Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 708 ggr
shigne
0

Pratbubbla 8 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Äntligen upphåll i allt regnande…

Sov länge i morse, sitter med kaffekoppen i högsta hugg och väntar på att jag ska kunna ta bort tändstickorna som håller upp ögonen!

Härlig känsla i kroppen idag, känns pirrigt, positivt, busigt, mmmm jag mår gott just nu!

Skriver lite i låsta healingtråden…

Önskar alla en helt underbar dag!

kram

LottaO
0

Vad härligt Shigne! Skön känsla! Jag är hemma med en piggelin. Han var febrig och hängig igår och sov halva eftermiddagen och hela natten. Funderade fram och tillbaka på hur jag skulle göra men till slut blev vi hemma.

Dansa kan man alltid göra!

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Goder morgon gott folk!

Vad härligt det låter: busigt och pirrigt!Glad

Även jag är hemma, lilltösen är fortfarande inte riktigt kry. Halsen är lite bättre idag men nu har hon en elak skrällhosta istället, det brukar ändå vara ett tecken på att det är på övergång! Jag fortsätter tuta i henne mitt älgörts/rölleka-thé uppblandat med lite grönt thé och honungGlad 

Nu ska jag göra lite yoga innan det blir knäckebröd med ost - (syndigt gott!)Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
0

God morgon!!

Ska jobba em idag och sen blir jag hämtad av en väninna som ska bjuda på mat, det ska bli trevligtGlad

Regnet har öst ner under morgonen, uppehåll just nu och jag hoppas solen kan titta fram lite senare.

Nu ska jag göra mig redo för dagens jobb.

Ha en fin dag oavsett väderKyss

abbis
0

Mörn

Här är det strålande sol..skönt som omväxling och livsandarna kommer tillbaka.

Skickat in manus till en annonsperiod.Nu ska slås på stort 25 annonser i varje tidning som kommer ut (3dagars utgivning) i TV tablån..Den sidan läser väl nästan alla..Om dom sen säger "Hade vi inte en aning om" efter det då veti katten vad man ska göra..

Revisorn kör förbi idag så det blir lite siffer snack..

Försöker sluta med astma medicinen pumicort.Någon som vet om den är beroendeframkallande som näsdroppar är?

Ha en underbar torsdagFlörtKram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godagens igen! Tittar in en stund medan uppkopplingsandarna är på bra humör.. Glad

Har regnat här också, hela dagen igår och inatt var det stjärnklart helt plötsligt. Det borde ju vara tvärt om!Obestämd

Har haft magont ett par dagar nu och misstänker att jag är laktosintolerant. Smällde i mig glass i förrgår kväll och fick världens magonta! Äter av min pepparmynta och då tycker jag att det lättar lite i alla fall. Får undvika mjölkprodukter i fortsättningen.. En sån här dag ligger jag med andra ord liite lågt.

Abbis jag tror inte att det är så bra att använda pulmicort för länge. Det påverkar ju bronkerna så att dom vidgas, och det bör dom helst kunna göra själva om man säger, så vänj dom inte vid att få alltför mycket hjälp med det. Du tänker helt rätt alltså. Glad

Ha en underbar dag allihop! Kyss Vill ni bli på glatt humör så lyssna på den här!Tungan ute

We are all the winners

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tride
0

hejsan svejsan. Nu har jag varit på nya äventyr i underlandet, dvs matbuken, spm säljer allt från skorpor till DVD. Skaffat Gurkmeja och ringblomssalva för tån (ej i matbutiken dock, som endast tillhandahåller "godkända" värktablätter o sånt) stått i kö och gnällt för att skon klämde på tån och kassörskan var tvungen att ta upp tid med att skriva in någon som medlem. Skumt. Inte hennes fel, men det borde vara en bättre organisation. Stötte på ett par gamlingar som satt o resonerade om ditt som datt. Bla gillade de inte disco, vilket har min sympati. Alltså inte discot. Mannen berättade också att han brukade gå på kareoke, där hans hustru brukade uppträda. Han menade att hon först borde ta några sånglektioner . . .. Tungan ute Det är väl så det brukar gå till, antar jag, men det finns ju naturbegåvingar, så hustrun menade väl att hon hörde till dem, medan mannen var av annan åsikt. De levde numera isär, förstod jag oxå. Verkar vara en bra ordning, i synnerhet om hustrun övar sin röst i hemmet.

Ja, sånt händer. Detta hade jag aldrig fått uppleva om jag bara suttit kvar på min soffaCool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Ians
0

Plingeling i lingonskogen!

Här har  vi aktivitet….sjuka barn Tride som hittar roliga medmänniskor, Abbis med sin hosta…..

Nej astma mediciner är inte vane bildande på samma sätt som näs droppar….Frågan jag ställer mig är om du fått den i samband med den där eländiga infektionen som du haft….

Själv är jag lite tveksam till att Inte ta astma medicin….man vinner inte mycket på att vara Modig….eftersom det handlar om att kroppen inte kan hantera vissa ämnen som man utsätts för…

Vilket gör en både mer infektionskänslig och onödigt trött om man går runt och slammar igen.

Själv drar jag på mig bihålebesvär av och till och har Nu insett att det  i första hand beror på allergi som jag har….och om jag kan hålla styr på den med mitt näs spray mot allergi…så vinner jag mycket….slipper täta infektioner och trötthet….dvs fler frisk dagar!

Känner flera som inte vill ta mediciner…tyvärr går de runt och mår lite halvtaskigt jämt….

Som ni vet gillar jag alternativa metoder Flört ex prövar jag nu nypon och Gurkmeja mot min värk i händerna…..men det finns ju liksom inget alternativ där…..och ingen har väll missat att jag kör stenhårt med vitlök som första val istället för antibiotika….

MEN blir jag inte hjälpt av det så…..måste jag ta till medicin Flörtförstår ni hur jag tänker…inget utesluter det andra mao…

Och var sak på sin plats!

Ibland är det helt enkelt så att man kan bli beroende av att må bra Abbis…..även om inte själva medicinen är beroende framkallande i sig!

abbis
0

Du är härlig du Ians..Flörtjag förstår va du menarTungan ute

Jag fick astmamedicinen för att se om det hjälpte mot min hosta..visst jag slemmar mindre men hostan är kvar..sen kan det vara placeboeffekt och då måste jag ju kunna slippa den.Betalar 500:- för den lilla skiten..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
0

Hej på er

Finns inget alternativ Abbis? 500:- spänn låter saftligt.

Hoppas er dag varit bra. Jag har styrt kosan till flertalet möbelaffärer och kollat utbudet. Fortfarande svårt att ta beslut. Tycker egentligen att det mesta finns överallt bara i olika pris o färger. Hoppas finna något av mer klassiskt snitt - inte så mycket trendriktigt för jag tror jag kommer tröttna.

Ians vad synd att inte gurkmejan hjölper dig. Kan ju behöva både ock nu i början, för att succesivt minska ner på värkmedicinen.

Här är det uppehåll just nu. Tröttsamt med regn regn regn. Man e ju inte född med gälar precis.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Nä, Pagan, gälarna missade vi, även om vår arvsmassa är besläktad med firrarnas, hörde jag senast i går.

Fick ett meddelande från en kompis att hon hamat på SÖS för att hon skadat tummen i ett hundslagsmål. Hon är inte hund, men nästintill. Vovv!

Det där med mediciner är ju tveeggat. Jag kan förstå dem som undviker mediciner, för de har ju också biverkningar. Själv är jag mestadels frisk, men när jag behövt så har jag tex ätit penicillin. Det har hjälpt, men eftersom det slagit ut immunförsvaret så har jag varit noga med att också käka vitaminer o sånt.

en god o mysig höstkväll önskas alla!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Inlägget är låst för nya kommentarer