen mulet och grått men lagom till fotografering av huset så sprack det upp och blev soligt. Någon däruppe måste tycka om mig iaf - tackar för det
. Känner att jag borde skaffa en massa kartonger nu och packa ner det jag har "packat bort", det ska ju göras inom snar framtid ändå.
Ians, det finns ju faktiskt medel på hälsokost mot atros - kanske värt att prova.. Dessutom är det så att om kroppen aldrig får vila från värken så blir den inflammerad till slut så det är bara att bita ihop ibland och knapra på…
Tride - det verkar som att du mådde bra av att komma iväg till farbror doktorn. Även om han inte kunde göra så mycket så kom du ju ut en runda iaf.
.
Ha det så gott alla godingar så ses vi till kvällen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tog det 5-6 månader innan sprickan läkt Clary? Ett sånt elände! Ändå menade doktorn att det brukar ta ca en månad för en sån spricka att läka. Jag är inne på tredje veckan nu, så det betyder en vecka till, lite drygt i så falla. Ingen farbror. Tant, Elpida. Ja, rundan blev väl inte så stor, men jag brukar faktiskt ta bussen varannan dag för att se mig omkring. Det trevliga med denna utflykt var att såväl syrran som tant doktorn lyste upp av förtjusning när jag berättade om tangon. Gubbarna o tanterna i väntrummet tog sig fram med rullator o kryckor. Kanske skall utveckla en "tango för rörelsehindrade"?
Min tangolärare är fö utbildad sjuksyrra, så hon kanske har lite kunskaper om läkeprocesser. Finns fö någon som vet om det finns något naturmedel som skyndar på läkeprocesser?
I USa lär man kunna köpa sig leg. av olika slag via nätet. Som pastorer, läkare och jurister tex. Kanske detta nu också kommit till Sverige????? Visst går världen framåt!
Rädde sig den som kan!
Tride.
Det är besvärligt när fötterna (o tårna) inte lyder. Jag vrickade ju foten när jag var i Kina o hämtade Minstan i februari -06, har fortfarande problem med den vristen ibland. Ledbanden blev väl utslitna. Sedan sparkade jag in foten under Mellis cykel som låg på garageinfarten. Tänkte inte så mkt på det, bidde ett skrap- o ett blåmärken men var svullet länge o jisses så ont det har gjort i sommar, när jag försökt att ta på mig en snörsko! Önskar er god bättring, både gällande tår som artrosleder! 
Jag fick nyss ett omskakande mail från en kär handarbetsväninna. Vi träffas inte så ofta men när vi väl gör det är det intensivt trevligt! Tänkte åka förbi henne denna em el imorgon em…men…hon har lite fullt upp i ett par dagar. De ska gå skilda vägar o hon flyttar strax utanför Stockholm om några veckor. *INTE* vad jag väntade mig…skilsmässan alltså, inte flytten för hon har barnen därnere. Kommer att sakna henne oerhört…tur att det finns internet o att man är förbi Hufvudstaden ngn ggn då o då… 
Lummig i huvudet o stör mig på att det brötat igen här hemma igen. Men nu är prio 1 att få hem töserna från fritids, prio 2 att få middagen på bordet o prio 3 att Tassen får en skogssväng, nu när det verkar börja lätta lite på himlavalvet.
Råkade zappa o hamna på kanalen som visar programmet "Världens adoptioner". Där var det ett par som adopterade ett tvillingpar från Korea, jättesöta töser på 1 år o de var *så* lika Minstan när hon var i samma ålder. En av dem var särskilt lik, ögonen, munnen, håret…blicken…hade kunnat vara en syster. Fick lov att gråta en skvätt. 
Så gjorde jag även igårkväll när jag satt o tittade på gamla foton. Hittade flera från när Minstan kom till oss, flera där Sonen leker o gosar m henne. Bl a ett där han tagit upp henne för att trösta henne då hon är ledsen o pussar på henne…nu är han mest arg på dem.
Fick lov att gråta en skvätt…men jag tror att han börjar mjukna lite när det gäller småsystrarna o särskilt Minstan har legat hans hjärta nära…men så är hon en rolig prick också!
Bäst att rädda älgsteken ur ugnen…vi "ses" ikväll! 

Tride, min svärmor bröt stortån för många år sedan och den är fortfarande inte bra, den värker och svullnar upp då och då, så de verkar kluriga de där tårna….lite samma som knän…tar tid på sig att läka oftast.
Vi får bara hoppas på det bästa, att det var en yttepyttespricka och att du är uppe och dansar strax igen
.Förstår att du blir nere - vad skulle jag göra utan min dans?